Norisring: Mortara pořáží v těsném duelu Paffetta o 0,6 vteřiny!

Mortara, Edoardo
Mortara, Edoardo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 23. června 2018 18:27
Sdílej:

Edoardo Mortara získal pro Mercedes vítězství na prvním závodě víkendu DTM na německém městském okruhu Norisring.

Edoardo Mortara musel ustát tlak od svého týmového kolegy, Garyho Paffetta. To se mu podařilo, a tak může slavit vítězství před Britem o 0,6 vteřiny. Paffettovi ale i druhé místo stačilo k tomu, aby přeskočil na čele tabulky Glocka, který dojel až na 10. příčce, a převzal vedení v šampionátu. 

Mortara vedl od startu, spolu s ním startoval do závodu z první řady Philipp Eng, kterého ale v prvním kole v šikaně překonal Marco Wittmann na BMW. Eng byl jedním ze čtyř jezdců, kteří zajeli do boxů na konci prvního kola. Na čele tak vznikla skupina tvořená Mortarou, Wittmannem, Paulem di Restou a Paffettem.

Wittmann ztrácel 0,7s na konci sedmého kola, když dvojnásobný šampion DTM zamířil do boxů. O dvě kola později zajel do depa i Edoardo na Mercedesu. Paffett setrval na trati o další tři kola déle, když do boxů zajel těsně po předjetí Di Resty na trati. Brit na trati setrval dalších 10 kol, během kterých prohrál souboj s kolegou od Mercedesu, Lucasem Auerem. 

Po zastávkách v boxech pořád vedl Mortara, těsně následovaný Wittmannem a Paffettem. BMW v sendviči Mercedesu dlouho nevydrželo, když 26 kol před koncem Paffett v nájezdu do zatáčky číslo 1 zaujal vnitřní stopu a proklouzl před Wittmanna. Mistr DTM z roku 2005 pak tlačil na Mortaru až do konce, ale Ital neudělal jedinou chybu a připsal si letošní druhé vítězství.

Di Resta ve druhé části závodu předvedl skvělý předjížděcí manévr na Enga a obsadil čtvrtou pozici. Eng se pak ubránil před dotírajícím Bruno Spenglerem, body si ještě připsali Auer, Daniel Juncadella (Mercedes), Joel Eriksson (BMW) a Glock. Timo předvedl na začátku závodu tvrdý souboj s Nico Müllerem z Audi, lepší pozici mu musel dokonce vracet, protože ji získal po kontaktu.

Audi zažilo nepovedený závod, když nebodovalo ani jedním autem. Robin Frijns vydržel na trati bez zastávky v boxech až do posledního kola, ale ani to mu k bodům nepomohlo. Nejlepší Audi dojela na 11. místě v rukou Jamieho Greena.

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.