Po tříměsíční pauze startuje světový šampionát silničních motocyklů oficiálními IRTA testy 1. – 3. 3. 2010 ve španělské Valencii.
Premiéru bude mít třída Moto2, která nahrazuje kategorii dvěstěpadesátek. V ní se v novém týmu Matteoni CP Racing představí náš jezdec Lukáš Pešek. K dispozici bude mít motocykl japonské značky Moriwaki a poprvé na něj usedne právě ve Valencii.
Po skončení loňské sezóny, ve které Lukáš obsadil v celkovém pořadí třídy 250 15. místo, absolvoval náš pilot přípravný tréninkový program. V rámci něj se Lukáš snažil co nejvíce trénovat na motocyklu, což zimní podmínky u nás neumožňovaly. V prosinci loňského roku proto Lukáš odjel spolu s českým týmem INTERMOTO z MS Supersport do Cartageny, kde si poprvé v testovacím programu vyzkoušel stroj o stejném obsahu motoru jako má třída Moto2, tedy 600 ccm. Během tří dnů náš pilot ujel přes 250 kol a vyzkoušel různá nastavení motocyklu. Téměř celý leden pak Lukáš strávil v Austrálii, kde se připravoval spolu s místním superbikovým šampiónem Joshem Watersem. V únoru náš jezdec vyrazil za cyklistickým tréninkem na Tenerife. Fyzická příprava se letos zaměřila více na sílu, protože motocykl Moto2 je zhruba o 40 kg těžší než dvěstěpadesátka.
Lukášův nový tým Matteoni CP Racing mezitím zajišťoval nadcházející sezónu po technické i personální stránce. Podařilo se mimo jiné angažovat jako Lukášova mechanika Daniela Petáka, který předtím působil u továrního týmu Kawasaki ve třídě MotoGP. Také Lukášův realizační tým se rozrostl o nového člena - Miloše Čiháka, několikanásobného mistra ČR ve třídě Superbike a účastníka WSBK, který bude osobním trenérem Lukáše a absolvuje s ním všechny závody letošního šampionátu. Na úvodních Grand Prix bude našemu pilotovi pomáhat vyhlášený jezdecký trenér Andy Ibbott z Velké Británie. Technický personál týmu absolvoval školení v japonské firmě Moriwaki, kde se seznámil s novým motocyklem pro třídu Moto2. Motocykl pak dorazil do sídla týmu v Itálii zhruba před třemi týdny a od té doby se technika připravuje na první letošní testy. Řeší se také design motocyklu, týmového oblečení, boxu, kamionu a také Lukášovy kombinézy a helmy. Definitivní podobu pak design získá před prvním závodem.
Před ostrým startem mistrovství světa proběhnou celkem 3 oficiální IRTA testy třídy Moto2, první ve výše zmíněném termínu, následovat budou testy ve španělském Jerezu 6. – 8. 3. a 27. – 29. 3. 2010. První Velká cena se bude konat tradičně v Kataru, od 9. do 11. 4. 2010.
Stejně jako v loňském roce bude zajištěn servis pro média, a to formou tiskových zpráv rozesílaných na e-mailové adresy zájemců po každé kvalifikaci a závodu. V případě, že Vám nechodí na Váš e-mail tiskové zprávy a máte o ně zájem, kontaktujte nás prosím na níže uvedených kontaktech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.