Lukáš Pešek poprvé v testu Moto2

Lukáš Pešek poprvé v testu Moto2
Lukáš Pešek poprvé v testu Moto2, foto: www.pesek52.cz
ar1 27. února 2010 13:48
Sdílej:

Po tříměsíční pauze startuje světový šampionát silničních motocyklů oficiálními IRTA testy 1. – 3. 3. 2010 ve španělské Valencii.

Premiéru bude mít třída Moto2, která nahrazuje kategorii dvěstěpadesátek. V ní se v novém týmu Matteoni CP Racing představí náš jezdec Lukáš Pešek. K dispozici bude mít motocykl japonské značky Moriwaki a poprvé na něj usedne právě ve Valencii.

Po skončení loňské sezóny, ve které Lukáš obsadil v celkovém pořadí třídy 250 15. místo, absolvoval náš pilot přípravný tréninkový program. V rámci něj se Lukáš snažil co nejvíce trénovat na motocyklu, což zimní podmínky u nás neumožňovaly. V prosinci loňského roku proto Lukáš odjel spolu s českým týmem INTERMOTO z MS Supersport do Cartageny, kde si poprvé v testovacím programu vyzkoušel stroj o stejném obsahu motoru jako má třída Moto2, tedy 600 ccm. Během tří dnů náš pilot ujel přes 250 kol a vyzkoušel různá nastavení motocyklu. Téměř celý leden pak Lukáš strávil v Austrálii, kde se připravoval spolu s místním superbikovým šampiónem Joshem Watersem. V únoru náš jezdec vyrazil za cyklistickým tréninkem na Tenerife. Fyzická příprava se letos zaměřila více na sílu, protože motocykl Moto2 je zhruba o 40 kg těžší než dvěstěpadesátka.

Lukášův nový tým Matteoni CP Racing mezitím zajišťoval nadcházející sezónu po technické i personální stránce. Podařilo se mimo jiné angažovat jako Lukášova mechanika Daniela Petáka, který předtím působil u továrního týmu Kawasaki ve třídě MotoGP. Také Lukášův realizační tým se rozrostl o nového člena - Miloše Čiháka, několikanásobného mistra ČR ve třídě Superbike a účastníka WSBK, který bude osobním trenérem Lukáše a absolvuje s ním všechny závody letošního šampionátu. Na úvodních Grand Prix bude našemu pilotovi pomáhat vyhlášený jezdecký trenér Andy Ibbott z Velké Británie. Technický personál týmu absolvoval školení v japonské firmě Moriwaki, kde se seznámil s novým motocyklem pro třídu Moto2. Motocykl pak dorazil do sídla týmu v Itálii zhruba před třemi týdny a od té doby se technika připravuje na první letošní testy. Řeší se také design motocyklu, týmového oblečení, boxu, kamionu a také Lukášovy kombinézy a helmy. Definitivní podobu pak design získá před prvním závodem.

Před ostrým startem mistrovství světa proběhnou celkem 3 oficiální IRTA testy třídy Moto2, první ve výše zmíněném termínu, následovat budou testy ve španělském Jerezu 6. – 8. 3. a 27. – 29. 3. 2010. První Velká cena se bude konat tradičně v Kataru, od 9. do 11. 4. 2010.

Stejně jako v loňském roce bude zajištěn servis pro média, a to formou tiskových zpráv rozesílaných na e-mailové adresy zájemců po každé kvalifikaci a závodu. V případě, že Vám nechodí na Váš e-mail tiskové zprávy a máte o ně zájem, kontaktujte nás prosím na níže uvedených kontaktech.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.