Jezdec Mercedesu, Paul di Resta, ovládl úvodní noční závod v italském Misanu, který se jede pod září reflektorů.
Jezdci Mercedesu pomohl fakt, že Robin Frijns musel ke konci závodu odrážet útoky jeho týmového kolegy, Edoardo Mortary. Díky tomu se Holanďan fakticky nedostal k tomu, že by na di Restu mohl seriózně zaútočit. Frijns přitom oba dva piloty na Mercedesech (di Restu i Mortaru) dojel, když byl schopen zajíždět kola o dvě vteřiny rychlejší než jeho rivalové.
Do závodu se startovalo za mokra, na pole position stál Paul di Resta, kterému se místo na čele podařilo uhájit a v úvodní fázi závodu za ním kroužil Edoardo Mortara. Pak se ale na druhé místo dostal Gary Paffett, který předvedl raketový start. Mortara si pro suché gumy zajel o dvě kola dříve než jeho týmoví kolegové, di Resta a Paffett. Ti se ale vrátili na trať před Italem i po absolvování zastávky v boxech.
Na čele tou dobou kroužil Daniel Juncadella (Mercedes) a dvě BMW v rukou Augusto Farfuse a Bruno Spenglera. Ti všichni do závodu rovnou odstartovali na slickách. Juncadella měl tou dobou náskok na di Restu 42 vteřin, což mu stačilo na pohodlnou zastávku v boxech a stále by si vedení udržel.
Pak byl ale v zatáčce č. 8 moc široký Gary Paffett a při návratu na trať kolidoval s Mortarou. Tento incident si vyžádal výjezd safety caru, což zhatilo naděje všech pilotů, kteří riskovali a do závodu šli hned na suchých gumách. Restart se nejlépe povedl Farfusovi, Juncadella byl v zatáčce číslo 4 moc široký, když se pokusil dostat zpět do vedení.
Spengler se při restartu propadl dozadu a navíc se v zatáčce číslo 8 srazil s Jamie Greenem. Do incidentu se připletl také René Rast. V té době již v závodu nepokračoval také Lucas Auer, který měl nehodu s Joelem Erikssonem. Za kolizi si nováček v barvách BMW vysloužil trest průjezdu boxovou uličkou, následně vyjel znovu safety-car.
Na těchto událostech patřičně vytěžil Philipp Eng, který startoval z chvostu, ale jako první přezouval na suché gumy. Jeho BMW jezdilo o 3 vteřiny rychlejší časy než Di Resta. Eng předjel na konci prvního safety-caru Di Restu, při druhém restartu mu Skot předjetí vrátil. Nováček v barvách BMW ale nedlouho poté Mercedes předjel a vybudoval si náskok 2,6s. Farfus, který tou dobou závod vedl, brzy zajel do boxů.
Najednou ale BMW přišlo o svoji rychlost, když Mercedesy začaly kroužit podstatně rychlejší kola - dokonce i Audi bylo v tomto okamžiku rychlejší než BMW. Di Resta předjel Mortaru, ze závodu musel posléze odstoupit s mechanickým problémem Jucadella. Na čele tak byla dvojice Di Resta a Mortara.
Za jejich záda se propracoval Frijns, který předjel čtyři kola před cílem pomalého Enga. Audi oba Mercedesy rychle stahovalo a v posledním kole Frijns zaútočil na vnitřek zatáčky číslo 14. Zde došlo ke kolizi mezi Mercedesem a Audi, v následující zatáčce Mortara Frijnse vyvezl a získal druhé místo.
Za touto trojicí dojel do cíle na čtvrtém místě Loic Duval, pátý byl Nico Müller, šestý Pascal Wehrlein (Mercedes), sedmý Timo Glock (BMW), na osmé místo se propadl Eng, devátý byl Marco Wittmann (BMW) a nejlepší desítku zakončil Mike Rockenfeller (Audi). Hostující Alex Zanardi za volantem BMW M4 DTM byl klasifikován jako poslední na 13. místě.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE. ZDE
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.