Farfus: BMW letos v DTM jednoduše není tak rychlé jako Mercedes.

Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony
Augusto Farfus zajel minulý víkend na Brands Hatch nejlepší závod sezony, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 19. srpna 2018 16:15
Sdílej:

Augusto Farfus řekl, že BMW v letošní sezoně DTM jednoduše není dostatečně rychlé jako Mercedes, který je zatím nejlepším týmem v sezoně.

Augusto Farfus byl jedním z mála jezdců, kteří měli před minulým víkendem DTM na britském okruhu Brands Hatch zkušenosti s jeho celou verzí. Augusto zde totiž závodil před osmi lety v rámci World Touring Car Championship. Je třeba dodat, že DTM zde vždy zatím závodilo na zkrácené verzi okruhu. 

Zkušenosti Farfuse byly znát, když ovládl první trénink, v kvalifikaci byl pátý a sobotní závod zakončil dokonce na druhém místě. V nedělní kvalifikaci, ve které už měli s delší verzí okruhu větší zkušenosti i ostatní jezdci, byl sedmý a v závodě musel z technických důvodů po kolizi v prvním kole vzdát. Letošní statistika Mercedesu v DTM je taková, že vyhrál 8 z 12 závodů a jeho piloti okupují 4 čelní pozice v průběžném pořadí. Dle Farfuse nemá BMW za normálních podmínek šanci dostihnout své rivaly ze Stuttgartu.

"Musím být upřímný, [v sobotu] se nám podařilo dát dohromady silný výkon, ale celkově není náš balíček dostatečně silný. Když se podíváte na Mercedes, tak mají konstantně 3 nebo 4 auta na čele a toho my nejsme schopní. Je zde prostor ke zlepšení a my to musíme zanalyzovat, abychom pochopili proč. Zvláště na trati, jako je tato, se Mercedes zdá být extrémně silným. Musíme se určitě pokusit pochopit tratě vyžadující vysoký přítlak, jako jsou Zandvoort a Hungaroring," říká Brazilec Augusto Farfus pro Autosport.

"Určitě není jednoduché pokoušet se je dohánět během roku, protože každý dělá malé krůčky a odstup zůstává stejný. Stále na tom pracujeme," zakončil Farfus.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.