DAKAR, 2. etapa: Český závodník Martin Plechatý se čtyřkolkou obsadil čtvrté místo v nedělní druhé etapě prestižní Rallye Dakar, jež se stejně jako loni jede na území Argentiny a Chile. Výsledky přinesl oficiální web podniku.
Trať mezi Cordóbou a La Riojou dlouhou 626 kilometrů, z níž 294 km tvořily měřené úseky, zvládl v kategorii čtyřkolek nejrychleji Francouz Deltrieu před Španělem Gonzalezem Corominasem. Jako třetí projel cílem starší z dvojice argentinských bratrů Alejandro Patronelli.
Plechatý, který se krátce před koncem ujal na chvíli vedení, byl o téměř šest minut pomalejší než vítěz, v celkovém pořadí se pak posunul na bronzový stupínek. Čtrnáctý skončil Oldřich Bražina, těsně za ním dorazil do cíle Josef Macháček.
Mezi motocykly se v neděli nejvíce dařilo Francouzi Davidu Fretignemu, který porazil svého krajana a vedoucího muže průběžného pořadí Davida Casteua a třetího Španěla Marka Comu. David Pabiška byl šestadvacátý, Martin Macek devětadvacátý, Robert Randýsek sedmdesátý a Roman Krejčí osmaosmdesátý. Rallye Dakar 2010, 2. etapa (Cordóba - La Rioja, automobily: 687 km/motocykly: 626 km): Motocykly: 1. Fretigne (Fr./Yamaha) 3:59:20, 2. Casteu (Fr./Sherco) +0:43, 3. Coma (Šp./Casteu) +1:08, 4. Despres (Fr./KTM) +2:50, 5. Manca (It./KTM) +4:49, ...26. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +21:31, 29. MACEK (ČR/Yamaha) +23:21, 70. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +45:53, 88. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +58:14. Čtyřkolky: 1. Deltrieu (Fr./Polaris) 4:18:03, 2. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) +2:06, 3. A. Patronelli (Arg./Yamaha) +5:47, 4. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +5:57, 5. M. Patronelli (Arg./Yamaha) +9:19, ...14. BRAŽINA (ČR/Polaris) +24:31, 15. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +44:25. Průběžné pořadí do 2. etapě: Motocykly: 1. Casteu (Fr./Sherco) 5:50:45, 2. Despres (Fr./KTM) +2:10, 3. Fretigne (Fr./Yamaha) +2:14, 4. Manca (It./KTM) +8:43, 5. Viladoms (Šp./KTM) +8:48, ...25. MACEK (ČR/Yamaha) +35:10, 27. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +36:01, 60. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +1:06:32, 108. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +1:56:08. Čtyřkolky: 1. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) 6:34:31, 2. A. Patronelli (Arg./Yamaha) +2:37, 3. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +2:49, 4. M. Patronelli (Arg./Yamaha) +3:35, 5. Henderson (Urug./Honda) +7:34, 10. BRAŽINA (ČR/Polaris) +26:45, 15. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +43:20.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?