Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi
René Rast získal první vítězství sezony pro Audi, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 15. července 2018 23:15
Sdílej:

Úřadující mistr DTM, René Rast, v neděli vyjel pro Audi první vítězství v sezoně. Čtyři kruhy se tak na holandském Zandvoortu mohli po delší době opět radovat z vítězství. Svoje průběžné vedení v šampionátu si ale druhým místem pojistil Gary Paffett s Mercedesem.

Do závodu startoval z pole position Gary Paffett na Mercedesu, kterému se podařil start a ke konci prvního kola měl náskok už 1,6 vteřiny na Philippa Enga na BMW, který startoval společně s Britem z první řady. Ze třetí pozice do závodu statoval pozdější vítěz, René Rast. Ten se rozhodl zajet do boxů pro nové gumy hned na konci prvního kola, což mu dalo výhodu čisté trati před sebou, ale musel odjet celý závod na jedné sadě pneumatik Hankook. 

Po pěti kolech měl na čele Paffett náskok asi 5 vteřin, ale Rast byl schopen zajíždět rychlejší časy než on. Když v 10. kole pilot týmu HWA zajížděl se svým Mercedesem C 63 AMG do boxů, tak bylo jasné, že se do čela závodu posune Audi RS5 DTM týmu Rosberg. Průběžně vedoucí muž šampionátu navíc neměl zrovna nejrychlejší zastávku, a tak se vrátil na trať 2,3 vteřiny za Rastem. 

Paffett pak začal trochu stahovat, ale Rast mu nepovolil přiblížit se více než na 1,6 vteřiny, pak jezdec Audi zase trochu odjel. Na trať poté zamířil safety car, když Jamie Green nedobrzdil a vystrčil BMW Bruna Spenglera do štěrku v zatáčce Tarzanbocht. Tou dobou si odbýval povinnou zastávku v boxech i zbytek pole, a tak po fázi safety caru vedl Rast před Paffettem a Paulem di Restou. 

Po většinu zbývající části závodu měl Rast náskok asi 0,5 vteřiny před Paffettem. Tři kola před cílem se ale Britovi podařilo přiblížit se k Italovi na 0,4s. Pak ale Rast zrychlil a cílem projel o 0,8 vteřiny před Paffettem. Třetí místo bral di Resta. Čtvrté místo si vyjel Eng, který musel v úvodu závodu obhajovat svoje místo před Pascalem Wehrleinem a Paulem di Restou. Wehrlein, který ztratil nějaký čas strategií s pozdní zastávkou v boxech, skončil šestý. Na páté místo se dostal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který profitoval ze souboje mezi Wehrleinem a Nico Müllerem poté, co vyjel pilot Mercedesu z boxů. Brazilec dokázal předjet oba dva. Eng a Farfus ale v konečné fázi závodu jezdili hodně blízko první trojici. 

Sedmý byl Nico Müller, který si ale vysloužil varování v podobě černo-bílé vlajky za svoji tvrdou obranu sedmé pozice před dotírajícím Edoardo Mortarou na osmém místě, který musel krátce vyjet i mimo trať. Dva body za deváté místo bral Lucas Auer s Mercedesem a poslední bod si připsal Timo Glock. Ten profitoval z výjezdu safety caru, protože do té doby jel na posledním místě. 

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.