Marco Wittmann zachránil až doposud velmi nepodařený víkend pro BMW vítězstvím v nedělním závodu. Závod měl však ke standardnímu průběhu hodně daleko, když se v boxech při několika incidentech zranil traťový komisař i mechanici.
Krátce po startu závodu začal padat lehký déšť, avšak nebyl natolik silný, a tak se většina pole rozhodla zůstat na suchých pneumatikách. Za další chvíli se rozpršelo podstatně víc, a tak vítěz kvalifikace, Lucas Auer, zajel do boxů pro mokré pneumatiky. Jenomže se mu nepodařilo zastavit svůj Mercedes včas, trefil několik mechaniků a naboural do boxů.
V dalším kole zamířila do boxů naprostá většina jezdců, ale Edoardo Mortara trefil konstrukci, která je u místa v boxech. Ta spadla na jeho auto. Také Bruno Spengler nedokázal zastavit včas a srazil několik mechaniků. Do boxové uličky tak musela vyjet sanitka, což vedlo k okamžitému zastavení závodu.
Po restartu vedl Auer, Mercedes okupoval všechny pozice v TOP6. Trať ale klouzala a před Rakušana se dostal Pascal Wehrlein. Před zastavením závodu do boxů stihli zajel Auer, vítěz včerejšího závodu, Paul Di Resta, a Mortara, na čele závodu byly tou dobou tři zbývající Mercedesy Wehrleina, Garyho Paffetta a Daniela Juncadelly. Za skoro suchých podmínek začal podstatně ztrácet Paffett jedoucí na mokrých gumách a do boxů zajížděl z až 17. místa. Trápení Brita umožnilo Wehrleinovi trochu poodjet, Juncadella jej ale brzy dojel a v zatáčce číslo 1 jej předjel.
Tuto dvojici Mercedesů následovali Nico Müller a Jamie Green s Audi, kteří byli posledními jezdci, kteří ještě nestavěli. Pak už byla řada pilotů BMW v čele s Philippem Engem, dále pak následovali Wittmann, Timo Glock a Joel Eriksson. Juncadella se rozhodl pro svoji zastávku až osm minut před koncem závodu, do kterého se ale vrátil až na 14. místě. Do vedení se po všech povinných zastávkách posunul Wittmann, který překonal značkového kolegu Enga. Němec si tak připsal první vítězství sezony před Timem Glockem. Ten celý závod doháněl, když jej na startu roztočil Müller a podařilo se mu překonat i Enga. Nováček v barvách BMW obsadil poslední místo na stupních vítězů.
Vzhledem k tomu, že Paffett dojel poslední, tak Glock převzal zpět průběžné vedení v šampionátu. Teď má náskok 11 bodů. Čtvrté místo bral Mike Rockenfeller s Audi, který ke konci ještě tlačil na Enga, překonat jej se mu ale nepodařilo. Body za páté místo bral Paul di Resta na Mercedesu. Za ním ale byla další tři BMW - Erikssona, Spenglera a Augusto Farfuse.
Výsledky nedělního závodu naleznete: zde
Výsledky nedělní kvalifikace naleznete: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.