Audi potvrdilo, že se bude účastnit DTM i v roce 2019, ale svoje další setrvání v šampionátu podmiňuje příchodem třetího výrobce pro rok 2020.
Šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, v průběhu srpnového závodu na Brands Hatch potvrdil, že Audi bude pokračovat v DTM. A to i přes nepříjemný fakt odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. Zároveň ale popřel, že by Audi zvažovalo nasazení minimálně osmi speciálů tak, aby příští rok na startovním roštu bylo alespoň 16 aut.
Audi teď vydalo oficiální prohlášení, podle kterého bude nadále působit v DTM i Formuli E, ve které v jeho čtvrté sezoně vyhrálo titul mezi konstruktéry. V prohlášení ale stojí, že "nutným předpokladem pro další setrvání závazku Audi v DTM je, že od roku 2020 dále se musí účastnit minimálně tři výrobci".
Nejžhavějším kandidátem na nového výrobce je Aston Martin, který by mohl vstoupit ve spolupráci s týmem AF Racing - což je společnost stojící za R-Motorsport GT týmem - HWA a Red Bull. "Díky technologiím budoucnosti, jako například turbomotoru, pořád v DTM vidíme potenciál," čekl Dieter Gass. "Co se třetího výrobce týče, tak mám velkou důvěru v šéfa DTM, Gerharda Bergera, že ho přivede na startovní rošt nejpozději v roce 2020."
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, v Misanu také potvrdil, že jeho značka se hodlá DTM účastnit i nadále. "Plně DTM podporujeme a jsme mu zavázáni. V roce 2020 potřebujeme mít závazek třetího výrobce, ale to je práce ITR [promotér]."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?