Devítinásobný mistr světa motocyklových soutěží Valentino Rossi znovu upozornil tým Yamaha, že si bude muset vybrat mezi ním a vicemistrem světa Jorge Lorenzem.
Třicetiletý Rossi přiznal, že pro rok 2011 má nabídku od konkurenční značky Ducati, a naznačil, že odejde, pokud si Yamaha ponechá i Lorenza. Na otázku, zda zakončí svou kariéru jako jezdec Yamahy, Rossi odpověděl: "Nejsem si stoprocentně jistý, záleží na tom, co se stane příští rok. Záleží na mém výkonu a rozhodnutí Yamahy ohledně obsazení týmu pro rok 2011. Myslím, že Yamaha se musí rozhodnout mezi mnou a Jorgem."
Rossi přiznal, že by ho lákalo jezdit za italský tým, ale že by raději zůstal u Yamahy. "Mám skvělou nabídku od Ducati, ale ještě jsem se nerozhodl. Bylo by hezké vyhrávat na italské motorce," dodal. "Je to rozhodně velká motivace, ale moje vztahy s Yamahou jsou výjimečné. Pro ně je důležité, abych zakončil kariéru u nich, a pro mě platí totéž," vysvětlil.
Přestože Rossi nechce, aby Lorenzo zůstal jeho týmovým kolegou, prohlásil, že závodění vedle mladého Španěla si užívá. "Líbí se mi Jorgeho přístup k závodům, on miluje souboje, dává tomu maximum. Je agresivní, ale ne příliš," ocenil soupeře.
Rossi přišel do týmu Yamaha v roce 2004 od Hondy a na dosud slabém stroji získal hned první rok mistrovský titul. Od té doby vyhrál mistrovství světa ještě třikrát. Rossi byl jasnou týmovou jedničkou v roce 2004, kdy byl jeho kolegou Carlos Checa, a v letech 2005 až 2007, kdy jezdil s Colinem Edwardsem. Minulý rok se však mnohé změnilo příchodem Jorgeho Lorenza, dvojnásobného šampiona třídy do 250 ccm. Tým dal najevo, že Španěl je jejich nadějí do budoucna, až jednou Rossi skončí.
Lorenzova první sezona u týmu byla poznamenaná sérií velkých havárií a zranění, letos však dvaadvacetiletý Španěl sváděl s Rossim souboj o titul až do předposledního závodu sezony.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.