Augusto Farfus řekl, že BMW v letošní sezoně DTM jednoduše není dostatečně rychlé jako Mercedes, který je zatím nejlepším týmem v sezoně.
Augusto Farfus byl jedním z mála jezdců, kteří měli před minulým víkendem DTM na britském okruhu Brands Hatch zkušenosti s jeho celou verzí. Augusto zde totiž závodil před osmi lety v rámci World Touring Car Championship. Je třeba dodat, že DTM zde vždy zatím závodilo na zkrácené verzi okruhu.
Zkušenosti Farfuse byly znát, když ovládl první trénink, v kvalifikaci byl pátý a sobotní závod zakončil dokonce na druhém místě. V nedělní kvalifikaci, ve které už měli s delší verzí okruhu větší zkušenosti i ostatní jezdci, byl sedmý a v závodě musel z technických důvodů po kolizi v prvním kole vzdát. Letošní statistika Mercedesu v DTM je taková, že vyhrál 8 z 12 závodů a jeho piloti okupují 4 čelní pozice v průběžném pořadí. Dle Farfuse nemá BMW za normálních podmínek šanci dostihnout své rivaly ze Stuttgartu.
"Musím být upřímný, [v sobotu] se nám podařilo dát dohromady silný výkon, ale celkově není náš balíček dostatečně silný. Když se podíváte na Mercedes, tak mají konstantně 3 nebo 4 auta na čele a toho my nejsme schopní. Je zde prostor ke zlepšení a my to musíme zanalyzovat, abychom pochopili proč. Zvláště na trati, jako je tato, se Mercedes zdá být extrémně silným. Musíme se určitě pokusit pochopit tratě vyžadující vysoký přítlak, jako jsou Zandvoort a Hungaroring," říká Brazilec Augusto Farfus pro Autosport.
"Určitě není jednoduché pokoušet se je dohánět během roku, protože každý dělá malé krůčky a odstup zůstává stejný. Stále na tom pracujeme," zakončil Farfus.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.