Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který je určený pro soukromé týmy, může závodit po celém světě.
Vůz GR Supra GT4, jenž vznikl s cílem umožnit motoristickým nadšencům účast na celosvětových závodech, vychází z GR Supra, prvního globálního modelu TOYOTA GAZOO Racing odhaleného v letošním roce. Pro nový vůz spojil tým své síly se třemi technickými partnery. Pirelli se postaral o pneumatiky, Ravenol zajistil dodávky maziv a výfukové soustavy inovovala společnost Akrapovič. Za vývojem a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepční model GR Supra GT4 Concept měl premiéru v letos březnu na autosalonu v Ženevě. Toyota GR Supra se zase v červnu poprvé účastnila závodu 24 hodin Nürburgringu.
Kategorie GT4 získala oblibu u soukromých závodních týmů kvůli nízkým nákladům i malým vstupním bariérám. Vozy se mohou zapojit do závodů po celém světě, včetně japonské série vytrvalostních závodů Super Taikyu (S-tai), evropského seriálu GT4, vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu v Evropě nebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už nyní součástí amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude soutěžit v japonském seriálu Super GT v kategorii GT500.
GR Supra GT4 – Technické specifikace:
Podvozek Délka / 4460 mmŠířka / 1855 mmVýška / 1250 mmKonstrukce / Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecíPřední difuzor / Kompozit vyztužený biovláknyZadní křídlo / Kompozit vyztužený biovláknyPalivová nádrž / V závodní specifikaci, systém rychlotankování palivaSedadlo řidiče / Skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIAMotor a převodovka Typ / Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin ScrollZdvihový objem / 2998 cm3Převodovka / Automatická, pohon zadních kolMaziva / RavenolVýfuková soustava / Akrapovič
Podvozek, řízení a brzdová soustava Zavěšení předních kol / Vzpěry McPhersonZavěšení zadních kol / Víceprvkové (multi-link)Řízení / Elektrický posilovač, hřebenovéPneumatiky / Pirelli Kola / Otvory pro pět šroubů, 11 x 18"
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.