Kolotoč mistrovství světa superbiků se během čtrnácti dnů přesunul ze sousedního Portugalska na okruh Ricarda Torma ke konání třetího podniku letošní sezony. Velmi technický okruh na levou stranu ležící nedaleko Valencie je pro jezdce oblíbený a známý, neboť je celoročně cílem častého testování.
Velmi důležitý víkend má před sebou Jakub Smrž. Ze čtyř závodů sezony vyšel Jakub třikrát bodově naprázdno a tak bude jakýkoliv bodový zisk potřebný pro vývoj šampionátu, ale i psychiku jezdce či týmu.
Po nezdařeném Portugalsku si bude chtít zlepšit reputaci tovární tým Ducati. Minulý rok zde Noriuki Haga dosáhl double. Bude zajímavé, jestli po Valencii udrží vedení zatím nechybující Leon Haslam. Ale Suzuki zde bývá silná. Na koni je nyní Aprilia a Yamaha je jízdu od jízdy silnější.
O víkendu na startu opět neuvidíme Chrise Vermeulena na Kawasaki. Jeho zraněné koleno mu nadále znemožňuje jízdu na motocyklu a tak místo něj uvidíme Simona Andrewse z BSBK. Ten zde motocykl už testoval minulý týden s Tomem Sykesem. Vermeulen by měl být připraven na příští závod do Assenu. Naopak na startu už bude Roland Resch na BMW týmu Reinwagen. U týmu Echo CRS Honda pokračuje jako náhradník za Parkese Sheridan Morais.
Bodový stav WSBK před Valencií: 1. Haslam 85, 2. Biaggi 69, 3. Checa 60, 4. Fabrizio 46, 5. Haga 43, 6. Rea 39, 7. Guintoli 33, 8. Camier 32, 9. Corser 29, 10. Crutchlow 25.
Bodový stav WSSP před Valencií: 1. Sofuoglu 41, 2. Lascorz 40, 3. Laverty 30, 4. Foret 22, 5. Salom 19, 6. Harms 18, 7. Davies a Roccoli 17, 9. Pirro 16, 10. Fujiwara 15.
Kde můžete sledovat nedělní závody ze Španělska v TV (11. 4. 2010)?
Závod 1: 12:00 Eurosport (LIVE) 14:45 Eurosport 2 (Z) Závod 2: 15:30 Eurosport 2 (LIVE) 20:00 Eurosport (Z) 21:00 Eurosport 2 (Z) Supersport: 13:00 Eurosport 2 a Eurosport 2 Bundesliga (LIVE) 19:30 Eurosport (Z) Superstock 1000: 10:30 Eurosport 2 a Eurosport 2 Bundesliga (LIVE) Podívejme se na okruh Ricarda Torma ve Valencii z pohledu testovacího jezdce Aprilie Alexe Hofmanna
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.