Marco Wittmann zachránil až doposud velmi nepodařený víkend pro BMW vítězstvím v nedělním závodu. Závod měl však ke standardnímu průběhu hodně daleko, když se v boxech při několika incidentech zranil traťový komisař i mechanici.
Krátce po startu závodu začal padat lehký déšť, avšak nebyl natolik silný, a tak se většina pole rozhodla zůstat na suchých pneumatikách. Za další chvíli se rozpršelo podstatně víc, a tak vítěz kvalifikace, Lucas Auer, zajel do boxů pro mokré pneumatiky. Jenomže se mu nepodařilo zastavit svůj Mercedes včas, trefil několik mechaniků a naboural do boxů.
V dalším kole zamířila do boxů naprostá většina jezdců, ale Edoardo Mortara trefil konstrukci, která je u místa v boxech. Ta spadla na jeho auto. Také Bruno Spengler nedokázal zastavit včas a srazil několik mechaniků. Do boxové uličky tak musela vyjet sanitka, což vedlo k okamžitému zastavení závodu.
Po restartu vedl Auer, Mercedes okupoval všechny pozice v TOP6. Trať ale klouzala a před Rakušana se dostal Pascal Wehrlein. Před zastavením závodu do boxů stihli zajel Auer, vítěz včerejšího závodu, Paul Di Resta, a Mortara, na čele závodu byly tou dobou tři zbývající Mercedesy Wehrleina, Garyho Paffetta a Daniela Juncadelly. Za skoro suchých podmínek začal podstatně ztrácet Paffett jedoucí na mokrých gumách a do boxů zajížděl z až 17. místa. Trápení Brita umožnilo Wehrleinovi trochu poodjet, Juncadella jej ale brzy dojel a v zatáčce číslo 1 jej předjel.
Tuto dvojici Mercedesů následovali Nico Müller a Jamie Green s Audi, kteří byli posledními jezdci, kteří ještě nestavěli. Pak už byla řada pilotů BMW v čele s Philippem Engem, dále pak následovali Wittmann, Timo Glock a Joel Eriksson. Juncadella se rozhodl pro svoji zastávku až osm minut před koncem závodu, do kterého se ale vrátil až na 14. místě. Do vedení se po všech povinných zastávkách posunul Wittmann, který překonal značkového kolegu Enga. Němec si tak připsal první vítězství sezony před Timem Glockem. Ten celý závod doháněl, když jej na startu roztočil Müller a podařilo se mu překonat i Enga. Nováček v barvách BMW obsadil poslední místo na stupních vítězů.
Vzhledem k tomu, že Paffett dojel poslední, tak Glock převzal zpět průběžné vedení v šampionátu. Teď má náskok 11 bodů. Čtvrté místo bral Mike Rockenfeller s Audi, který ke konci ještě tlačil na Enga, překonat jej se mu ale nepodařilo. Body za páté místo bral Paul di Resta na Mercedesu. Za ním ale byla další tři BMW - Erikssona, Spenglera a Augusto Farfuse.
Výsledky nedělního závodu naleznete: zde
Výsledky nedělní kvalifikace naleznete: zde
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.