To nejdůležitější ze všeho, než si koupíte Váš vysněný motocykl je nejprve pro sebe a hlavně ochranu Vašeho života nutné pořízení povinné výbavy na motocykl.
Mezi nejdůležitější výbavu řadíme přilbu neboli helmu, boty, rukavice, chrániče a oblečení a motolékárničku.
Helma neboli přilba slouží k ochraně hlavy. Chrání hlavu před nárazy, hmyzem nebo účinkem nepříznivého prostředí. Ochrání Vaši hlavu v 90% a nikdy nesmí chybět!!!!!
Rukavice slouží k ochraně dlaní, prstů. Jsou příjemné a zajišťují potřebné teplo při nízkých teplotách a hlavně chrání Vaše ruce před ošklivým zraněním.
Boty slouží k ochraně nohou a chodidel. Zabraňují vlétnutí na nohu před hmyzem, nárazy malých kamínků na silnici. Jsou pohodlné.
Oblečení slouží k ochraně celého těla a při nehodách a pádech může zabránit 95% poranění těla.
Oblečení dělíme na textilní a kožené. Patří sem např. kalhoty, bundy, šátky, kukly na obličej, pásky, brýle apod.
Ovšem "kůže" je vždycky ve všech případech nejlepší!!! Proto i špičkoví a profesionální závodníci jezdí v "kombinézách."
Chrániče slouží k ochraně různých částí na těle. K ochraně páteře, kolene, loktu. Ale nejdůležitějším chráničem zůstává samozřejmě "páteřák," který v 97% zabraňuje zranění "míchy".
Každá motolékárnička je součástí povinné výbavy motorového vozidla předepsané právními předpisy České republiky.
Obsah motolékárničky
Zdrav.materiál
Počet kusů
Šátek trojcípý
1
Obvaz hotový sterilní č.2
1
Obvaz hotový sterilní č.4
1
Náplast s polštářkem 8cm x 4cm
3
Obinadlo škrticí pryžové, délka 70 cm
1
Rouška resuscitační
1
Rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obal
1
Špendlík zavírací v antikorozní úpravě
2
Bohužel i toto není, co se týče financí nejlevnější, ale kdo dneska neinvestuje do ochrany svého těla a hlavně záchrany svého života.
Pevně věřím, že Vám mé informace byly k dobru :-) a na našich silnicích bude čím dál víc motorkářů s "plnou" výbavou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.