Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, potvrdil, že Augusto Farfus již v příští sezoně nebude nastupovat v barvách BMW motorsport v DTM. Brazilec se namísto toho zaměří na závody GT vozů.
"Rozhodnutí opustit DTM samozřejmě nebylo vůbec jednoduché. Je to zřejmě nejlepší série cestovních vozů na světě. Vždy jsem se zde v jednotlivých BMW týmech cítil velmi dobře. Hodně jsem se toho naučil a byl jsem schopen ukázat svoji rychlost. Dokonce jsem bojoval i o titul - byly to skvělé časy," okomentoval svoje rozhodnutí Augusto Farfus.
Na něj příští rok čeká volant továrního BMW M8 GTE v sérii WEC a navíc se zúčastní vybraných závodů také s BMW M6 GT3. "Nicméně každý, kdo mě zná, tak ví, jak moc mám rád závody GT vozů. Cítil jsem, že nastal ten správný čas, abych začal s novou kapitolou. Jsem moc vděčný BMW, že akceptovalo moje rozhodnutí a nabídlo mi jezdit s GT vozy značky BMW. Na rok 2019 už se opravdu těším," pokračuje jezdec.
35 letý jezdec jezdil v DTM od roku 2012, kdy se sem vrátilo také BMW. Jeho nejlepší sezona byla v roce 2013, kdy skončil na druhém místě celkově. "V roce 2011 jsme Augusta vybrali jako jednoho z prvních jezdců pro náš návrat do DTM. Stal se z něj čelní jezdec po sedm sezon DTM," chválí svého svěřence Jens Marquardt.
"Kdo by mohl zapomenout na sezonu 2013, kdy bojoval o titul po většinu času a nakonec byl druhý? Samozřejmě akceptujeme Augustovo rozhodnutí opustit DTM, nicméně on zůstává cenným členem rodiny BMW. Dohodli jsme se na společné spolupráci v GT programu. Je jedním z nejlepších GT jezdců na této planetě. Chceme pokračovat v naši úspěšné spolupráci, která započala v roce 2005," dodal Jens.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.