PORTIMAO, SUPER POLE; Český motocyklista Jakub Smrž zajel v sobotním superpole v portugalském Portimau devátý nejlepší čas a do nedělních závodů mistrovství světa superbiků odstartuje ze třetí řady. Pole position si zajistil Američan Ben Spies.
Právě mezi Spiesem a Hagou se v neděli rozhodne o vítězi seriálu mistrovství světa. Haga vede před závěrečnými dvěma letošními starty před Spiesem o deset bodů, ovšem sobotní superpole mu nevyšlo. Až desátý nejlepší čas mu zajistil startovní pozici hned vedle Smrže, který se jen těsně neprobojoval do závěrečné fáze superpole.
Dva nedělní závody odstartují v Portimau v 11 hodin a ve 14.30.
MS superbiků, Velká cena Portugalska, Portimao: Kvalifikační superpole: 1. Spies (USA/Yamaha) 1:42,412, 2. Byrne (Brit./Ducati) 1:42,996, 3. Fabrizio (ITA/Ducati) 1:43,015, 4. Rea (Brit./Honda) 1:43,126, 5. Haslam (Brit./Honda) 1:43,523, 6. Biaggi (It./Aprilia) 1:43,526, ... 9. SMRŽ (ČR/Ducati) 1:43,240.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.