Velorex 21. století bude k mání za půl milion

Velorex 21. století bude k mání za půl milion
Velorex 21. století bude k mání za půl milion, foto: www.velor-x-trike.com
iMotorSport.cz , mediafax 10. března 2010 16:49
Sdílej:

Na brněnském výstavišti si ve středu v rámci veletrhu Motosalon odbyl světovou premiéru nový velorex, na trh půjde pod označením Velor-x-trike. Základní verze bude stát 19 990 euro (asi půl milionu korun).

Opavský podnikatel Pavel Brída vybavil nový velorex nejmodernější a nejvýkonnější technikou, o které si původní hadraplán mohl nechat jen zdát. Na tříkolovém motocyklu nechybějí xenonová světla, anatomické sedačky, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, LCD dotykové displeje, led-diody pro podsvícení podvozku a další „udělátka“ a „vychytávky“. A zatímco původní velorex stěží sváděl bitvu s autobusem, nový velorex s rychlostí rozhodně problém mít nebude, pod kapotou té nejsilnější verze se bude skrývat motor s výkonem 200 koní.

„Výroba trvala asi šest měsíců,“ řekl Brída při odhalení motocyklu. „Už to ale není velorex, bohužel, protože toto označení si nechal patentovat jeden polský občan, takže nemáme možnost používat tuto známku. Musel jsem vymyslet i vlastní název, je to tedy Velor-x-trike, trike jako tříkolka,“ dodal Brída s tím, že motocykl by se měl prodávat i na americkém a japonském trhu. „Nechtěl bych zmiňovat cenu prototypu, byla velmi vysoká, jsou to tisíce hodin práce, a ty vám nikdo nezaplatí. Základní cena bude začínat na 19 990 eur. Každý kus bude zvlášť stavěný, rozhodně nechceme začít sériovou výrobu,“ dodal podnikatel.

Původně plátěný plášť nahradil laminát a karbon. Skleněná střecha je odnímatelná. Zůstaly však i retro prvky, jakými jsou třeba pohonná jednotka s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří, také výrazný sklon zadní karoserie, žábra na motoru, dva výfuky nebo tankování vpředu s motocyklovým víčkem nádrže.

Technické údaje Objem: 1284 cm3 Výkon: 90kW/117 k@7800 Točivý moment: 132 Nm@5300 Hmotnost: do 500 kg (provozní) Cena: od 19 990 eur (asi půl milionu korun). Cena je bez DPH za základní model S s motorem do 750 cm3. Typy GL, GLS a R jsou dražší

Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec Honda SC 38E, DOHC/4, vrtání x zdvih 78 x 67,2 mm, kompresní poměr 9,6:1, 4 karburátory VEPB, otevřené košíky sání, elektrický startér, zapalování tranzistorové, pětistupňová převodovka, elektrická zpátečka, olejová náplň 4,6 l, mazání nucené oběhové, sekundární převod řetězem

Podvozek: rám svařený z chrommolybdenových trubek, vpředu dva plynokapalinové tlumiče (původně zadní část z jap. moto), vzadu hliníková kyvná vidlice Honda upravená a rozšířená na širší kolo, na plně nastavitelný tlumič, brzdy vpředu dva kotouče Nissin (Honda), čtyřpístové třmeny Brembo, vzadu kotouč Nissin, dvoupístový třmen Nissin + dvoupístový třmen Nissin pro ruční brzdu, pneu 215/40-16 vpředu, 225/40-18 vzadu, chromované ocelové ráfky s výpletem 7,5“/16“ vpředu, 8,5/18“ vzadu

Rozměry: délka 3800 mm, šířka 1900 mm, výška 1320 mm, světlá výška 180 mm, nádrž 30 l

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.