Jezdec Mercedesu, Paul di Resta, ovládl úvodní noční závod v italském Misanu, který se jede pod září reflektorů.
Jezdci Mercedesu pomohl fakt, že Robin Frijns musel ke konci závodu odrážet útoky jeho týmového kolegy, Edoardo Mortary. Díky tomu se Holanďan fakticky nedostal k tomu, že by na di Restu mohl seriózně zaútočit. Frijns přitom oba dva piloty na Mercedesech (di Restu i Mortaru) dojel, když byl schopen zajíždět kola o dvě vteřiny rychlejší než jeho rivalové.
Do závodu se startovalo za mokra, na pole position stál Paul di Resta, kterému se místo na čele podařilo uhájit a v úvodní fázi závodu za ním kroužil Edoardo Mortara. Pak se ale na druhé místo dostal Gary Paffett, který předvedl raketový start. Mortara si pro suché gumy zajel o dvě kola dříve než jeho týmoví kolegové, di Resta a Paffett. Ti se ale vrátili na trať před Italem i po absolvování zastávky v boxech.
Na čele tou dobou kroužil Daniel Juncadella (Mercedes) a dvě BMW v rukou Augusto Farfuse a Bruno Spenglera. Ti všichni do závodu rovnou odstartovali na slickách. Juncadella měl tou dobou náskok na di Restu 42 vteřin, což mu stačilo na pohodlnou zastávku v boxech a stále by si vedení udržel.
Pak byl ale v zatáčce č. 8 moc široký Gary Paffett a při návratu na trať kolidoval s Mortarou. Tento incident si vyžádal výjezd safety caru, což zhatilo naděje všech pilotů, kteří riskovali a do závodu šli hned na suchých gumách. Restart se nejlépe povedl Farfusovi, Juncadella byl v zatáčce číslo 4 moc široký, když se pokusil dostat zpět do vedení.
Spengler se při restartu propadl dozadu a navíc se v zatáčce číslo 8 srazil s Jamie Greenem. Do incidentu se připletl také René Rast. V té době již v závodu nepokračoval také Lucas Auer, který měl nehodu s Joelem Erikssonem. Za kolizi si nováček v barvách BMW vysloužil trest průjezdu boxovou uličkou, následně vyjel znovu safety-car.
Na těchto událostech patřičně vytěžil Philipp Eng, který startoval z chvostu, ale jako první přezouval na suché gumy. Jeho BMW jezdilo o 3 vteřiny rychlejší časy než Di Resta. Eng předjel na konci prvního safety-caru Di Restu, při druhém restartu mu Skot předjetí vrátil. Nováček v barvách BMW ale nedlouho poté Mercedes předjel a vybudoval si náskok 2,6s. Farfus, který tou dobou závod vedl, brzy zajel do boxů.
Najednou ale BMW přišlo o svoji rychlost, když Mercedesy začaly kroužit podstatně rychlejší kola - dokonce i Audi bylo v tomto okamžiku rychlejší než BMW. Di Resta předjel Mortaru, ze závodu musel posléze odstoupit s mechanickým problémem Jucadella. Na čele tak byla dvojice Di Resta a Mortara.
Za jejich záda se propracoval Frijns, který předjel čtyři kola před cílem pomalého Enga. Audi oba Mercedesy rychle stahovalo a v posledním kole Frijns zaútočil na vnitřek zatáčky číslo 14. Zde došlo ke kolizi mezi Mercedesem a Audi, v následující zatáčce Mortara Frijnse vyvezl a získal druhé místo.
Za touto trojicí dojel do cíle na čtvrtém místě Loic Duval, pátý byl Nico Müller, šestý Pascal Wehrlein (Mercedes), sedmý Timo Glock (BMW), na osmé místo se propadl Eng, devátý byl Marco Wittmann (BMW) a nejlepší desítku zakončil Mike Rockenfeller (Audi). Hostující Alex Zanardi za volantem BMW M4 DTM byl klasifikován jako poslední na 13. místě.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE. ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.