Jezdec Mercedesu, Paul di Resta, ovládl úvodní noční závod v italském Misanu, který se jede pod září reflektorů.
Jezdci Mercedesu pomohl fakt, že Robin Frijns musel ke konci závodu odrážet útoky jeho týmového kolegy, Edoardo Mortary. Díky tomu se Holanďan fakticky nedostal k tomu, že by na di Restu mohl seriózně zaútočit. Frijns přitom oba dva piloty na Mercedesech (di Restu i Mortaru) dojel, když byl schopen zajíždět kola o dvě vteřiny rychlejší než jeho rivalové.
Do závodu se startovalo za mokra, na pole position stál Paul di Resta, kterému se místo na čele podařilo uhájit a v úvodní fázi závodu za ním kroužil Edoardo Mortara. Pak se ale na druhé místo dostal Gary Paffett, který předvedl raketový start. Mortara si pro suché gumy zajel o dvě kola dříve než jeho týmoví kolegové, di Resta a Paffett. Ti se ale vrátili na trať před Italem i po absolvování zastávky v boxech.
Na čele tou dobou kroužil Daniel Juncadella (Mercedes) a dvě BMW v rukou Augusto Farfuse a Bruno Spenglera. Ti všichni do závodu rovnou odstartovali na slickách. Juncadella měl tou dobou náskok na di Restu 42 vteřin, což mu stačilo na pohodlnou zastávku v boxech a stále by si vedení udržel.
Pak byl ale v zatáčce č. 8 moc široký Gary Paffett a při návratu na trať kolidoval s Mortarou. Tento incident si vyžádal výjezd safety caru, což zhatilo naděje všech pilotů, kteří riskovali a do závodu šli hned na suchých gumách. Restart se nejlépe povedl Farfusovi, Juncadella byl v zatáčce číslo 4 moc široký, když se pokusil dostat zpět do vedení.
Spengler se při restartu propadl dozadu a navíc se v zatáčce číslo 8 srazil s Jamie Greenem. Do incidentu se připletl také René Rast. V té době již v závodu nepokračoval také Lucas Auer, který měl nehodu s Joelem Erikssonem. Za kolizi si nováček v barvách BMW vysloužil trest průjezdu boxovou uličkou, následně vyjel znovu safety-car.
Na těchto událostech patřičně vytěžil Philipp Eng, který startoval z chvostu, ale jako první přezouval na suché gumy. Jeho BMW jezdilo o 3 vteřiny rychlejší časy než Di Resta. Eng předjel na konci prvního safety-caru Di Restu, při druhém restartu mu Skot předjetí vrátil. Nováček v barvách BMW ale nedlouho poté Mercedes předjel a vybudoval si náskok 2,6s. Farfus, který tou dobou závod vedl, brzy zajel do boxů.
Najednou ale BMW přišlo o svoji rychlost, když Mercedesy začaly kroužit podstatně rychlejší kola - dokonce i Audi bylo v tomto okamžiku rychlejší než BMW. Di Resta předjel Mortaru, ze závodu musel posléze odstoupit s mechanickým problémem Jucadella. Na čele tak byla dvojice Di Resta a Mortara.
Za jejich záda se propracoval Frijns, který předjel čtyři kola před cílem pomalého Enga. Audi oba Mercedesy rychle stahovalo a v posledním kole Frijns zaútočil na vnitřek zatáčky číslo 14. Zde došlo ke kolizi mezi Mercedesem a Audi, v následující zatáčce Mortara Frijnse vyvezl a získal druhé místo.
Za touto trojicí dojel do cíle na čtvrtém místě Loic Duval, pátý byl Nico Müller, šestý Pascal Wehrlein (Mercedes), sedmý Timo Glock (BMW), na osmé místo se propadl Eng, devátý byl Marco Wittmann (BMW) a nejlepší desítku zakončil Mike Rockenfeller (Audi). Hostující Alex Zanardi za volantem BMW M4 DTM byl klasifikován jako poslední na 13. místě.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE. ZDE
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.