Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který je určený pro soukromé týmy, může závodit po celém světě.
Vůz GR Supra GT4, jenž vznikl s cílem umožnit motoristickým nadšencům účast na celosvětových závodech, vychází z GR Supra, prvního globálního modelu TOYOTA GAZOO Racing odhaleného v letošním roce. Pro nový vůz spojil tým své síly se třemi technickými partnery. Pirelli se postaral o pneumatiky, Ravenol zajistil dodávky maziv a výfukové soustavy inovovala společnost Akrapovič. Za vývojem a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepční model GR Supra GT4 Concept měl premiéru v letos březnu na autosalonu v Ženevě. Toyota GR Supra se zase v červnu poprvé účastnila závodu 24 hodin Nürburgringu.
Kategorie GT4 získala oblibu u soukromých závodních týmů kvůli nízkým nákladům i malým vstupním bariérám. Vozy se mohou zapojit do závodů po celém světě, včetně japonské série vytrvalostních závodů Super Taikyu (S-tai), evropského seriálu GT4, vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu v Evropě nebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už nyní součástí amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude soutěžit v japonském seriálu Super GT v kategorii GT500.
GR Supra GT4 – Technické specifikace:
Podvozek Délka / 4460 mmŠířka / 1855 mmVýška / 1250 mmKonstrukce / Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecíPřední difuzor / Kompozit vyztužený biovláknyZadní křídlo / Kompozit vyztužený biovláknyPalivová nádrž / V závodní specifikaci, systém rychlotankování palivaSedadlo řidiče / Skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIAMotor a převodovka Typ / Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin ScrollZdvihový objem / 2998 cm3Převodovka / Automatická, pohon zadních kolMaziva / RavenolVýfuková soustava / Akrapovič
Podvozek, řízení a brzdová soustava Zavěšení předních kol / Vzpěry McPhersonZavěšení zadních kol / Víceprvkové (multi-link)Řízení / Elektrický posilovač, hřebenovéPneumatiky / Pirelli Kola / Otvory pro pět šroubů, 11 x 18"
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?