Paul di Resta si v nedělním závodě v Brands Hatch zajistil svoje letošní druhé vítězství v DTM, když odrazil svého týmového kolegu a vedoucího muže šampionátu, Garyho Paffetta.
Do závodu startoval z pole position sice Gary Paffett, ale Paul di Resta jej dokázal předjet hned na startu, když svého kolegu objel vnějškem v zatáčkách Paddock Hill Bend a Druids, následující Graham Hill Bend pak už měl na svoji straně. Hned v prvním kole jsme se ale dočkali výjezdu safety caru, když Robinu Frijnsovi ujela jeho Audi RS5 DTM a zezadu nabral Lucase Auera s Mercedesem AMG C63 DTM. Zatím Auer dokázal smyk vybrat a vrátit se na trať, tak Frijns skončil ve zdi. Během safety car fáze se ale také dokázal vrátit do závodu. Během tohoto incidentu si poškodil přední kapotu své BMW M4 DTM Augusto Farfus.
Paul di Resta dokázal udržet svoje vedení i po restartu, který se od letošní sezony praktikuje Indy Car stylem (vozy jsou seřazeny vždy ve dvojicích vedle sebe). Skot si pak před Britem udržoval ani ne vteřinové vedení, do boxů ale zamířil první Paffett a to na konci osmého kola. Di Resta k mechanikům zamířil o kolo později, ale vyjel před Paffettem. Tou dobou vedení závodu převzal Jamie Green. Tou dobou navíc hrozil déšť, který ale nakonec nepřišel.
Green zůstal na dráze až 30. kola, ve kterém pak zajel ke svým mechanikům. Do vedení se tak vrátil di Resta, který si jej pohlídal až do cíle, kdy měl náskok na Paffetta asi vteřinu. Třetí projel cílovou čarou René Rast, který zajel brzy do boxů a díky tomu přeskočil Pascala Wehrleina. Rast navíc v konečné fázi závodu úvodní duo dost dotahoval. Útok žádný ale nepřišel. Úřadující šampion DTM si připsal druhé podiové umístění sezony.
Po svém pit stopu se vrátil Jamie Green na trať na čtvrtém místě. Už ve výjezdovém kole se ale propadl za Wehrleina a Marco Wittmanna, kterého navíc ve vzájemném souboji vytlačil až do trávy. Za tento prohřešek dostal penalizaci drive-through, což jej vyřadilo z bojů o body (nakonec 15. místo). Páté místo si tedy připsal Wittmann, který ale musel v konečné fázi závodu odrážet útoky od Mike Rockenfellera. Jezdec Audi ale bral nakonec 6. místo. Philipp Eng byl sedmý před Lucasem Auerem, který se po incidentu z prvního kola probojoval polem. Poslední bodovaná místa obsadili Daniel Juncadella a Nico Müller.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?