Po tříměsíční pauze startuje světový šampionát silničních motocyklů oficiálními IRTA testy 1. – 3. 3. 2010 ve španělské Valencii.
Premiéru bude mít třída Moto2, která nahrazuje kategorii dvěstěpadesátek. V ní se v novém týmu Matteoni CP Racing představí náš jezdec Lukáš Pešek. K dispozici bude mít motocykl japonské značky Moriwaki a poprvé na něj usedne právě ve Valencii.
Po skončení loňské sezóny, ve které Lukáš obsadil v celkovém pořadí třídy 250 15. místo, absolvoval náš pilot přípravný tréninkový program. V rámci něj se Lukáš snažil co nejvíce trénovat na motocyklu, což zimní podmínky u nás neumožňovaly. V prosinci loňského roku proto Lukáš odjel spolu s českým týmem INTERMOTO z MS Supersport do Cartageny, kde si poprvé v testovacím programu vyzkoušel stroj o stejném obsahu motoru jako má třída Moto2, tedy 600 ccm. Během tří dnů náš pilot ujel přes 250 kol a vyzkoušel různá nastavení motocyklu. Téměř celý leden pak Lukáš strávil v Austrálii, kde se připravoval spolu s místním superbikovým šampiónem Joshem Watersem. V únoru náš jezdec vyrazil za cyklistickým tréninkem na Tenerife. Fyzická příprava se letos zaměřila více na sílu, protože motocykl Moto2 je zhruba o 40 kg těžší než dvěstěpadesátka.
Lukášův nový tým Matteoni CP Racing mezitím zajišťoval nadcházející sezónu po technické i personální stránce. Podařilo se mimo jiné angažovat jako Lukášova mechanika Daniela Petáka, který předtím působil u továrního týmu Kawasaki ve třídě MotoGP. Také Lukášův realizační tým se rozrostl o nového člena - Miloše Čiháka, několikanásobného mistra ČR ve třídě Superbike a účastníka WSBK, který bude osobním trenérem Lukáše a absolvuje s ním všechny závody letošního šampionátu. Na úvodních Grand Prix bude našemu pilotovi pomáhat vyhlášený jezdecký trenér Andy Ibbott z Velké Británie. Technický personál týmu absolvoval školení v japonské firmě Moriwaki, kde se seznámil s novým motocyklem pro třídu Moto2. Motocykl pak dorazil do sídla týmu v Itálii zhruba před třemi týdny a od té doby se technika připravuje na první letošní testy. Řeší se také design motocyklu, týmového oblečení, boxu, kamionu a také Lukášovy kombinézy a helmy. Definitivní podobu pak design získá před prvním závodem.
Před ostrým startem mistrovství světa proběhnou celkem 3 oficiální IRTA testy třídy Moto2, první ve výše zmíněném termínu, následovat budou testy ve španělském Jerezu 6. – 8. 3. a 27. – 29. 3. 2010. První Velká cena se bude konat tradičně v Kataru, od 9. do 11. 4. 2010.
Stejně jako v loňském roce bude zajištěn servis pro média, a to formou tiskových zpráv rozesílaných na e-mailové adresy zájemců po každé kvalifikaci a závodu. V případě, že Vám nechodí na Váš e-mail tiskové zprávy a máte o ně zájem, kontaktujte nás prosím na níže uvedených kontaktech.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?