Veterán DTM ve službách Mercedesu, Gary Paffett, oslavil v sobotu na Zandvoortu svoje další vítězství v této sezoně. Brit si tak upevnil vedení v průběžném hodnocení šampionátu DTM. Jezdec Mercedesu podal v sobotu suverénní výkon a do cíle dovedl celou skupinu Mercedesů na čele. Stuttgartská značka oslavila čtyřnásobné vítězství.
Gary Paffett startoval z pole position a o vedení přišel jenom během zastávek. V úvodních 8 kolech na něj ale hodně tlačil Pascal Wehrlein, který startoval také z první řady. Pak ale bývalý jezdec Sauberu v F1 zajel do boxů - zastávka se ale mechanikům moc nepovedla a Němec ztratil 5 vteřin. Paffett byl v boxech o kolo později, jeho pit stop proběhl bez problémů.
Po sérii zastávek v boxech se tedy Wehrlein propadl za Paula di Restu, který jezdil po startu jako třetí, Paffett udržel čelo. Wehrlein ale začal zajíždět nejrychlejší kola a oba Brity na čele stáhl. Jenomže v tu ránu na trať vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán po nehodě Nico Müllera, který jezdil jako nejlepší Audi na 4. místě. Švýcarovi praskla pneumatika a Audi RS5 vyletělo do bariéry z pneumatik v zatáčce Gerlachbocht.
Záchrana jezdce z poškozeného vozu a následná oprava svodidel se bohužel hodně protáhla, a proto zbylo pouhých 9 kol závodu. René Rast byl v té chvíli jediným jezdcem, který nebyl u svých mechaniků. Před žlutou fází dokonce ujížděl smečce Mercedesů. Nebýt safety caru, mohl by úřadující šampion DTM bojovat o opravdu dobrý výsledek. Jenomže jeho načasování a délka pobytu na trati mu zhatila všechny jeho plány.
Po restartu Rast s Audi jezdil dál na čele, ale jeden okruh před cílem musel i on k mechanikům. Do čela se tak dostal opět Paffett. Ten si udržoval náskok na Di Restu v řádu zhruba 8 desetin po celý zbytek závodu. Di Resta a Wehrlein svedli jeden velmi těsný souboj, ve kterém oba Mercedesy kolidovaly, Wehrlein následně absolvoval podobný souboj také s Auerem.
Auer však v tomto souboji na rozdíl o Werhleina uspěl a připsal si tak třetí místo. Místní Robin Frijns těžil ze smůly Nico Müllera a René Rasta a byl nejlepší Audi (na pátém místě celkově). Timo Glock byl nejlepším BMW na pátém místě, po většinu závodu jel za ním Marco Wittmann. Za nimi dojelo další BMW v rukou Augusto Farfuse.
Joel Eriksson se po restartu dokázal pěkně prodrat polem a odměnou mu bylo deváté místo, poslední bod bral Jamie Green na Audi. Uchazeč o titul, Edoardo Mortara, který měl v kvalifikaci problém s brzdami, musel startoval do závodu jako poslední. Během samotného závodu postoupil pouze na 13. místo, body si tak nepřipsal žádné.
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.