Pešek na prvních IRTA testech třídy Moto2

Pešek na prvních IRTA testech třídy Moto2
Pešek na prvních IRTA testech třídy Moto2, foto: www.pesek52.cz
Martin Hájek 11. března 2010 18:34
Sdílej:

Začátkem měsíce března absolvoval Lukáš Pešek své první testy na čtyřdobém motocyklu Moriwaki nově vzniklé třídy Moto2. První zkušenosti nesbíral pouze pražský závodník, ale také italská stáj Matteoni CP Racing a její mechanici. Své první kilometry si odkroužil i japonský stroj.

První třídenní test absolvoval tým Metteoni CP Racing ve Valencii ve dnech 1. - 3. března. Celé startovní pole s šestatřiceti jezdci přivítalo velmi chladné počasí. Lukáš Pešek si vylosoval motor s pořadovým číslem jednapadesát, který odevzdal až po druhých testech v Jerezu. Týmu a českému jezdci nešlo v prvních testech až tak o časy, jako o sžití se s novou technikou. „Byly to velmi těžké tři dny testů. Nikdo jsme neměli s novým strojem zkušenosti a tak bylo těžké pochopit, jak nový stroj funguje. Pro mě bylo složité vůbec popasovat se s novým jízdním stylem, protože řízení čtyřdobého motocyklu je naprosto odlišné. Navíc bylo opravdu těžké pozorovat, jak po tři dny zajíždím časy se ztrátou přes tři vteřiny ve třetí desítce,“ vzpomínal Lukáš Pešek na první dny v sedle motocyklu Moriwaki MD600. Přesun z Valencie do Jerezu neproběhl zcela standardně. Z dvouhodinového letu se kvůli problémům na letišti stal celodenní výlet. Do Jerezu dorazil dokonce dříve mechanik Daniel Peták v dodávce, než Lukáš Pešek a jeho osobního trenér Miloš Čihák letecky. V Jerezu se tým soustředil na nastavení základního setupu podvozku, elektroniky motoru a spojky. Druhým třídenním testům byl již přítomen učitel z jezdecké školy California School, který Lukáši Peškovi předával cenné rady ohledně řízení čtyřdobého motocyklu. Harmonogram stáje Matteoni CP Racing ale narušil pondělní déšť. „V druhých testech jsme udělali obrovský kus práce. Mechanici se sžili s novou technikou a vznikl systém prácí v boxech. Je jen škoda, že jsme poslední den testů nemohli testovat na suchu, protože bychom se jistě posunuli pořadím vzhůru. Nicméně devátý čas na vodě byl v ten den uspokojující. Doufám, že i další naše kroky budou jen a jen vzestupné,“ dodal k testům Lukáš Pešek.

„Poslední dva dny šestidenních testů byly dobré. Věnovali jsme se především nastavení podvozku. Do Jerezu dorazil technik společnosti Andreani Group, který nastavil podvozek dle přání jezdce. Testy hodnotím tak, že můžeme být konkurenceschopní. Lukáš určitě udělal velký pokrok se svým jízdním stylem, který je na čtyřtaktu úplně odlišný ve srovnání s dvoutaktními motocykly. Nakonec jsme se z úplného zoufalství posunuli hodně dopředu,“ doplnil Peškův osobní trenér Miloš Čihák.

Již tak napínavé dobrodružství českého závodníka ale neskončilo. Při cestě zpět do České republiky si s Milošem Čihákem zažil dramatickou situaci v letadle. „Když jsme odstartovali, tak jsme asi po pěti minutách stále letěli velmi nízko. Miloš následně konstatoval, že nám vypadl jeden motor. V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal, protože jsem viděl střechy domů hodně z blízka a letadlo se párkrát propadlo. Po pár škubáních ale druhý motor naskočil a my se vznesli vzhůru. Bylo to ale velmi nepříjemné,“ popsal dramatickou situaci při cestě domů Lukáš Pešek.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.