Hockenheimring: Rast vítězí v závodě, Paffett si připisuje titul mistra!

Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem
Gary Paffett nakonec svedl souboj o titul s René Rastem, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 14. října 2018 18:59
Sdílej:

Veterán Mercedesu, Gary Paffett, se stal podruhé v kariéře šampionem DTM poté, co ve finálovém závodě sezony na německém Hockenheimu dojel jako třetí.

Zatímco šampion sezony 2017, René Rast, dokázal poměrně v klidu vyhrát už šestý závod v řadě, což je v rámci DTM novým rekordem, tak Paffett neměl nejjednodušší závod, když potřeboval dojet do čtvrtého místa, aby měl jistotu zisku titulu. Rast předvedl skvělý start, když se v 1. zatáčce dokázal dostat před Marco Wittmanna, který do závodu startoval z pole position a až do cíle jej nikdo reálně neohrožoval. 

Paffett za vedoucí dvojicí trošku zaostal, ale byl prvním z vedoucí trojice, kdo zastavil u mechaniků. To bylo odvážné, protože o tomto víkendu Mercedes docela bojoval s výdrží pneumatik při dlouhých jízdách. Na konci závodu byl tedy zranitelný pokud by došlo na útok někoho na měkkých pneumatikách (např.: pozdě zastavujících Audi). Jenomže Rast neměl moc velkou podporu, protože Müller startoval s další Audi až jako 9.

Nicméně start Nico Müllerovi vyšel, poskočil na sedmé místo, a on společně s Robinem Frijnsem stavěli hodně pozdě. Obě Audi se poté začaly propracovávat polem. Müller povyskočil až na 4. místo (3 kola před koncem) a Frijns se propracoval na 5. místo. Gary Paffett měl dostatečný náskok, cílem projel pouze 1,4s před finišujícím Müllerem, Frijns ztratil dalších 1,7s. 

Zbytek TOP10 obsadily vozy BMW v pořadí Bruno Spengler, Augusto Farfus, Philipp Eng, Joel Eriksson a Timo Glock. Paul di Resta vstupoval do závodu jako průběžně druhý jezdec šampionátu. Jenomže závod mu vůbec nevyšel, dojel mimo body a o šanci na titul přišel.

Skot se v prvním kole propracoval z 11. místa na 8., jenomže musel vrátit svoji pozici zpět Engovi. Jenomže než přišlo rozhodnutí, dokázal Paul předjet už i Erikssona. Tudíž přišel o dvě pozice. Di Resta zastavoval jako první ze všech - to se v závěrečné fázi závodu ukázalo jako problém, když mu pneumatiky odešly. Jediný Paffett dokázal s Mercedesem bodovat, druhý nejlepší byl až 13. Mortara. 

VÝSLEDKY ZÁVODU:  ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?