Bývalý mistr světa v MotoGP, Američan Nicky Hayden v úterý přiznal, že pokazil slavnostní představení motocyklu své stáje Ducati, když fotografie nového stroje umístil na svůj web.
Mistr světa z roku 2006, který v uplynulé sezoně skončil v prestižní tříde MotoGP až třináctý, při krátké návštěvě továrny Ducati vyfotil nový motocykl, aniž si uvědomil, že jeho design měl být tajemstvím. Motocykl GP10 měl být představen tento týden na shromáždění italského motorismu v horském středisku Madonna di Campiglio, kde se také má poprvé setkat s médii Fernando Alonso jako pilot stáje F1 Ferrari.
"Když jsem viděl tu motorku, vyfotil jsem si ji svým mobilním telefonem. Choval jsem se jako malý kluk, mělo mě napadnout, že je to tajné," řekl Hayden. "A ještě jsem tu fotku dal na svou webovou stránku. Stane se, ale trošku jsem si zavařil," přiznal osmadvacetiletý Hayden, který je v týmu Ducati druhým rokem. "Je to dobrý stroj. V roce 2010 budeme silní. V týmu proběhly nějaké změny, snad nás to posune dopředu," komentoval Američan odchod šéfa týmu Livia Suppa ke konkurenční Hondě.
Jedinou Haydenovou starostí před novou sezonou, která začne 11. dubna v Kataru, je nižší povolený počet motorů za sezonu. "Šest motorů na osmnáct závodů není mnoho. Věřím, že to ušetří nějaké peníze, ale nevím, jak moc se to vyplatí, protože bude třeba investovat daleko víc do vývoje, aby byly motory trvanlivější," vysvětlil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.