Na bronzové pozici skončil v kategorii čtyřkolek v sobotní první etapě světoznámé Rallye Dakar český závodník Josef Macháček, zvítězil Polák Sonik. V kategorii motocyklů byl z českých jezdců nejrychlejší Martin Macek, jenž obsadil pětadvacátou příčku.
První etapa byla kvůli přehlednosti a snadnějšímu přejezdu jednotlivých vozů rozdělena na dvě dílčí trasy. Zatímco motocykly a čtyřkolky absolvovaly z městečka Colón do Cordóby 652 kilometrů dlouhou cestu, na automobily a kamiony čekal úsek o dvaatřicet kilometrů delší. Automobiloví závodníci navíc v úvodu narazili na argentinské údolí Calamuchita, které vyhovuje opravdu zkušeným borcům. Kvůli rozvodnění některých toků byla úvodní etapa navíc zkrácena o zhruba padesát kilometrů.
První vyjeli na trať motocyklisté, kterým od začátku vévodil španělský jezdec Marc Coma na stroji KTM. Vedení ale neudržel a v konečném pořadí po prvním úseku figuruje na třetí příčce. Z vítězství se radoval francouzský závodník Casteu.
Z českých jezdců byl v kategorii motocyklů nejlepší Macek, jenž do cíle v Cordóbě dorazil s téměř dvanáctiminutovou ztrátou na Francouze. David Pabiška dojel třiatřicátý. Roman Krejčí a Dušan Randýsek skončili na dvaapadesátém a osmapadesátém místě.
Jízdu čtyřkolek zahajoval pětinásobný držitel titulu a obhájce prvenství z loňského ročníku Macháček. Český závodník doplatil na mnohdy nevýhodnou první startovní pozici a na 136. kilometru byl až sedmý. Do Cordóby nakonec dorazil na třetím místě. V kategorii čtyřkolek zvítězil polský jezdec Sonik. Macháčkův týmový kolega Martin Plechatý obsadil pátou pozici. Třetí český závodník Oldřich Bražina skončil devátý. Rallye Dakar 2010, 1. etapa (Colón - Cordóba, automobily: 684 km/motocykly: 652 km): Motocykly: 1. Casteu (Fr./Sherco) 1:50:42, 2. Despres (Fr./KTM) +0:03, 3. Coma (Šp./Casteu) +0:12, 4. Viladoms (Šp./KTM) +1:45, 5. Lopez Contardo (Chile/Aprilia) +2:42, ...25. MACEK (ČR/Yamaha) +11:42, 33. PABIŠKA (ČR/Yamaha) +15:13, 52. KREJČÍ (ČR/Yamaha) +19:37, 58. RANDÝSEK (ČR/Yamaha) +21:33. Čtyřkolky: 1. Sonik (Pol./Yamaha) 2:08:49, 2. Patronelli (Arg./Yamaha) +1:55, 3. MACHÁČEK (ČR/Yamaha) +2:34, 4. Gonzalez Corominas (Šp./Yamaha) +4:33, 5. PLECHATÝ (ČR/Yamaha) +4:31, ...9. BRAŽINA (ČR/Polaris) +9:53.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.