Brands Hatch: Di Resta se udržel před Paffettem a slaví nedělní vítězství

Paul di Resta slaví vítězství v Brands Hatch
Paul di Resta slaví vítězství v Brands Hatch, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 12. srpna 2018 23:12
Sdílej:

Paul di Resta si v nedělním závodě v Brands Hatch zajistil svoje letošní druhé vítězství v DTM, když odrazil svého týmového kolegu a vedoucího muže šampionátu, Garyho Paffetta.

Do závodu startoval z pole position sice Gary Paffett, ale Paul di Resta jej dokázal předjet hned na startu, když svého kolegu objel vnějškem v zatáčkách Paddock Hill Bend a Druids, následující Graham Hill Bend pak už měl na svoji straně. Hned v prvním kole jsme se ale dočkali výjezdu safety caru, když Robinu Frijnsovi ujela jeho Audi RS5 DTM a zezadu nabral Lucase Auera s Mercedesem AMG C63 DTM. Zatím Auer dokázal smyk vybrat a vrátit se na trať, tak Frijns skončil ve zdi. Během safety car fáze se ale také dokázal vrátit do závodu. Během tohoto incidentu si poškodil přední kapotu své BMW M4 DTM Augusto Farfus. 

Paul di Resta dokázal udržet svoje vedení i po restartu, který se od letošní sezony praktikuje Indy Car stylem (vozy jsou seřazeny vždy ve dvojicích vedle sebe). Skot si pak před Britem udržoval ani ne vteřinové vedení, do boxů ale zamířil první Paffett a to na konci osmého kola. Di Resta k mechanikům zamířil o kolo později, ale vyjel před Paffettem. Tou dobou vedení závodu převzal Jamie Green. Tou dobou navíc hrozil déšť, který ale nakonec nepřišel. 

Green zůstal na dráze až 30. kola, ve kterém pak zajel ke svým mechanikům. Do vedení se tak vrátil di Resta, který si jej pohlídal až do cíle, kdy měl náskok na Paffetta asi vteřinu. Třetí projel cílovou čarou René Rast, který zajel brzy do boxů a díky tomu přeskočil Pascala Wehrleina. Rast navíc v konečné fázi závodu úvodní duo dost dotahoval. Útok žádný ale nepřišel. Úřadující šampion DTM si připsal druhé podiové umístění sezony. 

Po svém pit stopu se vrátil Jamie Green na trať na čtvrtém místě. Už ve výjezdovém kole se ale propadl za Wehrleina a Marco Wittmanna, kterého navíc ve vzájemném souboji vytlačil až do trávy. Za tento prohřešek dostal penalizaci drive-through, což jej vyřadilo z bojů o body (nakonec 15. místo). Páté místo si tedy připsal Wittmann, který ale musel v konečné fázi závodu odrážet útoky od Mike Rockenfellera. Jezdec Audi ale bral nakonec 6. místo. Philipp Eng byl sedmý před Lucasem Auerem, který se po incidentu z prvního kola probojoval polem. Poslední bodovaná místa obsadili Daniel Juncadella a Nico Müller.

Výsledky závodu: zde

Výsledky kvalifikace:  zde

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.