Audi potvrdilo, že se bude účastnit DTM i v roce 2019, ale svoje další setrvání v šampionátu podmiňuje příchodem třetího výrobce pro rok 2020.
Šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, v průběhu srpnového závodu na Brands Hatch potvrdil, že Audi bude pokračovat v DTM. A to i přes nepříjemný fakt odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. Zároveň ale popřel, že by Audi zvažovalo nasazení minimálně osmi speciálů tak, aby příští rok na startovním roštu bylo alespoň 16 aut.
Audi teď vydalo oficiální prohlášení, podle kterého bude nadále působit v DTM i Formuli E, ve které v jeho čtvrté sezoně vyhrálo titul mezi konstruktéry. V prohlášení ale stojí, že "nutným předpokladem pro další setrvání závazku Audi v DTM je, že od roku 2020 dále se musí účastnit minimálně tři výrobci".
Nejžhavějším kandidátem na nového výrobce je Aston Martin, který by mohl vstoupit ve spolupráci s týmem AF Racing - což je společnost stojící za R-Motorsport GT týmem - HWA a Red Bull. "Díky technologiím budoucnosti, jako například turbomotoru, pořád v DTM vidíme potenciál," čekl Dieter Gass. "Co se třetího výrobce týče, tak mám velkou důvěru v šéfa DTM, Gerharda Bergera, že ho přivede na startovní rošt nejpozději v roce 2020."
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, v Misanu také potvrdil, že jeho značka se hodlá DTM účastnit i nadále. "Plně DTM podporujeme a jsme mu zavázáni. V roce 2020 potřebujeme mít závazek třetího výrobce, ale to je práce ITR [promotér]."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.