Zandvoort: Audi v neděli ukončuje zásluhou Rasta svoje čekání na vítězství

René Rast získal první vítězství sezony pro Audi
René Rast získal první vítězství sezony pro Audi, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 15. července 2018 23:15
Sdílej:

Úřadující mistr DTM, René Rast, v neděli vyjel pro Audi první vítězství v sezoně. Čtyři kruhy se tak na holandském Zandvoortu mohli po delší době opět radovat z vítězství. Svoje průběžné vedení v šampionátu si ale druhým místem pojistil Gary Paffett s Mercedesem.

Do závodu startoval z pole position Gary Paffett na Mercedesu, kterému se podařil start a ke konci prvního kola měl náskok už 1,6 vteřiny na Philippa Enga na BMW, který startoval společně s Britem z první řady. Ze třetí pozice do závodu statoval pozdější vítěz, René Rast. Ten se rozhodl zajet do boxů pro nové gumy hned na konci prvního kola, což mu dalo výhodu čisté trati před sebou, ale musel odjet celý závod na jedné sadě pneumatik Hankook. 

Po pěti kolech měl na čele Paffett náskok asi 5 vteřin, ale Rast byl schopen zajíždět rychlejší časy než on. Když v 10. kole pilot týmu HWA zajížděl se svým Mercedesem C 63 AMG do boxů, tak bylo jasné, že se do čela závodu posune Audi RS5 DTM týmu Rosberg. Průběžně vedoucí muž šampionátu navíc neměl zrovna nejrychlejší zastávku, a tak se vrátil na trať 2,3 vteřiny za Rastem. 

Paffett pak začal trochu stahovat, ale Rast mu nepovolil přiblížit se více než na 1,6 vteřiny, pak jezdec Audi zase trochu odjel. Na trať poté zamířil safety car, když Jamie Green nedobrzdil a vystrčil BMW Bruna Spenglera do štěrku v zatáčce Tarzanbocht. Tou dobou si odbýval povinnou zastávku v boxech i zbytek pole, a tak po fázi safety caru vedl Rast před Paffettem a Paulem di Restou. 

Po většinu zbývající části závodu měl Rast náskok asi 0,5 vteřiny před Paffettem. Tři kola před cílem se ale Britovi podařilo přiblížit se k Italovi na 0,4s. Pak ale Rast zrychlil a cílem projel o 0,8 vteřiny před Paffettem. Třetí místo bral di Resta. Čtvrté místo si vyjel Eng, který musel v úvodu závodu obhajovat svoje místo před Pascalem Wehrleinem a Paulem di Restou. Wehrlein, který ztratil nějaký čas strategií s pozdní zastávkou v boxech, skončil šestý. Na páté místo se dostal Augusto Farfus s BMW M4 DTM, který profitoval ze souboje mezi Wehrleinem a Nico Müllerem poté, co vyjel pilot Mercedesu z boxů. Brazilec dokázal předjet oba dva. Eng a Farfus ale v konečné fázi závodu jezdili hodně blízko první trojici. 

Sedmý byl Nico Müller, který si ale vysloužil varování v podobě černo-bílé vlajky za svoji tvrdou obranu sedmé pozice před dotírajícím Edoardo Mortarou na osmém místě, který musel krátce vyjet i mimo trať. Dva body za deváté místo bral Lucas Auer s Mercedesem a poslední bod si připsal Timo Glock. Ten profitoval z výjezdu safety caru, protože do té doby jel na posledním místě. 

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?