Farfus: BMW letos v DTM jednoduše není tak rychlé jako Mercedes.

Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony
Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 19. srpna 2018 16:15
Sdílej:

Augusto Farfus řekl, že BMW v letošní sezoně DTM jednoduše není dostatečně rychlé jako Mercedes, který je zatím nejlepším týmem v sezoně.

Augusto Farfus byl jedním z mála jezdců, kteří měli před minulým víkendem DTM na britském okruhu Brands Hatch zkušenosti s jeho celou verzí. Augusto zde totiž závodil před osmi lety v rámci World Touring Car Championship. Je třeba dodat, že DTM zde vždy zatím závodilo na zkrácené verzi okruhu. 

Zkušenosti Farfuse byly znát, když ovládl první trénink, v kvalifikaci byl pátý a sobotní závod zakončil dokonce na druhém místě. V nedělní kvalifikaci, ve které už měli s delší verzí okruhu větší zkušenosti i ostatní jezdci, byl sedmý a v závodě musel z technických důvodů po kolizi v prvním kole vzdát. Letošní statistika Mercedesu v DTM je taková, že vyhrál 8 z 12 závodů a jeho piloti okupují 4 čelní pozice v průběžném pořadí. Dle Farfuse nemá BMW za normálních podmínek šanci dostihnout své rivaly ze Stuttgartu.

"Musím být upřímný, [v sobotu] se nám podařilo dát dohromady silný výkon, ale celkově není náš balíček dostatečně silný. Když se podíváte na Mercedes, tak mají konstantně 3 nebo 4 auta na čele a toho my nejsme schopní. Je zde prostor ke zlepšení a my to musíme zanalyzovat, abychom pochopili proč. Zvláště na trati, jako je tato, se Mercedes zdá být extrémně silným. Musíme se určitě pokusit pochopit tratě vyžadující vysoký přítlak, jako jsou Zandvoort a Hungaroring," říká Brazilec Augusto Farfus pro Autosport.

"Určitě není jednoduché pokoušet se je dohánět během roku, protože každý dělá malé krůčky a odstup zůstává stejný. Stále na tom pracujeme," zakončil Farfus.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.