VALENCIE, 1. a 2. ZÁVOD; Přinášíme souhrn z dnešního závodu ve Valencii.
1. Závod: Brit Leon Haslam vyhrál v neděli první závod třetího podniku mistrovství světa superbiků ve španělské Valencii před Italem Maxem Biaggim a svým krajanem Jamesem Toselandem, český závodník Jakub Smrž skončil desátý. Valencie (Šp.) - první závod: 1. Haslam (Brit./Suzuki) 36:47,723, 2. 3 Biaggi (It./Aprilia) + 1,757, 3. Toseland (Brit./Yamaha) + 3,621, 4. Corser (Aus./BMW) + 4,209, 5. Haga (Jap./Ducati) + 4,378, ... 10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,589. 2. Závod: Japonský jezdec Norijuki Haga vyhrál v neděli druhý závod třetího podniku mistrovství světa superbiků ve španělské Valencii před domácím Carlosem Checou a Maxem Biaggim z Itálie. Jediný český zástupce Jakub Smrž obsadil stejně jako v úvodním vystoupení desátou pozici.
Druhý závod startoval nadvakrát, protože poprvé byl krátce po začátku přerušen kvůli kolizi Simona Andrewse a Vittoria Iannuzza. Podruhé se závodníci postavili na start o hodinu později a úřadující vicemistr světa Haga se dočkal prvního triumfu v sezoně. Vítěz úvodního nedělního závodu Leon Haslam skončil čtvrtý a vede průběžné pořadí šampionátu.
MS superbiků - Valencie:
Pořadí 1. závodu: 1. Haslam (Brit./Suzuki) 36:47,723, 2. Biaggi (It./Aprilia) +1,757, 3. Toseland (Brit./Yamaha) +3,621, 4. Corser (Aus./BMW) +4,209, 5. Haga (Jap./Ducati) +4,378, ...10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,589.
Pořadí 2. závodu: 1. Haga (Jap./Ducati) 36:51,500, 2. Checa (Šp./Ducati) +0,025, 3. Biaggi (It./Aprilia) +0,299, 4. Haslam (Brit./Suzuki) +10,100, 5. Rea (Brit./Honda) +12,811, ...10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,071.
Pořadí MS: 1. Haslam 123, 2. Biaggi 105, 3. Checa 80, ...14. SMRŽ 20.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.