VALENCIE, ZÁVOD; Český závodník Karel Abraham skončil nedělní Velké ceně Valencie silničních motocyklů ve třídě do 250 ccm na šestém místě, jeho krajan Lukáš Pešek obsadil dvanácté místo. Z triumfu se radoval domácí borec Hector Barbera, mistrovský titul však slaví Japonec Hiroshi Aojama.
250 ccm Abraham odstartoval do závodu ze sedmé pozice a dokázal se o jednu příčku polepšit. Jeho krajan Pešek byl na startu osmnáctý a polepšil se o šest příček.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: Do 250 ccm: 1. Barbera (Šp./Aprilia) 44:10,601, 2. Bautista (Šp./Aprilia) 44:14,264, 3. De Rosa (It./Honda) 44:16,266, 4. Lüthi (Švýc./Aprilia) 44:16,281, 5. Wilairot (Th./Honda) 44:24,202, 6. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 44:24,298, 7. H. Aojama (Jap./Honda) 44:38,039, 8. Baldolini (RSM/Aprilia) 44:45,698, 9. Locatelli (It./Gilera) 44:46,467, 10. Tomizawa (Jap./Honda) 44:50,777,... 12: PEŠEK (ČR/Aprilia) 45:03,733.
Konečné pořadí MS 1. H. Aojama (Jap./Honda) 261, 2. Barbera (Šp./Aprilia) 239, 3. Simoncelli (It./Gilera) 231, 4. Bautista (Šp./Aprilia) 218, 5. Pasini (It./Aprilia) 128, 6. De Rosa (It./Honda) 122, 7. Lüthi (Švýc./Aprilia) 120, 8. Di Meglio (Fr./Aprilia) 107, 9. Faubel (Šp./Honda) 105, 10. Debon (Šp./Aprilia),... 14. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 74, 15. PEŠEK (ČR/Aprilia) 74. 125 ccm Španělský závodník Julian Simon vyhrál nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm, český závodník Jakub Kornfeil nebyl klasifikován. Agentura Mediafax vydává i konečné pořadí MS v této třídě. Závěrečný závod sezony v kubatuře do 125 ccm patřil Španělu Julianu Simonovi, který vyhrál i sobotní kvalifikaci a jen potvrdil svou pozici mistra světa. Český závodník Jakub Kornfeil nebyl v neděli klasifikován.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: Do 125 ccm: 1. Simon (Šp./Aprilia) 41:17,553, 2. Smith (V. Brit./Aprilia) 41:17,773, 3. Espargaro (Šp./Derbi) 41:29,676, 4. Corsi (It./Aprilia) 41:35,130, 5. Schrötter (Něm./Honda) 41:35,470, 6. Olive (Šp./Derbi) 41:35,887, 7. Vazquez (Šp./Derbi) 41:36,055, 8. Cortese (Něm./Derbi) 41:36,106, 9. Krummenacher (Švýc./Aprilia) 41:36,284, 10. Terol (Šp./Aprilia) 41:38,833.
Konečné pořadí MS 1. Simon (Šp./Aprilia) 289,0, 2. Smith (V. Brit./Aprilia) 223,5, 3. Terol (Šp./Aprilia) 179,5, 4. Espargaro (Šp./Derbi) 174,5, 5. Gadea (Šp./Aprilia) 141,0, 6. Cortese (Něm./Derbi) 130,0, 7. Iannone (It./Aprilia) 125,5, 8. Marquez (Šp./KTM) 94,0, 9. Olive (Šp./Derbi) 91,0, 10. Bradl (Něm./Aprilia) 85,0.
MotoGP Španělský závodník Dani Pedrosa vyhrál nedělní Velkou cenu Valencie silničních motocyklů ve třídě MotoGP, již jistý mistr světa Valentino Rossi skončil v posledním zápase sezony druhý. Lepší zakončení sezony, než dominovat před domácím publikem, si čtyřiadvacetiletý Pedrosa nemohl přát. Španěl na okruhu Ricardo Tormo Circuit navíc startoval do závodu z první pozice, když v zahřívacím kole havaroval vítěz kvalifikace Australan Casey Stoner.
Pedrosovi se start vydařil, vedl hned po první zatáčce a vítěznou pozici mu již nikdo nesebral. Skvělým nedělním výkonem si pak jezdec stáje Repsol Honda pojistil třetí místo v celkovém pořadí mistrovství světa. Na podium se vedle Španěla postavil staronový mistr světa Valentino Rossi, jenž dokončil závod se ztrátou 2,630 sekundy na Pedrosu. Vítěznou trojici doplnil Jorge Lorenzo na Yamaze.
Smolař Stoner kvůli svému nedělnímu výpadku skončil v celkovém pořadí až čtvrtý, na páté místo se pak posunul americký jezdec Edwards, jenž díky čtvrté příčce z Valencie o bod předstihl v konečném hodnocení Itala Doviziosa z Hondy.
Velká cena Valencie silničních motocyklů: MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./Honda) 46:47,553, 2. Rossi (It./Yamaha) 46:50,183, 3. Lorenzo (Šp./Yamaha) 46:50,466, 4. Edwards (USA/Yamaha) 47:20,068, 5. Hayden (USA/Ducati) 47:22,138, 6. Elias (Šp./Honda) 47:22,441, 7. Spies (USA/Yamaha) 47:25,259, 8. Dovizioso (It./Honda) 47:25,917, 9. Kallio (Fin/Ducati) 47:30,044, 10. De Angelis (JAR/Honda) 47:31,242
Konečné pořadí MS: 1. Rossi (It./Yamaha) 306 bodů, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 261, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 234, 4. Stoner (Aust./Ducati) 220, 5. Edwards (USA/Yamaha) 161, 6. Dovizioso (It./Honda) 160, 7. Elias (Šp./Honda) 115, 8. De Angelis (JAR/Honda) 111, 9. Capirossi (It./Suzuki) 110, 10. Melandri (It/Kawasaki) 108.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.