Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který je určený pro soukromé týmy, může závodit po celém světě.
Vůz GR Supra GT4, jenž vznikl s cílem umožnit motoristickým nadšencům účast na celosvětových závodech, vychází z GR Supra, prvního globálního modelu TOYOTA GAZOO Racing odhaleného v letošním roce. Pro nový vůz spojil tým své síly se třemi technickými partnery. Pirelli se postaral o pneumatiky, Ravenol zajistil dodávky maziv a výfukové soustavy inovovala společnost Akrapovič. Za vývojem a výrobou stojí Toyota Motorsport GmbH.
Koncepční model GR Supra GT4 Concept měl premiéru v letos březnu na autosalonu v Ženevě. Toyota GR Supra se zase v červnu poprvé účastnila závodu 24 hodin Nürburgringu.
Kategorie GT4 získala oblibu u soukromých závodních týmů kvůli nízkým nákladům i malým vstupním bariérám. Vozy se mohou zapojit do závodů po celém světě, včetně japonské série vytrvalostních závodů Super Taikyu (S-tai), evropského seriálu GT4, vytrvalostního šampionátu VLN na Nürburgringu v Evropě nebo seriálu Michelin Pilot Challenge v USA.
Toyota GR Supra je už nyní součástí amerického seriálu NASCAR Xfinity Series a od roku 2020 bude soutěžit v japonském seriálu Super GT v kategorii GT500.
GR Supra GT4 – Technické specifikace:
Podvozek Délka / 4460 mmŠířka / 1855 mmVýška / 1250 mmKonstrukce / Ocelová karoserie s vysokopevnostní bezpečnostní klecíPřední difuzor / Kompozit vyztužený biovláknyZadní křídlo / Kompozit vyztužený biovláknyPalivová nádrž / V závodní specifikaci, systém rychlotankování palivaSedadlo řidiče / Skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIAMotor a převodovka Typ / Řadový šestiválec, jedno turbodmychadlo typu Twin ScrollZdvihový objem / 2998 cm3Převodovka / Automatická, pohon zadních kolMaziva / RavenolVýfuková soustava / Akrapovič
Podvozek, řízení a brzdová soustava Zavěšení předních kol / Vzpěry McPhersonZavěšení zadních kol / Víceprvkové (multi-link)Řízení / Elektrický posilovač, hřebenovéPneumatiky / Pirelli Kola / Otvory pro pět šroubů, 11 x 18"
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.