Veterán DTM ve službách Mercedesu, Gary Paffett, oslavil v sobotu na Zandvoortu svoje další vítězství v této sezoně. Brit si tak upevnil vedení v průběžném hodnocení šampionátu DTM. Jezdec Mercedesu podal v sobotu suverénní výkon a do cíle dovedl celou skupinu Mercedesů na čele. Stuttgartská značka oslavila čtyřnásobné vítězství.
Gary Paffett startoval z pole position a o vedení přišel jenom během zastávek. V úvodních 8 kolech na něj ale hodně tlačil Pascal Wehrlein, který startoval také z první řady. Pak ale bývalý jezdec Sauberu v F1 zajel do boxů - zastávka se ale mechanikům moc nepovedla a Němec ztratil 5 vteřin. Paffett byl v boxech o kolo později, jeho pit stop proběhl bez problémů.
Po sérii zastávek v boxech se tedy Wehrlein propadl za Paula di Restu, který jezdil po startu jako třetí, Paffett udržel čelo. Wehrlein ale začal zajíždět nejrychlejší kola a oba Brity na čele stáhl. Jenomže v tu ránu na trať vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán po nehodě Nico Müllera, který jezdil jako nejlepší Audi na 4. místě. Švýcarovi praskla pneumatika a Audi RS5 vyletělo do bariéry z pneumatik v zatáčce Gerlachbocht.
Záchrana jezdce z poškozeného vozu a následná oprava svodidel se bohužel hodně protáhla, a proto zbylo pouhých 9 kol závodu. René Rast byl v té chvíli jediným jezdcem, který nebyl u svých mechaniků. Před žlutou fází dokonce ujížděl smečce Mercedesů. Nebýt safety caru, mohl by úřadující šampion DTM bojovat o opravdu dobrý výsledek. Jenomže jeho načasování a délka pobytu na trati mu zhatila všechny jeho plány.
Po restartu Rast s Audi jezdil dál na čele, ale jeden okruh před cílem musel i on k mechanikům. Do čela se tak dostal opět Paffett. Ten si udržoval náskok na Di Restu v řádu zhruba 8 desetin po celý zbytek závodu. Di Resta a Wehrlein svedli jeden velmi těsný souboj, ve kterém oba Mercedesy kolidovaly, Wehrlein následně absolvoval podobný souboj také s Auerem.
Auer však v tomto souboji na rozdíl o Werhleina uspěl a připsal si tak třetí místo. Místní Robin Frijns těžil ze smůly Nico Müllera a René Rasta a byl nejlepší Audi (na pátém místě celkově). Timo Glock byl nejlepším BMW na pátém místě, po většinu závodu jel za ním Marco Wittmann. Za nimi dojelo další BMW v rukou Augusto Farfuse.
Joel Eriksson se po restartu dokázal pěkně prodrat polem a odměnou mu bylo deváté místo, poslední bod bral Jamie Green na Audi. Uchazeč o titul, Edoardo Mortara, který měl v kvalifikaci problém s brzdami, musel startoval do závodu jako poslední. Během samotného závodu postoupil pouze na 13. místo, body si tak nepřipsal žádné.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.