DAKAR - CÍL: Vítězem 32. Rallye Dakar mezi motocykly se stal v sobotu Francouz Cyril Despres na KTM. Informují o tom oficiální stránky závodu.
Despres vyhrál slavnou rallye potřetí v kariéře, předtím triumfoval ještě na africkém kontinentu roce 2005 a 2007. Loni na jihoamerické trase dojel druhý za Španělem Comou, letos ale své vítězství pečlivě kontroloval. V poslední etapě dojel francouzský motocyklista na šestém místě, z prvenství se radoval Portugalec Faria. Druhý v celkovém pořadí dojel Nor Pal Andres Ullevalseter a třetí Chilan Francisco Lopéz Contardo.
Prvním Čechem, který dojel do cíle letošní Rallye Dakar, se stal Roman Krejčí. V celkovém pořadí ale byl nejlepším českým motocyklistou David Pabiška, jenž obsadil 26. příčku. Čeští motocyklisté přesto zaznamenali velký úspěch, z původní pětičlenné sestavy dojeli do cíle v Buenos Aires čtyři. Jediným, pro koho závod skončil předčasně, byl ve čtvrté etapě Martin Macek.
Dakar 2010, 14. etapa (San Rafael - Buenos Aires, 707 km - z toho 206 km měřených úseků):
Motocykly: 1. Faria (Portug./KTM) 1:26:48, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) + 3:45, 3. Rodrígues (Port./Yamaha) + 3:57, 4. Duclos (Fr./KTM) + 4:34, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) + 4:55, 6. Despres (Fr./KTM) + 5:05, ... 38. KREJČÍ (ČR/Yamaha) + 21:26, 40. PABIŠKA (ČR/Yamaha) + 22:34, 60. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) + 32:41, 65. VESELÝ (ČR/Yamaha) + 37:02.
Celkové pořadí: Motocykly: 1. Despres (Fr./KTM) 51:10:37, 2. Ullevalseter (Nor./KTM) +1:02:52, 3. Lopéz Contardo (Chile/Aprilia) +1:09:48, 4. Rodrigues (Port./Yamaha) +1:19:33, 5. Fretigne (Fr./Yamaha) +1:55:56, ... 26. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +12:20:03, 37. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +15:07:53, 54. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +23:22:26, 62. VESELÝ (ČR/Yamaha) +27:47:09.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?