VALENCIE, ZÁVOD; Český závodník Karel Abraham skončil nedělní Velké ceně Valencie silničních motocyklů ve třídě do 250 ccm na šestém místě, jeho krajan Lukáš Pešek obsadil dvanácté místo. Z triumfu se radoval domácí borec Hector Barbera, mistrovský titul však slaví Japonec Hiroshi Aojama.
250 ccm Abraham odstartoval do závodu ze sedmé pozice a dokázal se o jednu příčku polepšit. Jeho krajan Pešek byl na startu osmnáctý a polepšil se o šest příček.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: Do 250 ccm: 1. Barbera (Šp./Aprilia) 44:10,601, 2. Bautista (Šp./Aprilia) 44:14,264, 3. De Rosa (It./Honda) 44:16,266, 4. Lüthi (Švýc./Aprilia) 44:16,281, 5. Wilairot (Th./Honda) 44:24,202, 6. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 44:24,298, 7. H. Aojama (Jap./Honda) 44:38,039, 8. Baldolini (RSM/Aprilia) 44:45,698, 9. Locatelli (It./Gilera) 44:46,467, 10. Tomizawa (Jap./Honda) 44:50,777,... 12: PEŠEK (ČR/Aprilia) 45:03,733.
Konečné pořadí MS 1. H. Aojama (Jap./Honda) 261, 2. Barbera (Šp./Aprilia) 239, 3. Simoncelli (It./Gilera) 231, 4. Bautista (Šp./Aprilia) 218, 5. Pasini (It./Aprilia) 128, 6. De Rosa (It./Honda) 122, 7. Lüthi (Švýc./Aprilia) 120, 8. Di Meglio (Fr./Aprilia) 107, 9. Faubel (Šp./Honda) 105, 10. Debon (Šp./Aprilia),... 14. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 74, 15. PEŠEK (ČR/Aprilia) 74. 125 ccm Španělský závodník Julian Simon vyhrál nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm, český závodník Jakub Kornfeil nebyl klasifikován. Agentura Mediafax vydává i konečné pořadí MS v této třídě. Závěrečný závod sezony v kubatuře do 125 ccm patřil Španělu Julianu Simonovi, který vyhrál i sobotní kvalifikaci a jen potvrdil svou pozici mistra světa. Český závodník Jakub Kornfeil nebyl v neděli klasifikován.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 41:17,553, 2. Smith (V. Brit./Aprilia) 41:17,773, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 41:29,676, 4. Corsi (It./Aprilia) 41:35,130, 5. Schrötter (Něm./Honda) 41:35,470, 6. Olive (Šp./Derbi) 41:35,887, 7. Vazquez (Šp./Derbi) 41:36,055, 8. Cortese (Něm./Derbi) 41:36,106, 9. Krummenacher (Švýc./Aprilia) 41:36,284, 10. Terol (Šp./Aprilia) 41:38,833.
Konečné pořadí MS 1. Simon (Šp./Aprilia) 289,0, 2. Smith (V. Brit./Aprilia) 223,5, 3. Terol (Šp./Aprilia) 179,5, 4. Espargaro (Šp./Derbi) 174,5, 5. Gadea (Šp./Aprilia) 141,0, 6. Cortese (Něm./Derbi) 130,0, 7. Iannone (It./Aprilia) 125,5, 8. Marquez (Šp./KTM) 94,0, 9. Olive (Šp./Derbi) 91,0, 10. Bradl (Něm./Aprilia) 85,0.
MotoGP Španělský závodník Dani Pedrosa vyhrál nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě MotoGP, již jistý mistr světa Valentino Rossi skončil v posledním zápase sezony druhý. Lepší zakončení sezony, než dominovat před domácím publikem, si čtyřiadvacetiletý Pedrosa nemohl přát. Španěl na okruhu Ricardo Tormo Circuit navíc startoval do závodu z první pozice, když v zahřívacím kole havaroval vítěz kvalifikace Australan Casey Stoner.
Pedrosovi se start vydařil, vedl hned po první zatáčce a vítěznou pozici mu již nikdo nesebral. Skvělým nedělním výkonem si pak jezdec stáje Repsol Honda pojistil třetí místo v celkovém pořadí mistrovství světa. Na podium se vedle Španěla postavil staronový mistr světa Valentino Rossi, jenž dokončil závod se ztrátou 2,630 sekundy na Pedrosu. Vítěznou trojici doplnil Jorge Lorenzo na Yamaze.
Smolař Stoner kvůli svému nedělnímu výpadku skončil v celkovém pořadí až čtvrtý, na páté místo se pak posunul americký jezdec Edwards, jenž díky čtvrté příčce z Valencie o bod předstihl v konečném hodnocení Itala Doviziosa z Hondy.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 46:47,553, 2. Rossi (It./Yamaha) 46:50,183, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:50,466, 4. Edwards (USA/Yamaha) 47:20,068, 5. Hayden (USA/Ducati) 47:22,138, 6. Elias (Šp./Honda) 47:22,441, 7. Spies (USA/Yamaha) 47:25,259, 8. Dovizioso (It./Honda) 47:25,917, 9. Kallio (Fin/Ducati) 47:30,044, 10. De Angelis (JAR/Honda) 47:31,242
Konečné pořadí MS: 1. Rossi (It./Yamaha) 306 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 261, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 234, 4. Stoner (Aust./Ducati) 220, 5. Edwards (USA/Yamaha) 161, 6. Dovizioso (It./Honda) 160, 7. Elias (Šp./Honda) 115, 8. De Angelis (JAR/Honda) 111, 9. Capirossi (It./Suzuki) 110, 10. Melandri (It/Kawasaki) 108.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?