Speciálně pro naši redakci poskytl 26.1. 2010 v Brně Karel Abraham rozhovor. Dozvíte se např. Jak se těší na nadcházející moto sezónu, jak se těší na přestup z "dvojtaktu" na "čtyřtakt", jaký má vzor, jeho první "kolínko" na motorce apod.
Barbora Pivná: Vrátil si se z testování rámu RSV, jaké to bylo? Karel Abrahám: Tak, my jsme byli na jednom testování. Docela mě to mrzí nebo mrzelo v první chvíli, protože ve Valencii to nebylo nic moc, ale na těch druhých testech v Arménii už to bylo úplně super, tak mě to tak trochu mrzelo, že řekli, že to nakonec nepojedem, tak jsme najeli na něco nového na RSV 2, což je vlastně fabrika z Milána z Itálie. Byl jsem se tam teď podívat jednou, ale moc jsem tam neviděl. My jsme tam byli asi hodinu - dvě hodiny, podívat se na motorku. Která neměla kapoty, jenom ten rám, jak to mají předběžně udělané. Oni tam neměli ten nový rám, spíš ten, co se testoval teď. Načrtli mi různé změny, co na tom budou dělat, takže jsem vlastně přišel na to, jak ta motorka bude vypadat a jaká s nimi bude spolupráce. Byli tam aj mechanici. Takže jsi spokojený? Tak podle toho, co jsem viděl, tak jo, ale uvidíme jak to bude přímo na těch testech. Jak se těšíš na nadcházející moto sezónu? Tak určitě se těším hodně, ale jsem zvědavý na to, jaký to bude, jak se pojede. Jsem hodně zvědavý na to, jaké budou ty změny, jak to pojede, kolik tam bude jezdců. Já teďka vůbec nic nevím, jestli je to rychlé nebo ne. Jak se těšíš na přestup z „dvojtaktu“ na „čtyřtakt“? Určitě hodně, jel jsem na tom už jednou. A bylo to dost lepší než „dvojtakt“. Ale „dvojtakt“ je v podstatě těžší. Je rozdíl jet závod v cizině a tady v České republice, myslím tím, cítíš na sobě větší tlak? Určitě ano. Myslím si, že v Brně je těžší závod a já se na něj těším, ale jakmile má přijít, tak se těším až bude za mnou, v podstatě je tady strašně moc akcí okolo toho, je tady strašně moc novinářů, lidi co chcou všechno vědět. Je dobré, že je to před domácím fanklubem, ale je to hodně na nervy. Může vůbec kluk jako ty stíhat školu, kamarády a rodinu? Jo určitě, zrovna včera jsem byl v kině na „Imaginarium dr. Parnase“. Nebylo to špatné. Hrál tam ten herec Heath Ledger, nahradil ho Johny Depp, protože v půlce filmu, kdy se natáčel zemřel. Na něco mám čas. Přes zimu je dobrý, že tam to volno je. Dobrý pro mě je, že v zimě odpadly kvůli vysokým mrazům tréninky na motocross.
Máš úžasný fanklub vedený fajn lidmi, je to asi fajn pocit, viď? Určitě, je to super. Pokaždé jsme dohodlí, kde oni budou, kde budou přesně stát, abych o nich věděl a nemusel je hledat na tribunách. Je to určitě perfektní i v tom, že jedou na závody i mimo Českou Republiku do Assenu, Le Mans. Většinou se na ty závody hlásí i hodně lidí. Takže to podle mě nemají jen jako zájezd, spíš jako odpočinek od práce a trochu ta pařba. :-) Pamatuješ si ještě, kdy si na motorce dal poprvé „kolínko“ a jaké to bylo? Na jaké motorce?Jaký si z toho měl pocit? Tak, to já si pamatuji. Samozřejmě, když jsem začal, tak jsem se chtěl dotknout kolenem, protože je to prostě drsné.:-) Na minibikách v podstatě od začátku. V podstatě proto, že jsou malý. Na 125 bylo to v Riece a na mé první 125 na Hondě a vím v jaké to bylo zatáčce - třetí od konce, byla seklá - levá, akorát jenom trošičku. Pověz našim čtenářům nějaký kuriózní zážitek s fanoušky? Jo, jednou mi jedna holka v rádiu chtěla poslat kalhotky, když já jí pošlu své podepsané tričko.
Kdo je Tvůj vzor v životě? Asi Valentino Rossi. Po té sportovní stránce, co dokázal, tak musí být vzor každému. Myslíš si, že naše společnost opovrhuje motorkáři? Nemůžu říct, že opovrhuje, ale nemyslím si, že jsou lidé nadšení. Já doufám, že se to časem změní, že to ty lidi v ČR začne více bavit a bude to více sledovaný sport v TV. Děkuji mnohokrát za rozhovor Karle. Já také, děkuji moc.
Bylo to velice příjemné dopoledne a touto cestou Karlovi ještě jednou mnohokrát děkuji za spolupráci i ochotu, přeji mu mnoho úspěchů v motosezóně 2010 a co nejvíce vítězství.
Velké díky také patří panu Jiřímu Dočekalovi, který všechno domluvil a bez něhož by se rozhovor neuskutečnil.
Děkuji také skvělé fotografce Lence Nádějové, že nafotila úžasné fotografie. Pevně věřím, že se Vám rozhovor líbil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?