Japonský jazdec Shinya Nakano sa na konci aktuálnej sezóny rozlúči s aktívnym pretekaním. Jeho ročník bol poznačený niekoľkými nepríjemnými nehodami a zraneniami, kvôli ktorým nedokázal zužitkovať potenciál motocyklu Aprilia RSV4.
Dôvody Nakanovho rozhodnutia zavesiť pretekársku prilbu na klinec, odzneli na tlačovej konferencii v Tokiu.
"Tento rok bol skutočne veľmi náročný," uviedol vo svojom emotívnom vyhlásení 32-ročný jazdec Aprilie. "Po tom, čo som utrpel zlomeninu kľúčnej kosti v tretích pretekoch sezóny v Španielsku, a po tom, čo som si poranil krk v jedenástich pretekoch sezóny v Nemecku, som sa v prvom rade koncentroval na liečbu. Niekoľko podujatí som preto musel vynechať. Neskôr som nadobudol pocit, že pre tím som skôr záťažou ako prínosom. V tom čase som si uvedomil, že nastal čas skončiť. Jednoducho už nie som v kondícii, aby som mohol svoju prácu vykonávať tak, ako si to okolnosti vyžadujú. Pri tejto príležitosti by som veľmi rád vyslovil slová vďaky všetkým motocyklovým výrobcom, ktorí verili v môj potenciál a ponúkli mi kontrakt, ale aj sponzorom a fanúšikom za ich podporu. Od tohto momentu by som svoje cenné skúsenosti rád využil správnym spôsobom. Pokúsim sa byť aj naďalej prínosom pre svet motocyklov."
32-ročný rodák z japonskej Chiby absolvoval svoju prvú kompletnú sezónu v majstrovstvách motocyklov v roku 1999. Jeho najlepšie výsledky sa dostavili v triede do 250cc, kde skončil najprv štvrtý a neskôr druhý za tímovým kolegom Olivierom Jacquom. Od víťazného Francúza ho delilo len 7 bodov. V roku 2001 sa presunul do kubatúry 500cc. Jeho výsledky neboli také, ako očakával a v nasledujúcich ôsmich rokoch vystúpil na pódium len trikrát. Aktuálna sezóna mu oveľa viac šťastia nepriniesla. Nakanovým najlepším výsledkom ostáva 4. miesto z prvých pretekov roka v Katare.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?