Hockenheimring: Rast vítězí v závodě, Paffett si připisuje titul mistra!

Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem
Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 14. října 2018 18:59
Sdílej:

Veterán Mercedesu, Gary Paffett, se stal podruhé v kariéře šampionem DTM poté, co ve finálovém závodě sezony na německém Hockenheimu dojel jako třetí.

Zatímco šampion sezony 2017, René Rast, dokázal poměrně v klidu vyhrát už šestý závod v řadě, což je v rámci DTM novým rekordem, tak Paffett neměl nejjednodušší závod, když potřeboval dojet do čtvrtého místa, aby měl jistotu zisku titulu. Rast předvedl skvělý start, když se v 1. zatáčce dokázal dostat před Marco Wittmanna, který do závodu startoval z pole position a až do cíle jej nikdo reálně neohrožoval. 

Paffett za vedoucí dvojicí trošku zaostal, ale byl prvním z vedoucí trojice, kdo zastavil u mechaniků. To bylo odvážné, protože o tomto víkendu Mercedes docela bojoval s výdrží pneumatik při dlouhých jízdách. Na konci závodu byl tedy zranitelný pokud by došlo na útok někoho na měkkých pneumatikách (např.: pozdě zastavujících Audi). Jenomže Rast neměl moc velkou podporu, protože Müller startoval s další Audi až jako 9.

Nicméně start Nico Müllerovi vyšel, poskočil na sedmé místo, a on společně s Robinem Frijnsem stavěli hodně pozdě. Obě Audi se poté začaly propracovávat polem. Müller povyskočil až na 4. místo (3 kola před koncem) a Frijns se propracoval na 5. místo. Gary Paffett měl dostatečný náskok, cílem projel pouze 1,4s před finišujícím Müllerem, Frijns ztratil dalších 1,7s. 

Zbytek TOP10 obsadily vozy BMW v pořadí Bruno Spengler, Augusto Farfus, Philipp Eng, Joel Eriksson a Timo Glock. Paul di Resta vstupoval do závodu jako průběžně druhý jezdec šampionátu. Jenomže závod mu vůbec nevyšel, dojel mimo body a o šanci na titul přišel.

Skot se v prvním kole propracoval z 11. místa na 8., jenomže musel vrátit svoji pozici zpět Engovi. Jenomže než přišlo rozhodnutí, dokázal Paul předjet už i Erikssona. Tudíž přišel o dvě pozice. Di Resta zastavoval jako první ze všech - to se v závěrečné fázi závodu ukázalo jako problém, když mu pneumatiky odešly. Jediný Paffett dokázal s Mercedesem bodovat, druhý nejlepší byl až 13. Mortara. 

VÝSLEDKY ZÁVODU:  ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.