Opět zatřásl svými kly a my máme radost...
Je to asi tak k neuvěření, jako kdyby vám někdo řekl, že se včera při venčení psa potkal ve městě s mamutem. Většina z nás by tomu asi vážně nevěřila a považovala vše za sprostý výmysl, který je ale do jisté míry docela zajímavý. Jenže my tady jednoho mamuta opravdu chováme a právě v těchto dnech se nám uráčil trochu víc poodhalit.
I dnes, zhruba dva roky od prvního představení FGR 2500, mnou stále cloumá vlna pochybností. Nejedná se o podobnou bublinu, jako kdysi v případě sítě obchodních řetězců Český sen? Doufejme, že nejedná a přeji si to nejen já. Skupina zapálených závodníků a konstruktérů, funkční motorka- malorážka vlastní výroby i několikaleté působení na závodních okruzích- to všechno již zdobí značku FGR a moje poslední pochyby o projektu nové V6 se tímto rozpustily jako šumák ve sklence vody. Výroba motocyklů u nás má sice dlouhou tradici, nicméně už po mnoho let tu nebyla běžnému zákazníkovi nabídnuta opravdu velká česká motorka s ryze tuzemským motorem. Jawa sice nějaký čas ve svých modelech používala jednoválec Rotax 650cm3, který letos vystřídala modernější pohonná jednotka od Minarelli- s těmito dvěma buchary jsou to pěkné a dospělé motorky, nicméně jejich čtyřtaktní srdce netepe v rytmu dirigovaném podle zlatých českých ručiček. Nyní však mračna nad českou kotlinou rozehnal přímo uragán a do středu zájmu našince vstupuje motorka obrovská, s objemem motoru přímo nadměrným, mamutím…
Motor stroje FGR 2500V6 má zdvihový objem půl třetího litru a šest válců. Kdyby mi tohle někdo řekl a já byl motocykly dosud nedotčený, vybavil bych si spíše prostor pod kapotou automobilu, kam běžně takovéto habány dávají. Opravdu je s nádherným podivem, že se někdo v naší malé republice rozhoupal k něčemu tak velkému. I velkoobjemová chlouba sériových motocyklů- Triumph Rocket, by měla zjihnout při pohledu na dvě stovky kubíků zdvihového objemu navrch, kterými bude český motocykl disponovat. Šestiválce nejsou na poli motocyklů žádnou novinkou, nicméně určitou vzácnost stále jistě představují. Z těch posledních, vzpomeňme třeba na oblíbené Hondy Goldwing a F6C Valkyrie, se šesti protilehlými válci naležato. Nový český motor V6 bude nejen silný a výkonný, ale je na první pohled také velice precizně provedený, a bude přetěžký úkol kolem něj vymyslet i stejně povedený funkční obal v podobě rámu a dalších základních stavebních prvků.
A právě minulý měsíc byla ukončena soutěž o nejlepší návrh šasi k novému stroji a již nyní je jasné, že masívní motor bude bušit v rámu motocyklu kategorie streetfighter. Zatím z toho tedy bude pořádně nabroušený naháč a my pozorní už tušíme, že moderní šestiválec časem v FGR určitě namontují i do jiných modelů. V případě úspěchu samozřejmě, ale o něm já nepochybuji. Podívejte se oficiální stránky firmy, je zde možno vystopovat celý vývoj nového dvoukoláka od samého prvopočátku až k současné podobě. Nová motorka se určitě nestane masovou záležitostí, půjde spíše o luxusnější kousek ve stylu před pár lety znovuoživšího Munch Mammuta, snad jen ta cena nebude taky tak strašlivě vysoká. Pánové v FGR, vymyslete tomuto modelu patřičně zvučné jméno, aby ještě víc zvýraznilo to mrazení v zádech, které způsobuje už jen ten pohled na motor samotný. Doufám, že pořádné české motorky nezastihne stejný osud jako mamuty, kteří jsou dnes k vidění už jen jako muzejní exponáty…
Obrázek motocyklu byl převzat z webu MotoFGR.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.