Italský motocyklový závodník Valentino Rossi před startem mistrovství světa prohlásil, že je po povzbudivých výsledcích zimního testování stáje Yamaha optimistou a očekává silný start do sezony.
Devítinásobný mistr světa zahájí cestu za obhajobou titulu v prestižní třídě MotoGP už tuto neděli v Dauhá při úvodním podniku mistrovství světa, Velké ceně Kataru. Je si jistý, že tým udělal během zimy hodně práce a jeho motocykl bude hned od začátku schopný bojovat o vítězství. "Udělali jsme dobrou práci. Byl jsem hodně rychlý, takže to vypadá, že nová motorka je dost dobrá. Ale ve skutečnosti to teď teprve začne," řekl Rossi na úvodní tiskové konferenci v Kataru. "Závody jsou něco jiného než testy, ale myslím, že jsme dobře připravení," dodal.
Minulý rok nebyl Rossi na katarském okruhu Losail schopen udržet tempo svého australského rivala na Ducati Caseyho Stonera. Před letošním začátkem je ale mnohem optimističtější. "Je to pozitivní, protože loni jsme tady v Kataru měli problémy. Doufám, že tentokrát to bude lepší," věří.
Rossi však podotkl, že bylo riskantní posunout startovní čas na jedenáctou hodinu večerní, ačkoli doufá, že počasí bude lepší než loni, kdy musel být závod přesunut na pondělí kvůli dešti. "Minulý rok to bylo jiné, závod přeložili, protože v neděli pršelo. Ale měli jsme startovat o dvě hodiny dřív, už v devět. Letos budeme čekat až do jedenácti, což mi připadá trochu riskantní. Ale možná, že počasí bude naopak lepší," řekl Ital, jehož kontrakt se stájí Yamaha letos vyprší.
Rossi však s řešením své budoucnosti nijak nespěchá. "Nevím. V roce 2008 jsem podepsal smlouvu v červnu, doufám, že letos to dopadne nějak podobně. Na rozhodnutí máme dost času," vysvětlil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.