PORTIMAO - ZÁVOD; Velmi ceněný double se podařilo ukořistit Maxi Biaggimu ve druhém podniku mistrovství světa superbiků v Portugalském Portimau. Jakub Smrž po výborném pátku a sobotě neviděl ani v jedné z jízd šachovnicový prapor. Celkově vede Leon Haslam.
Ještě nezačaly ani první kvalifikační tréninky a už startovní pole bylo ochuzeno o jednu z největších hvězd. Měsíční pauza byla krátká pro rekonvalescenci Chrisi Vermeulenovi po pádech v Austrálii.
Jakuba pád v Phillip Island také postihl, ale bez vážnějších následků a tak byl plně připraven na jeden ze svých oblíbených okruhů. Že mu trať svědčí, potvrzoval už od prvních měřených kol a konečná šestá startovní pozice po superpole byla více než fantastická.
Takové hodnocení určitě nepadalo v továrním týmu Xerox Ducati. Stát v páté řadě nebylo ničím příjemným a hlavně dávalo do neděle minimální šance na přední umístění. Svoje první pole position si připsal dravý nováček Carl Crutchlow na Yamaze.
Max Biaggi startoval do obou závodů z první řady a když k tomuto předpokladu přidáte Maxovy tradiční parádní starty, nebylo ničím překvapivým úvodní vedení v závodě. A to takové, že jeho tempo stačil akceptovat překvapivě pouze Leon Haslam na Suzuki. Obě jízdy si byly velmi podobné, s tím, že v odpolední rundě se těmto dvou suverénům víkendu snažil znepříjemňovat život poleman Crutchlow, který si tedy dojel pro bronz. A mohly být dva, nebýt pádu při pekelné stíhací jízdě za čelem závodu v dopoledne. Toho tak využil jeho krajan Rea.
Leon Haslam opět demonstroval svoji kvalitu výbornou rychlostí, ale na lišáka Biaggiho byl krátký, byť to vždy bylo velmi těsné. Římanova motorka těžila zejména při top speedu a ač se Biaggi nevyvaroval drobných chybiček, docílil pro italskou továrnu Aprilia double a tím tak třetí prvenství pro superbikový projekt RSV4. Úspěšný víkend pro Aprilii dovršil dvěma velmi působivými jízdami Leon Camier.
Záchrany pro značku Ducati se zhostil Carlos Checa, dojel si pro dvě čtvrtá místa a potvrzuje tím parádní úvod sezony.
Nadějné vyhlídky Jakuba Smrže na top ten se bohužel nenaplnily a třetí nula v řadě ze čtyř závodů v takto vyrovnané společnosti dává značný handicap do následujících závodů. Jakub je ale bojovný a přemýšlivý jezdec a tešme se tedy na jeho odpověď v následujících závodech. V dubnu nás čekají hned dva evropské zastaveníčka: Valencie v půli měsíce, poté Assen.
KL Intermoto v top ten Velmi strhující závod opět předvedla třída supersport. Nerozlučná trojička Sofuoglu – Laverty – Lascorz si opět nedarovala ani centimetr trati, což dokazuje těsné vítězství Sofuogla před Lascorzem na Kawasaki o pouhých třicet jedna tisícin. To už s nimi ale nebyl vítěz od protinožců Laverty, který si ustlal pár kol před cílem a s poškozeným strojem ještě stihl dokončit na jedenácté pozici. Oba jezdci KL Intermoto Czech zajeli velmi slušný závod, když mladík Rea zastínil svého zkušenějšího kolegu Roccoliho a dojel osmý, Ital hned za ním.
MS Racing také na bodech Českobudějovický tým MS Racing čekal v Portimau nejen premiérový závod sezony Evropského poháru FIM, ale také ostrý debut jejich nového náčiní v podobě Aprilie RSV4. Tým si na novou techniku zvyká, nastavení na tento okruh není vůbec snadné, což dokazovali oba jezdci týmu. Ondřej Ježek přes bojovný výkon, kdy startoval z devatenácté příčky, dokončil dvanáctý, Michal Salač dvacátý a tudíž nebodoval. Závod vyhrál Ital Ayrton Badovini, jezdec se zkušenostmi z WSBK, letos po tratích vodící BMW, před Maximem Bergerem. Za nimi se značným odstupem dokončil sedmnáctiletý čtyřtaktní talent z Francie Loris Baz na Yamaze.
Jakub Smrž o Portugalsku: „Po skvělých trénincích se dneska opět nedařilo a oba závody jsem nedojel. První jízdu kvůli poruše benzínové pumpy a druhou jsem pak nedokončil pro pád. V první jízdě jsem totálně zkazil nájezd do první zatáčky a stálo mě to hodně míst. Snažil jsem se to dohánět, ale dělal jsem až moc chyb. Postupně jsem se sice dostal do tempa a propracoval se až na 10.místo a pomalu se i přibližoval dvojici jezdců před sebou, pak mi ovšem z ničeho nic přestala jet motorka. Co bylo na vině mechanici zjistili posléze. Do druhé jízdy jsme udělali nějaké změny na pérování, protože mi i moc klouzala zadní guma. Vůbec se mi nepovedl start, neboť spojka opět nefungovala jak by měla a závod jsem tak začínal okolo 13.místa. Postupně jsem zrychloval, ovšem změny na podvozku byly nakonec příčinou, která ovlivnila chování zadního kola. Snažil jsem se tento handicap dohánět v nájezdech a v momentě, kdy jsem si myslel, že bude možnost dojet Hagu, Fabrizia a i Toselanda, přišel z přemíry této snahy lehký pád na předek. Dnešní neděle se tak vůbec nepovedla, ale víme, na čem je třeba pracovat. Rozhodně budeme měnit dodavatele spojky, protože pokud nemůžu pořádně odstartovat, tak nemám šanci jet vepředu, i když časy k tomu rozhodně mám.“
Zajímavosti z Portimao
Haslam zatím válí Brit Leon Haslam jako jediný jezdec v šampionátu dokázal vystoupat v každém z dosavadních čtyř podniků na stupně vítězů. S jedním vítězstvím a třemi druhými místy dále vede šampionát WSBK.
Zklamání u „kopírek“ Nepodařený víkend mají za sebou jezdci továrního týmu Xerox Ducati. Po nešťastné kvalifikaci, kdy oba jezdci vypadli už v první části superpole, následovala dvě osmá místa Hagy a totéž jedenáctá místa Fabrizia v nedělních závodech.
Kyalami letos naposled Jihoafrický okruh Kyalami po sezoně opustí kalendář WSBK, ač měl tento okruh podepsanou smlouvu s promotérem seriálu minimálně do roku 2012. Důvodem je, jak uvádí jihoafrická strana, ekonomická krize. Tento okruh se vloni vrátil do seriálu WSBK po šesti letech.
ProRide znovu v problémech Italsko-japonský tým ProRide po vynechání prvního závodu v Phillip Island neabsolvuje ani dva podniky konané na apeninském poloostrově – Portimao a Valencii. Tým má stále problémy se sháněním sponzorů a přípravě motocyklu Honda. Jejich jezdec Makoto Tamada přesto Portimao absolvoval, ale v týmu Reinwagen BMW za zraněného Rolanda Resche, který by už na Valencii měl být plně připraven.
Portimao na Eurosportu v HD Diváci televizní stanice Eurosport měli možnost shlédnout závod v portugalském Portimau premiérově v HD rozlišení. Tato kvalita obrazu bude letos dostupná pro všechny evropské závody letošní sezony.
Výsledky WSBK Portimao: 1.jízda: 1.Biaggi (ITA/Aprilia), 2.Haslam (ENG/Suzuki) + 0,2, 3.Rea (ENG/Honda) + 6,901, 4.Checa (SPA/Ducati) + 7,457, 5.Camier (ENG/Aprilia) + 7,564, 6.Byrne (ENG/Ducati) + 11,42, 7.Toseland (ENG/Yamaha) + 18,391, 8.Haga (JAP/Ducati) + 18,536, ..DNF Smrž (CZE/Ducati) - technická závada. 2.jízda: 1.Biaggi, 2.Haslam + 0,191, 3. Crutchlow (ENG/Yamaha) + 0,658, 4.Checa + 1,015, 5.Camier + 3,123, 6.Toseland + 9,131, 7.Byrne + 11,033, 8.Haga +13,452,..DNF Smrž – pád. Průběžně: 1.Haslam 85, 2.Biaggi 69, 3.Checa 60, 4.Fabrizio 46, 5.Haga 43, 6.Rea 39, ..15.Smrž 8.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.