VALENCIE, 1. a 2. ZÁVOD; Přinášíme souhrn z dnešního závodu ve Valencii.
1. Závod: Brit Leon Haslam vyhrál v neděli první závod třetího podniku mistrovství světa superbiků ve španělské Valencii před Italem Maxem Biaggim a svým krajanem Jamesem Toselandem, český závodník Jakub Smrž skončil desátý. Valencie (Šp.) - první závod: 1. Haslam (Brit./Suzuki) 36:47,723, 2. 3 Biaggi (It./Aprilia) + 1,757, 3. Toseland (Brit./Yamaha) + 3,621, 4. Corser (Aus./BMW) + 4,209, 5. Haga (Jap./Ducati) + 4,378, ... 10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,589. 2. Závod: Japonský jezdec Norijuki Haga vyhrál v neděli druhý závod třetího podniku mistrovství světa superbiků ve španělské Valencii před domácím Carlosem Checou a Maxem Biaggim z Itálie. Jediný český zástupce Jakub Smrž obsadil stejně jako v úvodním vystoupení desátou pozici.
Druhý závod startoval nadvakrát, protože poprvé byl krátce po začátku přerušen kvůli kolizi Simona Andrewse a Vittoria Iannuzza. Podruhé se závodníci postavili na start o hodinu později a úřadující vicemistr světa Haga se dočkal prvního triumfu v sezoně. Vítěz úvodního nedělního závodu Leon Haslam skončil čtvrtý a vede průběžné pořadí šampionátu.
MS superbiků - Valencie:
Pořadí 1. závodu: 1. Haslam (Brit./Suzuki) 36:47,723, 2. Biaggi (It./Aprilia) +1,757, 3. Toseland (Brit./Yamaha) +3,621, 4. Corser (Aus./BMW) +4,209, 5. Haga (Jap./Ducati) +4,378, ...10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,589.
Pořadí 2. závodu: 1. Haga (Jap./Ducati) 36:51,500, 2. Checa (Šp./Ducati) +0,025, 3. Biaggi (It./Aprilia) +0,299, 4. Haslam (Brit./Suzuki) +10,100, 5. Rea (Brit./Honda) +12,811, ...10. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,071.
Pořadí MS: 1. Haslam 123, 2. Biaggi 105, 3. Checa 80, ...14. SMRŽ 20.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.