Edoardo Mortara získal pro Mercedes vítězství na prvním závodě víkendu DTM na německém městském okruhu Norisring.
Edoardo Mortara musel ustát tlak od svého týmového kolegy, Garyho Paffetta. To se mu podařilo, a tak může slavit vítězství před Britem o 0,6 vteřiny. Paffettovi ale i druhé místo stačilo k tomu, aby přeskočil na čele tabulky Glocka, který dojel až na 10. příčce, a převzal vedení v šampionátu.
Mortara vedl od startu, spolu s ním startoval do závodu z první řady Philipp Eng, kterého ale v prvním kole v šikaně překonal Marco Wittmann na BMW. Eng byl jedním ze čtyř jezdců, kteří zajeli do boxů na konci prvního kola. Na čele tak vznikla skupina tvořená Mortarou, Wittmannem, Paulem di Restou a Paffettem.
Wittmann ztrácel 0,7s na konci sedmého kola, když dvojnásobný šampion DTM zamířil do boxů. O dvě kola později zajel do depa i Edoardo na Mercedesu. Paffett setrval na trati o další tři kola déle, když do boxů zajel těsně po předjetí Di Resty na trati. Brit na trati setrval dalších 10 kol, během kterých prohrál souboj s kolegou od Mercedesu, Lucasem Auerem.
Po zastávkách v boxech pořád vedl Mortara, těsně následovaný Wittmannem a Paffettem. BMW v sendviči Mercedesu dlouho nevydrželo, když 26 kol před koncem Paffett v nájezdu do zatáčky číslo 1 zaujal vnitřní stopu a proklouzl před Wittmanna. Mistr DTM z roku 2005 pak tlačil na Mortaru až do konce, ale Ital neudělal jedinou chybu a připsal si letošní druhé vítězství.
Di Resta ve druhé části závodu předvedl skvělý předjížděcí manévr na Enga a obsadil čtvrtou pozici. Eng se pak ubránil před dotírajícím Bruno Spenglerem, body si ještě připsali Auer, Daniel Juncadella (Mercedes), Joel Eriksson (BMW) a Glock. Timo předvedl na začátku závodu tvrdý souboj s Nico Müllerem z Audi, lepší pozici mu musel dokonce vracet, protože ji získal po kontaktu.
Audi zažilo nepovedený závod, když nebodovalo ani jedním autem. Robin Frijns vydržel na trati bez zastávky v boxech až do posledního kola, ale ani to mu k bodům nepomohlo. Nejlepší Audi dojela na 11. místě v rukou Jamieho Greena.
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?