Jezdec Mercedesu, Paul di Resta, ovládl úvodní noční závod v italském Misanu, který se jede pod září reflektorů.
Jezdci Mercedesu pomohl fakt, že Robin Frijns musel ke konci závodu odrážet útoky jeho týmového kolegy, Edoardo Mortary. Díky tomu se Holanďan fakticky nedostal k tomu, že by na di Restu mohl seriózně zaútočit. Frijns přitom oba dva piloty na Mercedesech (di Restu i Mortaru) dojel, když byl schopen zajíždět kola o dvě vteřiny rychlejší než jeho rivalové.
Do závodu se startovalo za mokra, na pole position stál Paul di Resta, kterému se místo na čele podařilo uhájit a v úvodní fázi závodu za ním kroužil Edoardo Mortara. Pak se ale na druhé místo dostal Gary Paffett, který předvedl raketový start. Mortara si pro suché gumy zajel o dvě kola dříve než jeho týmoví kolegové, di Resta a Paffett. Ti se ale vrátili na trať před Italem i po absolvování zastávky v boxech.
Na čele tou dobou kroužil Daniel Juncadella (Mercedes) a dvě BMW v rukou Augusto Farfuse a Bruno Spenglera. Ti všichni do závodu rovnou odstartovali na slickách. Juncadella měl tou dobou náskok na di Restu 42 vteřin, což mu stačilo na pohodlnou zastávku v boxech a stále by si vedení udržel.
Pak byl ale v zatáčce č. 8 moc široký Gary Paffett a při návratu na trať kolidoval s Mortarou. Tento incident si vyžádal výjezd safety caru, což zhatilo naděje všech pilotů, kteří riskovali a do závodu šli hned na suchých gumách. Restart se nejlépe povedl Farfusovi, Juncadella byl v zatáčce číslo 4 moc široký, když se pokusil dostat zpět do vedení.
Spengler se při restartu propadl dozadu a navíc se v zatáčce číslo 8 srazil s Jamie Greenem. Do incidentu se připletl také René Rast. V té době již v závodu nepokračoval také Lucas Auer, který měl nehodu s Joelem Erikssonem. Za kolizi si nováček v barvách BMW vysloužil trest průjezdu boxovou uličkou, následně vyjel znovu safety-car.
Na těchto událostech patřičně vytěžil Philipp Eng, který startoval z chvostu, ale jako první přezouval na suché gumy. Jeho BMW jezdilo o 3 vteřiny rychlejší časy než Di Resta. Eng předjel na konci prvního safety-caru Di Restu, při druhém restartu mu Skot předjetí vrátil. Nováček v barvách BMW ale nedlouho poté Mercedes předjel a vybudoval si náskok 2,6s. Farfus, který tou dobou závod vedl, brzy zajel do boxů.
Najednou ale BMW přišlo o svoji rychlost, když Mercedesy začaly kroužit podstatně rychlejší kola - dokonce i Audi bylo v tomto okamžiku rychlejší než BMW. Di Resta předjel Mortaru, ze závodu musel posléze odstoupit s mechanickým problémem Jucadella. Na čele tak byla dvojice Di Resta a Mortara.
Za jejich záda se propracoval Frijns, který předjel čtyři kola před cílem pomalého Enga. Audi oba Mercedesy rychle stahovalo a v posledním kole Frijns zaútočil na vnitřek zatáčky číslo 14. Zde došlo ke kolizi mezi Mercedesem a Audi, v následující zatáčce Mortara Frijnse vyvezl a získal druhé místo.
Za touto trojicí dojel do cíle na čtvrtém místě Loic Duval, pátý byl Nico Müller, šestý Pascal Wehrlein (Mercedes), sedmý Timo Glock (BMW), na osmé místo se propadl Eng, devátý byl Marco Wittmann (BMW) a nejlepší desítku zakončil Mike Rockenfeller (Audi). Hostující Alex Zanardi za volantem BMW M4 DTM byl klasifikován jako poslední na 13. místě.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE. ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?