Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 15. července 2018 19:03
Sdílej:

Veterán DTM ve službách Mercedesu, Gary Paffett, oslavil v sobotu na Zandvoortu svoje další vítězství v této sezoně. Brit si tak upevnil vedení v průběžném hodnocení šampionátu DTM. Jezdec Mercedesu podal v sobotu suverénní výkon a do cíle dovedl celou skupinu Mercedesů na čele. Stuttgartská značka oslavila čtyřnásobné vítězství.

Gary Paffett startoval z pole position a o vedení přišel jenom během zastávek. V úvodních 8 kolech na něj ale hodně tlačil Pascal Wehrlein, který startoval také z první řady. Pak ale bývalý jezdec Sauberu v F1 zajel do boxů - zastávka se ale mechanikům moc nepovedla a Němec ztratil 5 vteřin. Paffett byl v boxech o kolo později, jeho pit stop proběhl bez problémů.

Po sérii zastávek v boxech se tedy Wehrlein propadl za Paula di Restu, který jezdil po startu jako třetí, Paffett udržel čelo. Wehrlein ale začal zajíždět nejrychlejší kola a oba Brity na čele stáhl. Jenomže v tu ránu na trať vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán po nehodě Nico Müllera, který jezdil jako nejlepší Audi na 4. místě. Švýcarovi praskla pneumatika a Audi RS5 vyletělo do bariéry z pneumatik v zatáčce Gerlachbocht.

Záchrana jezdce z poškozeného vozu a následná oprava svodidel se bohužel hodně protáhla, a proto zbylo pouhých 9 kol závodu. René Rast byl v té chvíli jediným jezdcem, který nebyl u svých mechaniků. Před žlutou fází dokonce ujížděl smečce Mercedesů. Nebýt safety caru, mohl by úřadující šampion DTM bojovat o opravdu dobrý výsledek. Jenomže jeho načasování a délka pobytu na trati mu zhatila všechny jeho plány.

Po restartu Rast s Audi jezdil dál na čele, ale jeden okruh před cílem musel i on k mechanikům. Do čela se tak dostal opět Paffett. Ten si udržoval náskok na Di Restu v řádu zhruba 8 desetin po celý zbytek závodu. Di Resta a Wehrlein svedli jeden velmi těsný souboj, ve kterém oba Mercedesy kolidovaly, Wehrlein následně absolvoval podobný souboj také s Auerem. 

Auer však v tomto souboji na rozdíl o Werhleina uspěl a připsal si tak třetí místo. Místní Robin Frijns těžil ze smůly Nico Müllera a René Rasta a byl nejlepší Audi (na pátém místě celkově). Timo Glock byl nejlepším BMW na pátém místě, po většinu závodu jel za ním Marco Wittmann. Za nimi dojelo další BMW v rukou Augusto Farfuse. 

Joel Eriksson se po restartu dokázal pěkně prodrat polem a odměnou mu bylo deváté místo, poslední bod bral Jamie Green na Audi. Uchazeč o titul, Edoardo Mortara, který měl v kvalifikaci problém s brzdami, musel startoval do závodu jako poslední. Během samotného závodu postoupil pouze na 13. místo, body si tak nepřipsal žádné.

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.