Paul di Resta si v nedělním závodě v Brands Hatch zajistil svoje letošní druhé vítězství v DTM, když odrazil svého týmového kolegu a vedoucího muže šampionátu, Garyho Paffetta.
Do závodu startoval z pole position sice Gary Paffett, ale Paul di Resta jej dokázal předjet hned na startu, když svého kolegu objel vnějškem v zatáčkách Paddock Hill Bend a Druids, následující Graham Hill Bend pak už měl na svoji straně. Hned v prvním kole jsme se ale dočkali výjezdu safety caru, když Robinu Frijnsovi ujela jeho Audi RS5 DTM a zezadu nabral Lucase Auera s Mercedesem AMG C63 DTM. Zatím Auer dokázal smyk vybrat a vrátit se na trať, tak Frijns skončil ve zdi. Během safety car fáze se ale také dokázal vrátit do závodu. Během tohoto incidentu si poškodil přední kapotu své BMW M4 DTM Augusto Farfus.
Paul di Resta dokázal udržet svoje vedení i po restartu, který se od letošní sezony praktikuje Indy Car stylem (vozy jsou seřazeny vždy ve dvojicích vedle sebe). Skot si pak před Britem udržoval ani ne vteřinové vedení, do boxů ale zamířil první Paffett a to na konci osmého kola. Di Resta k mechanikům zamířil o kolo později, ale vyjel před Paffettem. Tou dobou vedení závodu převzal Jamie Green. Tou dobou navíc hrozil déšť, který ale nakonec nepřišel.
Green zůstal na dráze až 30. kola, ve kterém pak zajel ke svým mechanikům. Do vedení se tak vrátil di Resta, který si jej pohlídal až do cíle, kdy měl náskok na Paffetta asi vteřinu. Třetí projel cílovou čarou René Rast, který zajel brzy do boxů a díky tomu přeskočil Pascala Wehrleina. Rast navíc v konečné fázi závodu úvodní duo dost dotahoval. Útok žádný ale nepřišel. Úřadující šampion DTM si připsal druhé podiové umístění sezony.
Po svém pit stopu se vrátil Jamie Green na trať na čtvrtém místě. Už ve výjezdovém kole se ale propadl za Wehrleina a Marco Wittmanna, kterého navíc ve vzájemném souboji vytlačil až do trávy. Za tento prohřešek dostal penalizaci drive-through, což jej vyřadilo z bojů o body (nakonec 15. místo). Páté místo si tedy připsal Wittmann, který ale musel v konečné fázi závodu odrážet útoky od Mike Rockenfellera. Jezdec Audi ale bral nakonec 6. místo. Philipp Eng byl sedmý před Lucasem Auerem, který se po incidentu z prvního kola probojoval polem. Poslední bodovaná místa obsadili Daniel Juncadella a Nico Müller.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?