Začátkem měsíce března absolvoval Lukáš Pešek své první testy na čtyřdobém motocyklu Moriwaki nově vzniklé třídy Moto2. První zkušenosti nesbíral pouze pražský závodník, ale také italská stáj Matteoni CP Racing a její mechanici. Své první kilometry si odkroužil i japonský stroj.
První třídenní test absolvoval tým Metteoni CP Racing ve Valencii ve dnech 1. - 3. března. Celé startovní pole s šestatřiceti jezdci přivítalo velmi chladné počasí. Lukáš Pešek si vylosoval motor s pořadovým číslem jednapadesát, který odevzdal až po druhých testech v Jerezu. Týmu a českému jezdci nešlo v prvních testech až tak o časy, jako o sžití se s novou technikou. „Byly to velmi těžké tři dny testů. Nikdo jsme neměli s novým strojem zkušenosti a tak bylo těžké pochopit, jak nový stroj funguje. Pro mě bylo složité vůbec popasovat se s novým jízdním stylem, protože řízení čtyřdobého motocyklu je naprosto odlišné. Navíc bylo opravdu těžké pozorovat, jak po tři dny zajíždím časy se ztrátou přes tři vteřiny ve třetí desítce,“ vzpomínal Lukáš Pešek na první dny v sedle motocyklu Moriwaki MD600. Přesun z Valencie do Jerezu neproběhl zcela standardně. Z dvouhodinového letu se kvůli problémům na letišti stal celodenní výlet. Do Jerezu dorazil dokonce dříve mechanik Daniel Peták v dodávce, než Lukáš Pešek a jeho osobního trenér Miloš Čihák letecky. V Jerezu se tým soustředil na nastavení základního setupu podvozku, elektroniky motoru a spojky. Druhým třídenním testům byl již přítomen učitel z jezdecké školy California School, který Lukáši Peškovi předával cenné rady ohledně řízení čtyřdobého motocyklu. Harmonogram stáje Matteoni CP Racing ale narušil pondělní déšť. „V druhých testech jsme udělali obrovský kus práce. Mechanici se sžili s novou technikou a vznikl systém prácí v boxech. Je jen škoda, že jsme poslední den testů nemohli testovat na suchu, protože bychom se jistě posunuli pořadím vzhůru. Nicméně devátý čas na vodě byl v ten den uspokojující. Doufám, že i další naše kroky budou jen a jen vzestupné,“ dodal k testům Lukáš Pešek.
„Poslední dva dny šestidenních testů byly dobré. Věnovali jsme se především nastavení podvozku. Do Jerezu dorazil technik společnosti Andreani Group, který nastavil podvozek dle přání jezdce. Testy hodnotím tak, že můžeme být konkurenceschopní. Lukáš určitě udělal velký pokrok se svým jízdním stylem, který je na čtyřtaktu úplně odlišný ve srovnání s dvoutaktními motocykly. Nakonec jsme se z úplného zoufalství posunuli hodně dopředu,“ doplnil Peškův osobní trenér Miloš Čihák.
Již tak napínavé dobrodružství českého závodníka ale neskončilo. Při cestě zpět do České republiky si s Milošem Čihákem zažil dramatickou situaci v letadle. „Když jsme odstartovali, tak jsme asi po pěti minutách stále letěli velmi nízko. Miloš následně konstatoval, že nám vypadl jeden motor. V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal, protože jsem viděl střechy domů hodně z blízka a letadlo se párkrát propadlo. Po pár škubáních ale druhý motor naskočil a my se vznesli vzhůru. Bylo to ale velmi nepříjemné,“ popsal dramatickou situaci při cestě domů Lukáš Pešek.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?