Aprilia odstoupila ze šampionátu Moto2

Aprilia odstoupila ze šampionátu Moto2
Aprilia odstoupila ze šampionátu Moto2, foto: www.lukas-pesek.com
iMotorSport.cz , mediafax 24. listopadu 2009 17:18
Sdílej:

Italská továrna Aprilia nebude v příštím roce dodávat šasi do nově vzniklého seriálu Moto2, který v mistrovství světa silničních motocyklů nahradí třídu do 250 kubických centimetrů. V úterý o tom informovala agentura Reuters.

Vzhledem k ekonomické krizi musejí v příštím roce všechny motocykly v šampionátu Moto2 používat motory Honda a pneumatiky Dunlop. To se společnosti Aprilia nelíbí, a proto se rozhodla ze seriálu odstoupit. "Naše společnost došla k závěru, že v šampionátu, kde všichni jezdci budou muset používat motory našeho konkurenta, nemá smysl nadále působit, protože by to na Aprilii jakožto předního italského a evropského výrobce motocyklů nevrhalo dobré světlo," stojí v prohlášení společnosti.

Na motocyklech Aprilia závodilo v uplynulé sezoně šest z deseti nejlepších jezdců ve třídě do 250 ccm, přičemž nejlépe si vedl Španěl Hector Barbera, který skončil druhý za Japoncem Hirošim Aoyamou na Hondě. S Aprilií počítal také mistr světa ve třídě do 125 ccm Julian Simon ze Španělska, který chtěl v příští sezoně vyzkoušet silnější kubaturu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?