DAKAR - CÍL: Vítězem 32. Rallye Dakar mezi motocykly se stal v sobotu Francouz Cyril Despres na KTM. Informují o tom oficiální stránky závodu.
Despres vyhrál slavnou rallye potřetí v kariéře, předtím triumfoval ještě na africkém kontinentu roce 2005 a 2007. Loni na jihoamerické trase dojel druhý za Španělem Comou, letos ale své vítězství pečlivě kontroloval. V poslední etapě dojel francouzský motocyklista na šestém místě, z prvenství se radoval Portugalec Faria. Druhý v celkovém pořadí dojel Nor Pal Andres Ullevalseter a třetí Chilan Francisco Lopéz Contardo.
Prvním Čechem, který dojel do cíle letošní Rallye Dakar, se stal Roman Krejčí. V celkovém pořadí ale byl nejlepším českým motocyklistou David Pabiška, jenž obsadil 26. příčku. Čeští motocyklisté přesto zaznamenali velký úspěch, z původní pětičlenné sestavy dojeli do cíle v Buenos Aires čtyři. Jediným, pro koho závod skončil předčasně, byl ve čtvrté etapě Martin Macek.
Dakar 2010, 14. etapa (San Rafael - Buenos Aires, 707 km - z toho 206 km měřených úseků):
Motocykly: 1. Faria (Portug./KTM) 1:26:48, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) + 3:45, 3. Rodrígues (Port./Yamaha) + 3:57, 4. Duclos (Fr./KTM) + 4:34, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) + 4:55, 6. Despres (Fr./KTM) + 5:05, ... 38. KREJČÍ (ČR/Yamaha) + 21:26, 40. PABIŠKA (ČR/Yamaha) + 22:34, 60. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) + 32:41, 65. VESELÝ (ČR/Yamaha) + 37:02.
Celkové pořadí: Motocykly: 1. Despres (Fr./KTM) 51:10:37, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) +1:02:52, 3. Lopéz Contardo (Chile/Aprilia) +1:09:48, 4. Rodrigues (Port./Yamaha) +1:19:33, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) +1:55:56, ... 26. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +12:20:03, 37. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +15:07:53, 54. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +23:22:26, 62. VESELÝ (ČR/Yamaha) +27:47:09.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.