Marco Wittmann zachránil až doposud velmi nepodařený víkend pro BMW vítězstvím v nedělním závodu. Závod měl však ke standardnímu průběhu hodně daleko, když se v boxech při několika incidentech zranil traťový komisař i mechanici.
Krátce po startu závodu začal padat lehký déšť, avšak nebyl natolik silný, a tak se většina pole rozhodla zůstat na suchých pneumatikách. Za další chvíli se rozpršelo podstatně víc, a tak vítěz kvalifikace, Lucas Auer, zajel do boxů pro mokré pneumatiky. Jenomže se mu nepodařilo zastavit svůj Mercedes včas, trefil několik mechaniků a naboural do boxů.
V dalším kole zamířila do boxů naprostá většina jezdců, ale Edoardo Mortara trefil konstrukci, která je u místa v boxech. Ta spadla na jeho auto. Také Bruno Spengler nedokázal zastavit včas a srazil několik mechaniků. Do boxové uličky tak musela vyjet sanitka, což vedlo k okamžitému zastavení závodu.
Po restartu vedl Auer, Mercedes okupoval všechny pozice v TOP6. Trať ale klouzala a před Rakušana se dostal Pascal Wehrlein. Před zastavením závodu do boxů stihli zajel Auer, vítěz včerejšího závodu, Paul Di Resta, a Mortara, na čele závodu byly tou dobou tři zbývající Mercedesy Wehrleina, Garyho Paffetta a Daniela Juncadelly. Za skoro suchých podmínek začal podstatně ztrácet Paffett jedoucí na mokrých gumách a do boxů zajížděl z až 17. místa. Trápení Brita umožnilo Wehrleinovi trochu poodjet, Juncadella jej ale brzy dojel a v zatáčce číslo 1 jej předjel.
Tuto dvojici Mercedesů následovali Nico Müller a Jamie Green s Audi, kteří byli posledními jezdci, kteří ještě nestavěli. Pak už byla řada pilotů BMW v čele s Philippem Engem, dále pak následovali Wittmann, Timo Glock a Joel Eriksson. Juncadella se rozhodl pro svoji zastávku až osm minut před koncem závodu, do kterého se ale vrátil až na 14. místě. Do vedení se po všech povinných zastávkách posunul Wittmann, který překonal značkového kolegu Enga. Němec si tak připsal první vítězství sezony před Timem Glockem. Ten celý závod doháněl, když jej na startu roztočil Müller a podařilo se mu překonat i Enga. Nováček v barvách BMW obsadil poslední místo na stupních vítězů.
Vzhledem k tomu, že Paffett dojel poslední, tak Glock převzal zpět průběžné vedení v šampionátu. Teď má náskok 11 bodů. Čtvrté místo bral Mike Rockenfeller s Audi, který ke konci ještě tlačil na Enga, překonat jej se mu ale nepodařilo. Body za páté místo bral Paul di Resta na Mercedesu. Za ním ale byla další tři BMW - Erikssona, Spenglera a Augusto Farfuse.
Výsledky nedělního závodu naleznete: zde
Výsledky nedělní kvalifikace naleznete: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?