Veterán Mercedesu, Gary Paffett, se stal podruhé v kariéře šampionem DTM poté, co ve finálovém závodě sezony na německém Hockenheimu dojel jako třetí.
Zatímco šampion sezony 2017, René Rast, dokázal poměrně v klidu vyhrát už šestý závod v řadě, což je v rámci DTM novým rekordem, tak Paffett neměl nejjednodušší závod, když potřeboval dojet do čtvrtého místa, aby měl jistotu zisku titulu. Rast předvedl skvělý start, když se v 1. zatáčce dokázal dostat před Marco Wittmanna, který do závodu startoval z pole position a až do cíle jej nikdo reálně neohrožoval.
Paffett za vedoucí dvojicí trošku zaostal, ale byl prvním z vedoucí trojice, kdo zastavil u mechaniků. To bylo odvážné, protože o tomto víkendu Mercedes docela bojoval s výdrží pneumatik při dlouhých jízdách. Na konci závodu byl tedy zranitelný pokud by došlo na útok někoho na měkkých pneumatikách (např.: pozdě zastavujících Audi). Jenomže Rast neměl moc velkou podporu, protože Müller startoval s další Audi až jako 9.
Nicméně start Nico Müllerovi vyšel, poskočil na sedmé místo, a on společně s Robinem Frijnsem stavěli hodně pozdě. Obě Audi se poté začaly propracovávat polem. Müller povyskočil až na 4. místo (3 kola před koncem) a Frijns se propracoval na 5. místo. Gary Paffett měl dostatečný náskok, cílem projel pouze 1,4s před finišujícím Müllerem, Frijns ztratil dalších 1,7s.
Zbytek TOP10 obsadily vozy BMW v pořadí Bruno Spengler, Augusto Farfus, Philipp Eng, Joel Eriksson a Timo Glock. Paul di Resta vstupoval do závodu jako průběžně druhý jezdec šampionátu. Jenomže závod mu vůbec nevyšel, dojel mimo body a o šanci na titul přišel.
Skot se v prvním kole propracoval z 11. místa na 8., jenomže musel vrátit svoji pozici zpět Engovi. Jenomže než přišlo rozhodnutí, dokázal Paul předjet už i Erikssona. Tudíž přišel o dvě pozice. Di Resta zastavoval jako první ze všech - to se v závěrečné fázi závodu ukázalo jako problém, když mu pneumatiky odešly. Jediný Paffett dokázal s Mercedesem bodovat, druhý nejlepší byl až 13. Mortara.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.