Paul di Resta si v nedělním závodě v Brands Hatch zajistil svoje letošní druhé vítězství v DTM, když odrazil svého týmového kolegu a vedoucího muže šampionátu, Garyho Paffetta.
Do závodu startoval z pole position sice Gary Paffett, ale Paul di Resta jej dokázal předjet hned na startu, když svého kolegu objel vnějškem v zatáčkách Paddock Hill Bend a Druids, následující Graham Hill Bend pak už měl na svoji straně. Hned v prvním kole jsme se ale dočkali výjezdu safety caru, když Robinu Frijnsovi ujela jeho Audi RS5 DTM a zezadu nabral Lucase Auera s Mercedesem AMG C63 DTM. Zatím Auer dokázal smyk vybrat a vrátit se na trať, tak Frijns skončil ve zdi. Během safety car fáze se ale také dokázal vrátit do závodu. Během tohoto incidentu si poškodil přední kapotu své BMW M4 DTM Augusto Farfus.
Paul di Resta dokázal udržet svoje vedení i po restartu, který se od letošní sezony praktikuje Indy Car stylem (vozy jsou seřazeny vždy ve dvojicích vedle sebe). Skot si pak před Britem udržoval ani ne vteřinové vedení, do boxů ale zamířil první Paffett a to na konci osmého kola. Di Resta k mechanikům zamířil o kolo později, ale vyjel před Paffettem. Tou dobou vedení závodu převzal Jamie Green. Tou dobou navíc hrozil déšť, který ale nakonec nepřišel.
Green zůstal na dráze až 30. kola, ve kterém pak zajel ke svým mechanikům. Do vedení se tak vrátil di Resta, který si jej pohlídal až do cíle, kdy měl náskok na Paffetta asi vteřinu. Třetí projel cílovou čarou René Rast, který zajel brzy do boxů a díky tomu přeskočil Pascala Wehrleina. Rast navíc v konečné fázi závodu úvodní duo dost dotahoval. Útok žádný ale nepřišel. Úřadující šampion DTM si připsal druhé podiové umístění sezony.
Po svém pit stopu se vrátil Jamie Green na trať na čtvrtém místě. Už ve výjezdovém kole se ale propadl za Wehrleina a Marco Wittmanna, kterého navíc ve vzájemném souboji vytlačil až do trávy. Za tento prohřešek dostal penalizaci drive-through, což jej vyřadilo z bojů o body (nakonec 15. místo). Páté místo si tedy připsal Wittmann, který ale musel v konečné fázi závodu odrážet útoky od Mike Rockenfellera. Jezdec Audi ale bral nakonec 6. místo. Philipp Eng byl sedmý před Lucasem Auerem, který se po incidentu z prvního kola probojoval polem. Poslední bodovaná místa obsadili Daniel Juncadella a Nico Müller.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.