Šampion Valentino Rossi varoval tým Yamaha

Šampion Valentino Rossi varoval tým Yamaha
Šampion Valentino Rossi varoval tým Yamaha, foto: www.motogp.com
iMotorSport.cz , mediafax 10. listopadu 2009 00:17
Sdílej:

Devítinásobný mistr světa motocyklových soutěží Valentino Rossi znovu upozornil tým Yamaha, že si bude muset vybrat mezi ním a vicemistrem světa Jorge Lorenzem.

Třicetiletý Rossi přiznal, že pro rok 2011 má nabídku od konkurenční značky Ducati, a naznačil, že odejde, pokud si Yamaha ponechá i Lorenza. Na otázku, zda zakončí svou kariéru jako jezdec Yamahy, Rossi odpověděl: "Nejsem si stoprocentně jistý, záleží na tom, co se stane příští rok. Záleží na mém výkonu a rozhodnutí Yamahy ohledně obsazení týmu pro rok 2011. Myslím, že Yamaha se musí rozhodnout mezi mnou a Jorgem."

Rossi přiznal, že by ho lákalo jezdit za italský tým, ale že by raději zůstal u Yamahy. "Mám skvělou nabídku od Ducati, ale ještě jsem se nerozhodl. Bylo by hezké vyhrávat na italské motorce," dodal. "Je to rozhodně velká motivace, ale moje vztahy s Yamahou jsou výjimečné. Pro ně je důležité, abych zakončil kariéru u nich, a pro mě platí totéž,"  vysvětlil.

Přestože Rossi nechce, aby Lorenzo zůstal jeho týmovým kolegou, prohlásil, že závodění vedle mladého Španěla si užívá. "Líbí se mi Jorgeho přístup k závodům, on miluje souboje, dává tomu maximum. Je agresivní, ale ne příliš," ocenil soupeře.

Rossi přišel do týmu Yamaha v roce 2004 od Hondy a na dosud slabém stroji získal hned první rok mistrovský titul. Od té doby vyhrál mistrovství světa ještě třikrát. Rossi byl jasnou týmovou jedničkou v roce 2004, kdy byl jeho kolegou Carlos Checa, a v letech 2005 až 2007, kdy jezdil s Colinem Edwardsem. Minulý rok se však mnohé změnilo příchodem Jorgeho Lorenza, dvojnásobného šampiona třídy do 250 ccm. Tým dal najevo, že Španěl je jejich nadějí do budoucna, až jednou Rossi skončí.

Lorenzova první sezona u týmu byla poznamenaná sérií velkých havárií a zranění, letos však dvaadvacetiletý Španěl sváděl s Rossim souboj o titul až do předposledního závodu sezony.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?