DAKAR, 2. etapa: Český závodník Martin Plechatý se čtyřkolkou obsadil čtvrté místo v nedělní druhé etapě prestižní Rallye Dakar, jež se stejně jako loni jede na území Argentiny a Chile. Výsledky přinesl oficiální web podniku.
Trať mezi Cordóbou a La Riojou dlouhou 626 kilometrů, z níž 294 km tvořily měřené úseky, zvládl v kategorii čtyřkolek nejrychleji Francouz Deltrieu před Španělem Gonzalezem Corominasem. Jako třetí projel cílem starší z dvojice argentinských bratrů Alejandro Patronelli.
Plechatý, který se krátce před koncem ujal na chvíli vedení, byl o téměř šest minut pomalejší než vítěz, v celkovém pořadí se pak posunul na bronzový stupínek. Čtrnáctý skončil Oldřich Bražina, těsně za ním dorazil do cíle Josef Macháček.
Mezi motocykly se v neděli nejvíce dařilo Francouzi Davidu Fretignemu, který porazil svého krajana a vedoucího muže průběžného pořadí Davida Casteua a třetího Španěla Marka Comu. David Pabiška byl šestadvacátý, Martin Macek devětadvacátý, Robert Randýsek sedmdesátý a Roman Krejčí osmaosmdesátý. Rallye Dakar 2010, 2. etapa (Cordóba - La Rioja, automobily: 687 km/motocykly: 626 km): Motocykly: 1. Fretigne (Fr./Yamaha) 3:59:20, 2. Casteu (Fr./Sherco) +0:43, 3. Coma (Šp./Casteu) +1:08, 4. Despres (Fr./KTM) +2:50, 5. Manca (It./KTM) +4:49, ...26. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +21:31, 29. MACEK (ČR/Yamaha) +23:21, 70. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +45:53, 88. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +58:14. Čtyřkolky: 1. Deltrieu (Fr./Polaris) 4:18:03, 2. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) +2:06, 3. A. Patronelli (Arg./Yamaha) +5:47, 4. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +5:57, 5. M. Patronelli (Arg./Yamaha) +9:19, ...14. BRAŽINA (ČR/Polaris) +24:31, 15. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +44:25. Průběžné pořadí do 2. etapě: Motocykly: 1. Casteu (Fr./Sherco) 5:50:45, 2. Despres (Fr./KTM) +2:10, 3. Fretigne (Fr./Yamaha) +2:14, 4. Manca (It./KTM) +8:43, 5. Viladoms (Šp./KTM) +8:48, ...25. MACEK (ČR/Yamaha) +35:10, 27. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +36:01, 60. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +1:06:32, 108. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +1:56:08. Čtyřkolky: 1. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) 6:34:31, 2. A. Patronelli (Arg./Yamaha) +2:37, 3. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +2:49, 4. M. Patronelli (Arg./Yamaha) +3:35, 5. Henderson (Urug./Honda) +7:34, 10. BRAŽINA (ČR/Polaris) +26:45, 15. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +43:20.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.