Italský motocyklový závodník Valentino Rossi před startem mistrovství světa prohlásil, že je po povzbudivých výsledcích zimního testování stáje Yamaha optimistou a očekává silný start do sezony.
Devítinásobný mistr světa zahájí cestu za obhajobou titulu v prestižní třídě MotoGP už tuto neděli v Dauhá při úvodním podniku mistrovství světa, Velké ceně Kataru. Je si jistý, že tým udělal během zimy hodně práce a jeho motocykl bude hned od začátku schopný bojovat o vítězství. "Udělali jsme dobrou práci. Byl jsem hodně rychlý, takže to vypadá, že nová motorka je dost dobrá. Ale ve skutečnosti to teď teprve začne," řekl Rossi na úvodní tiskové konferenci v Kataru. "Závody jsou něco jiného než testy, ale myslím, že jsme dobře připravení," dodal.
Minulý rok nebyl Rossi na katarském okruhu Losail schopen udržet tempo svého australského rivala na Ducati Caseyho Stonera. Před letošním začátkem je ale mnohem optimističtější. "Je to pozitivní, protože loni jsme tady v Kataru měli problémy. Doufám, že tentokrát to bude lepší," věří.
Rossi však podotkl, že bylo riskantní posunout startovní čas na jedenáctou hodinu večerní, ačkoli doufá, že počasí bude lepší než loni, kdy musel být závod přesunut na pondělí kvůli dešti. "Minulý rok to bylo jiné, závod přeložili, protože v neděli pršelo. Ale měli jsme startovat o dvě hodiny dřív, už v devět. Letos budeme čekat až do jedenácti, což mi připadá trochu riskantní. Ale možná, že počasí bude naopak lepší," řekl Ital, jehož kontrakt se stájí Yamaha letos vyprší.
Rossi však s řešením své budoucnosti nijak nespěchá. "Nevím. V roce 2008 jsem podepsal smlouvu v červnu, doufám, že letos to dopadne nějak podobně. Na rozhodnutí máme dost času," vysvětlil.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.