SEPANG, KVALIFIAKCE; Vydáváme sobotní výsledky kvalifikace na Velkou cenu Malajsie silničních motocyklů. V kubatuře do 250 ccm zajel Karel Abraham až patnáctý nejlepší čas, jeho krajan Lukáš Pešek byl sedmnáctý, ve třídě do 125 ccm patří Jakubovi Kornfeilovi 28. kvalifikační příčka.
Pole position pro nedělní závod v Sepangu si vyjeli Španěl Marc Marquez v kubatuře do 125 ccm, Japonec Hiroši Aojama ve 250 ccma a Valentino Rossi v prestižní MotoGP.
Kvalifikace na Velkou cenu Malajsie silničních motocyklů
Do 125 ccm: 1. Marquez (Šp./KTM) 2:13,756, 2. Simon (Šp./Aprilia) 2:13,811, 3. Smith (V. Brit./Aprilia) 2:14,209, 4. Cortese (Něm./Derbi) 2:14,231, 5. Terol (Š./Aprilia) 2:14,403, 6. Rabat (Šp. Aprilia) 2:14,686, 7. Olive (Šp./Derbi) 2:14,816, 8. Webb 2:14,992, ... 28. KORNFEIL (ČR/Loncin) 2:18,749.
Do 250 ccm: 1. Aoyama (Jap./Honda) 2:06,767, 2. Cluzel (Fr./Aprilia) 2:07,099, 3. Di Meglio (Fr./Aprilia) 2:07,232, 4. Barbera (Šp./Aprilia)2:07,301, 5. Bautista (Šp./Aprilia) 2:07,371, 6. Wilairot (Tch./Honda) 2:07,661, 9. Faubel (Šp./Honda) 2:07,826, 8. Simoncelli (It./Gilera) 2:07,916, ... 15. ABRAHAM (ČR/Aprilia) 2:08,908, 17. PEŠEK (ČR/Aprilia) 2:09,336.
MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 2:00,518, 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 2:01,087, 3. Pedrosa (Šp./Honda) 2:01,254, 4. Stoner (Aust./Ducati) 2:01,455, 5. Capirossi (It./Suzuki) 2:01,716, 6. Elias (Šp./Honda) 2:01,918, 7. Hayden (USA/Ducati) 2:01,980, 8. De Puniet (Fr./Honda) 2:02,098.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.