DAKAR - CÍL: Vítězem 32. Rallye Dakar mezi motocykly se stal v sobotu Francouz Cyril Despres na KTM. Informují o tom oficiální stránky závodu.
Despres vyhrál slavnou rallye potřetí v kariéře, předtím triumfoval ještě na africkém kontinentu roce 2005 a 2007. Loni na jihoamerické trase dojel druhý za Španělem Comou, letos ale své vítězství pečlivě kontroloval. V poslední etapě dojel francouzský motocyklista na šestém místě, z prvenství se radoval Portugalec Faria. Druhý v celkovém pořadí dojel Nor Pal Andres Ullevalseter a třetí Chilan Francisco Lopéz Contardo.
Prvním Čechem, který dojel do cíle letošní Rallye Dakar, se stal Roman Krejčí. V celkovém pořadí ale byl nejlepším českým motocyklistou David Pabiška, jenž obsadil 26. příčku. Čeští motocyklisté přesto zaznamenali velký úspěch, z původní pětičlenné sestavy dojeli do cíle v Buenos Aires čtyři. Jediným, pro koho závod skončil předčasně, byl ve čtvrté etapě Martin Macek.
Dakar 2010, 14. etapa (San Rafael - Buenos Aires, 707 km - z toho 206 km měřených úseků):
Motocykly: 1. Faria (Portug./KTM) 1:26:48, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) + 3:45, 3. Rodrígues (Port./Yamaha) + 3:57, 4. Duclos (Fr./KTM) + 4:34, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) + 4:55, 6. Despres (Fr./KTM) + 5:05, ... 38. KREJČÍ (ČR/Yamaha) + 21:26, 40. PABIŠKA (ČR/Yamaha) + 22:34, 60. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) + 32:41, 65. VESELÝ (ČR/Yamaha) + 37:02.
Celkové pořadí: Motocykly: 1. Despres (Fr./KTM) 51:10:37, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) +1:02:52, 3. Lopéz Contardo (Chile/Aprilia) +1:09:48, 4. Rodrigues (Port./Yamaha) +1:19:33, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) +1:55:56, ... 26. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +12:20:03, 37. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +15:07:53, 54. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +23:22:26, 62. VESELÝ (ČR/Yamaha) +27:47:09.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.