Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi
René Rast získal první vítězství sezony pro Audi, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 15. července 2018 23:15
Sdílej:

Úřadující mistr DTM, René Rast, v neděli vyjel pro Audi první vítězství v sezoně. Čtyři kruhy se tak na holandském Zandvoortu mohli po delší době opět radovat z vítězství. Svoje průběžné vedení v šampionátu si ale druhým místem pojistil Gary Paffett s Mercedesem.

Do závodu startoval z pole position Gary Paffett na Mercedesu, kterému se podařil start a ke konci prvního kola měl náskok už 1,6 vteřiny na Philippa Enga na BMW, který startoval společně s Britem z první řady. Ze třetí pozice do závodu statoval pozdější vítěz, René Rast. Ten se rozhodl zajet do boxů pro nové gumy hned na konci prvního kola, což mu dalo výhodu čisté trati před sebou, ale musel odjet celý závod na jedné sadě pneumatik Hankook. 

Po pěti kolech měl na čele Paffett náskok asi 5 vteřin, ale Rast byl schopen zajíždět rychlejší časy než on. Když v 10. kole pilot týmu HWA zajížděl se svým Mercedesem C 63 AMG do boxů, tak bylo jasné, že se do čela závodu posune Audi RS5 DTM týmu Rosberg. Průběžně vedoucí muž šampionátu navíc neměl zrovna nejrychlejší zastávku, a tak se vrátil na trať 2,3 vteřiny za Rastem. 

Paffett pak začal trochu stahovat, ale Rast mu nepovolil přiblížit se více než na 1,6 vteřiny, pak jezdec Audi zase trochu odjel. Na trať poté zamířil safety car, když Jamie Green nedobrzdil a vystrčil BMW Bruna Spenglera do štěrku v zatáčce Tarzanbocht. Tou dobou si odbýval povinnou zastávku v boxech i zbytek pole, a tak po fázi safety caru vedl Rast před Paffettem a Paulem di Restou. 

Po většinu zbývající části závodu měl Rast náskok asi 0,5 vteřiny před Paffettem. Tři kola před cílem se ale Britovi podařilo přiblížit se k Italovi na 0,4s. Pak ale Rast zrychlil a cílem projel o 0,8 vteřiny před Paffettem. Třetí místo bral di Resta. Čtvrté místo si vyjel Eng, který musel v úvodu závodu obhajovat svoje místo před Pascalem Wehrleinem a Paulem di Restou. Wehrlein, který ztratil nějaký čas strategií s pozdní zastávkou v boxech, skončil šestý. Na páté místo se dostal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který profitoval ze souboje mezi Wehrleinem a Nico Müllerem poté, co vyjel pilot Mercedesu z boxů. Brazilec dokázal předjet oba dva. Eng a Farfus ale v konečné fázi závodu jezdili hodně blízko první trojici. 

Sedmý byl Nico Müller, který si ale vysloužil varování v podobě černo-bílé vlajky za svoji tvrdou obranu sedmé pozice před dotírajícím Edoardo Mortarou na osmém místě, který musel krátce vyjet i mimo trať. Dva body za deváté místo bral Lucas Auer s Mercedesem a poslední bod si připsal Timo Glock. Ten profitoval z výjezdu safety caru, protože do té doby jel na posledním místě. 

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.