VALENCIE, KVALIFIKACE; Český motocyklista Jakub Smrž skončil v kvalifikaci třetího závodu MS superbiků ve Valencii na čtrnáctém místě. Nejrychlejší čas zajel v sobotu britský závodník Cal Crutchlow, informace přinesl oficiální web worldsbk.com.
Crutchlow zvítězil v nejrychlejším čase 1:33,615. Za ním se seřadili Španěl Carlos Checa (1:33,840) se svým Ducati a italský závodník Max Biaggi (1:33,860).
MS superbiků, kvalifikace (Valencia, Španělsko): 1. Crutchlow (Brit./Yamaha) 1:33,615, 2. Checa (Šp./Ducati) 1:33,840, 3. Biaggi (It./Aprilia) 1:33,860, 4. Haslam (Brit./Suzuki) 1:33,961, 5. Corses (Aus./BMW) 1:34,059, 6. Guintoli (Fr./Suzuki) ... 14. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:34,280.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.