Italský motocyklový závodník Valentino Rossi před startem mistrovství světa prohlásil, že je po povzbudivých výsledcích zimního testování stáje Yamaha optimistou a očekává silný start do sezony.
Devítinásobný mistr světa zahájí cestu za obhajobou titulu v prestižní třídě MotoGP už tuto neděli v Dauhá při úvodním podniku mistrovství světa, Velké ceně Kataru. Je si jistý, že tým udělal během zimy hodně práce a jeho motocykl bude hned od začátku schopný bojovat o vítězství. "Udělali jsme dobrou práci. Byl jsem hodně rychlý, takže to vypadá, že nová motorka je dost dobrá. Ale ve skutečnosti to teď teprve začne," řekl Rossi na úvodní tiskové konferenci v Kataru. "Závody jsou něco jiného než testy, ale myslím, že jsme dobře připravení," dodal.
Minulý rok nebyl Rossi na katarském okruhu Losail schopen udržet tempo svého australského rivala na Ducati Caseyho Stonera. Před letošním začátkem je ale mnohem optimističtější. "Je to pozitivní, protože loni jsme tady v Kataru měli problémy. Doufám, že tentokrát to bude lepší," věří.
Rossi však podotkl, že bylo riskantní posunout startovní čas na jedenáctou hodinu večerní, ačkoli doufá, že počasí bude lepší než loni, kdy musel být závod přesunut na pondělí kvůli dešti. "Minulý rok to bylo jiné, závod přeložili, protože v neděli pršelo. Ale měli jsme startovat o dvě hodiny dřív, už v devět. Letos budeme čekat až do jedenácti, což mi připadá trochu riskantní. Ale možná, že počasí bude naopak lepší," řekl Ital, jehož kontrakt se stájí Yamaha letos vyprší.
Rossi však s řešením své budoucnosti nijak nespěchá. "Nevím. V roce 2008 jsem podepsal smlouvu v červnu, doufám, že letos to dopadne nějak podobně. Na rozhodnutí máme dost času," vysvětlil.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?