Edoardo Mortara získal pro Mercedes vítězství na prvním závodě víkendu DTM na německém městském okruhu Norisring.
Edoardo Mortara musel ustát tlak od svého týmového kolegy, Garyho Paffetta. To se mu podařilo, a tak může slavit vítězství před Britem o 0,6 vteřiny. Paffettovi ale i druhé místo stačilo k tomu, aby přeskočil na čele tabulky Glocka, který dojel až na 10. příčce, a převzal vedení v šampionátu.
Mortara vedl od startu, spolu s ním startoval do závodu z první řady Philipp Eng, kterého ale v prvním kole v šikaně překonal Marco Wittmann na BMW. Eng byl jedním ze čtyř jezdců, kteří zajeli do boxů na konci prvního kola. Na čele tak vznikla skupina tvořená Mortarou, Wittmannem, Paulem di Restou a Paffettem.
Wittmann ztrácel 0,7s na konci sedmého kola, když dvojnásobný šampion DTM zamířil do boxů. O dvě kola později zajel do depa i Edoardo na Mercedesu. Paffett setrval na trati o další tři kola déle, když do boxů zajel těsně po předjetí Di Resty na trati. Brit na trati setrval dalších 10 kol, během kterých prohrál souboj s kolegou od Mercedesu, Lucasem Auerem.
Po zastávkách v boxech pořád vedl Mortara, těsně následovaný Wittmannem a Paffettem. BMW v sendviči Mercedesu dlouho nevydrželo, když 26 kol před koncem Paffett v nájezdu do zatáčky číslo 1 zaujal vnitřní stopu a proklouzl před Wittmanna. Mistr DTM z roku 2005 pak tlačil na Mortaru až do konce, ale Ital neudělal jedinou chybu a připsal si letošní druhé vítězství.
Di Resta ve druhé části závodu předvedl skvělý předjížděcí manévr na Enga a obsadil čtvrtou pozici. Eng se pak ubránil před dotírajícím Bruno Spenglerem, body si ještě připsali Auer, Daniel Juncadella (Mercedes), Joel Eriksson (BMW) a Glock. Timo předvedl na začátku závodu tvrdý souboj s Nico Müllerem z Audi, lepší pozici mu musel dokonce vracet, protože ji získal po kontaktu.
Audi zažilo nepovedený závod, když nebodovalo ani jedním autem. Robin Frijns vydržel na trati bez zastávky v boxech až do posledního kola, ale ani to mu k bodům nepomohlo. Nejlepší Audi dojela na 11. místě v rukou Jamieho Greena.
VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?