Veterán DTM ve službách Mercedesu, Gary Paffett, oslavil v sobotu na Zandvoortu svoje další vítězství v této sezoně. Brit si tak upevnil vedení v průběžném hodnocení šampionátu DTM. Jezdec Mercedesu podal v sobotu suverénní výkon a do cíle dovedl celou skupinu Mercedesů na čele. Stuttgartská značka oslavila čtyřnásobné vítězství.
Gary Paffett startoval z pole position a o vedení přišel jenom během zastávek. V úvodních 8 kolech na něj ale hodně tlačil Pascal Wehrlein, který startoval také z první řady. Pak ale bývalý jezdec Sauberu v F1 zajel do boxů - zastávka se ale mechanikům moc nepovedla a Němec ztratil 5 vteřin. Paffett byl v boxech o kolo později, jeho pit stop proběhl bez problémů.
Po sérii zastávek v boxech se tedy Wehrlein propadl za Paula di Restu, který jezdil po startu jako třetí, Paffett udržel čelo. Wehrlein ale začal zajíždět nejrychlejší kola a oba Brity na čele stáhl. Jenomže v tu ránu na trať vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán po nehodě Nico Müllera, který jezdil jako nejlepší Audi na 4. místě. Švýcarovi praskla pneumatika a Audi RS5 vyletělo do bariéry z pneumatik v zatáčce Gerlachbocht.
Záchrana jezdce z poškozeného vozu a následná oprava svodidel se bohužel hodně protáhla, a proto zbylo pouhých 9 kol závodu. René Rast byl v té chvíli jediným jezdcem, který nebyl u svých mechaniků. Před žlutou fází dokonce ujížděl smečce Mercedesů. Nebýt safety caru, mohl by úřadující šampion DTM bojovat o opravdu dobrý výsledek. Jenomže jeho načasování a délka pobytu na trati mu zhatila všechny jeho plány.
Po restartu Rast s Audi jezdil dál na čele, ale jeden okruh před cílem musel i on k mechanikům. Do čela se tak dostal opět Paffett. Ten si udržoval náskok na Di Restu v řádu zhruba 8 desetin po celý zbytek závodu. Di Resta a Wehrlein svedli jeden velmi těsný souboj, ve kterém oba Mercedesy kolidovaly, Wehrlein následně absolvoval podobný souboj také s Auerem.
Auer však v tomto souboji na rozdíl o Werhleina uspěl a připsal si tak třetí místo. Místní Robin Frijns těžil ze smůly Nico Müllera a René Rasta a byl nejlepší Audi (na pátém místě celkově). Timo Glock byl nejlepším BMW na pátém místě, po většinu závodu jel za ním Marco Wittmann. Za nimi dojelo další BMW v rukou Augusto Farfuse.
Joel Eriksson se po restartu dokázal pěkně prodrat polem a odměnou mu bylo deváté místo, poslední bod bral Jamie Green na Audi. Uchazeč o titul, Edoardo Mortara, který měl v kvalifikaci problém s brzdami, musel startoval do závodu jako poslední. Během samotného závodu postoupil pouze na 13. místo, body si tak nepřipsal žádné.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?