Na bronzové pozici skončil v kategorii čtyřkolek v sobotní první etapě světoznámé Rallye Dakar český závodník Josef Macháček, zvítězil Polák Sonik. V kategorii motocyklů byl z českých jezdců nejrychlejší Martin Macek, jenž obsadil pětadvacátou příčku.
První etapa byla kvůli přehlednosti a snadnějšímu přejezdu jednotlivých vozů rozdělena na dvě dílčí trasy. Zatímco motocykly a čtyřkolky absolvovaly z městečka Colón do Cordóby 652 kilometrů dlouhou cestu, na automobily a kamiony čekal úsek o dvaatřicet kilometrů delší. Automobiloví závodníci navíc v úvodu narazili na argentinské údolí Calamuchita, které vyhovuje opravdu zkušeným borcům. Kvůli rozvodnění některých toků byla úvodní etapa navíc zkrácena o zhruba padesát kilometrů.
První vyjeli na trať motocyklisté, kterým od začátku vévodil španělský jezdec Marc Coma na stroji KTM. Vedení ale neudržel a v konečném pořadí po prvním úseku figuruje na třetí příčce. Z vítězství se radoval francouzský závodník Casteu.
Z českých jezdců byl v kategorii motocyklů nejlepší Macek, jenž do cíle v Cordóbě dorazil s téměř dvanáctiminutovou ztrátou na Francouze. David Pabiška dojel třiatřicátý. Roman Krejčí a Dušan Randýsek skončili na dvaapadesátém a osmapadesátém místě.
Jízdu čtyřkolek zahajoval pětinásobný držitel titulu a obhájce prvenství z loňského ročníku Macháček. Český závodník doplatil na mnohdy nevýhodnou první startovní pozici a na 136. kilometru byl až sedmý. Do Cordóby nakonec dorazil na třetím místě. V kategorii čtyřkolek zvítězil polský jezdec Sonik. Macháčkův týmový kolega Martin Plechatý obsadil pátou pozici. Třetí český závodník Oldřich Bražina skončil devátý. Rallye Dakar 2010, 1. etapa (Colón - Cordóba, automobily: 684 km/motocykly: 652 km): Motocykly: 1. Casteu (Fr./Sherco) 1:50:42, 2. Despres (Fr./KTM) +0:03, 3. Coma (Šp./Casteu) +0:12, 4. Viladoms (Šp./KTM) +1:45, 5. Lopez Contardo (Chile/Aprilia) +2:42, ...25. MACEK (ČR/Yamaha) +11:42, 33. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +15:13, 52. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +19:37, 58. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +21:33. Čtyřkolky: 1. Sonik (Pol./Yamaha) 2:08:49, 2. Patronelli (Arg./Yamaha) +1:55, 3. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +2:34, 4. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) +4:33, 5. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +4:31, ...9. BRAŽINA (ČR/Polaris) +9:53.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?