Nakano ohlásil koniec kariéry

Nakano ohlásil koniec kariéry
Nakano ohlásil koniec kariéry, foto: www.worldsbk.com
Marcel Letko 3. listopadu 2009 10:35
Sdílej:

Japonský jazdec Shinya Nakano sa na konci aktuálnej sezóny rozlúči s aktívnym pretekaním. Jeho ročník bol poznačený niekoľkými nepríjemnými nehodami a zraneniami, kvôli ktorým nedokázal zužitkovať potenciál motocyklu Aprilia RSV4.

Dôvody Nakanovho rozhodnutia zavesiť pretekársku prilbu na klinec, odzneli na tlačovej konferencii v Tokiu.

"Tento rok bol skutočne veľmi náročný," uviedol vo svojom emotívnom vyhlásení 32-ročný jazdec Aprilie. "Po tom, čo som utrpel zlomeninu kľúčnej kosti v tretích pretekoch sezóny v Španielsku, a po tom, čo som si poranil krk v jedenástich pretekoch sezóny v Nemecku, som sa v prvom rade koncentroval na liečbu. Niekoľko podujatí som preto musel vynechať. Neskôr som nadobudol pocit, že pre tím som skôr záťažou ako prínosom. V tom čase som si uvedomil, že nastal čas skončiť. Jednoducho už nie som v kondícii, aby som mohol svoju prácu vykonávať tak, ako si to okolnosti vyžadujú. Pri tejto príležitosti by som veľmi rád vyslovil slová vďaky všetkým motocyklovým výrobcom, ktorí verili v môj potenciál a ponúkli mi kontrakt, ale aj sponzorom a fanúšikom za ich podporu. Od tohto momentu by som svoje cenné skúsenosti rád využil správnym spôsobom. Pokúsim sa byť aj naďalej prínosom pre svet motocyklov."

32-ročný rodák z japonskej Chiby absolvoval svoju prvú kompletnú sezónu v majstrovstvách motocyklov v roku 1999. Jeho najlepšie výsledky sa dostavili v triede do 250cc, kde skončil najprv štvrtý a neskôr druhý za tímovým kolegom Olivierom Jacquom. Od víťazného Francúza ho delilo len 7 bodov. V roku 2001 sa presunul do kubatúry 500cc. Jeho výsledky neboli také, ako očakával a v nasledujúcich ôsmich rokoch vystúpil na pódium len trikrát. Aktuálna sezóna mu oveľa viac šťastia nepriniesla. Nakanovým najlepším výsledkom ostáva 4. miesto z prvých pretekov roka v Katare.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?