Devítinásobný mistr světa motocyklových soutěží Valentino Rossi znovu upozornil tým Yamaha, že si bude muset vybrat mezi ním a vicemistrem světa Jorge Lorenzem.
Třicetiletý Rossi přiznal, že pro rok 2011 má nabídku od konkurenční značky Ducati, a naznačil, že odejde, pokud si Yamaha ponechá i Lorenza. Na otázku, zda zakončí svou kariéru jako jezdec Yamahy, Rossi odpověděl: "Nejsem si stoprocentně jistý, záleží na tom, co se stane příští rok. Záleží na mém výkonu a rozhodnutí Yamahy ohledně obsazení týmu pro rok 2011. Myslím, že Yamaha se musí rozhodnout mezi mnou a Jorgem."
Rossi přiznal, že by ho lákalo jezdit za italský tým, ale že by raději zůstal u Yamahy. "Mám skvělou nabídku od Ducati, ale ještě jsem se nerozhodl. Bylo by hezké vyhrávat na italské motorce," dodal. "Je to rozhodně velká motivace, ale moje vztahy s Yamahou jsou výjimečné. Pro ně je důležité, abych zakončil kariéru u nich, a pro mě platí totéž," vysvětlil.
Přestože Rossi nechce, aby Lorenzo zůstal jeho týmovým kolegou, prohlásil, že závodění vedle mladého Španěla si užívá. "Líbí se mi Jorgeho přístup k závodům, on miluje souboje, dává tomu maximum. Je agresivní, ale ne příliš," ocenil soupeře.
Rossi přišel do týmu Yamaha v roce 2004 od Hondy a na dosud slabém stroji získal hned první rok mistrovský titul. Od té doby vyhrál mistrovství světa ještě třikrát. Rossi byl jasnou týmovou jedničkou v roce 2004, kdy byl jeho kolegou Carlos Checa, a v letech 2005 až 2007, kdy jezdil s Colinem Edwardsem. Minulý rok se však mnohé změnilo příchodem Jorgeho Lorenza, dvojnásobného šampiona třídy do 250 ccm. Tým dal najevo, že Španěl je jejich nadějí do budoucna, až jednou Rossi skončí.
Lorenzova první sezona u týmu byla poznamenaná sérií velkých havárií a zranění, letos však dvaadvacetiletý Španěl sváděl s Rossim souboj o titul až do předposledního závodu sezony.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?