Hungaroring: BMW slaví v neděli hattrick

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 3. června 2018 22:08
Sdílej:

Marco Wittmann zachránil až doposud velmi nepodařený víkend pro BMW vítězstvím v nedělním závodu. Závod měl však ke standardnímu průběhu hodně daleko, když se v boxech při několika incidentech zranil traťový komisař i mechanici.

Krátce po startu závodu začal padat lehký déšť, avšak nebyl natolik silný, a tak se většina pole rozhodla zůstat na suchých pneumatikách. Za další chvíli se rozpršelo podstatně víc, a tak vítěz kvalifikace, Lucas Auer, zajel do boxů pro mokré pneumatiky. Jenomže se mu nepodařilo zastavit svůj Mercedes včas, trefil několik mechaniků a naboural do boxů.

V dalším kole zamířila do boxů naprostá většina jezdců, ale Edoardo Mortara trefil konstrukci, která je u místa v boxech. Ta spadla na jeho auto. Také Bruno Spengler nedokázal zastavit včas a srazil několik mechaniků. Do boxové uličky tak musela vyjet sanitka, což vedlo k okamžitému zastavení závodu. 

Po restartu vedl Auer, Mercedes okupoval všechny pozice v TOP6. Trať ale klouzala a před Rakušana se dostal Pascal Wehrlein. Před zastavením závodu do boxů stihli zajel Auer, vítěz včerejšího závodu, Paul Di Resta, a Mortara, na čele závodu byly tou dobou tři zbývající Mercedesy Wehrleina, Garyho Paffetta a Daniela Juncadelly. Za skoro suchých podmínek začal podstatně ztrácet Paffett jedoucí na mokrých gumách a do boxů zajížděl z až 17. místa. Trápení Brita umožnilo Wehrleinovi trochu poodjet, Juncadella jej ale brzy dojel a v zatáčce číslo 1 jej předjel. 

Tuto dvojici Mercedesů následovali Nico Müller a Jamie Green s Audi, kteří byli posledními jezdci, kteří ještě nestavěli. Pak už byla řada pilotů BMW v čele s Philippem Engem, dále pak následovali Wittmann, Timo Glock a Joel Eriksson. Juncadella se rozhodl pro svoji zastávku až osm minut před koncem závodu, do kterého se ale vrátil až na 14. místě. Do vedení se po všech povinných zastávkách posunul Wittmann, který překonal značkového kolegu Enga. Němec si tak připsal první vítězství sezony před Timem Glockem. Ten celý závod doháněl, když jej na startu roztočil Müller a podařilo se mu překonat i Enga. Nováček v barvách BMW obsadil poslední místo na stupních vítězů. 

Vzhledem k tomu, že Paffett dojel poslední, tak Glock převzal zpět průběžné vedení v šampionátu. Teď má náskok 11 bodů. Čtvrté místo bral Mike Rockenfeller s Audi, který ke konci ještě tlačil na Enga, překonat jej se mu ale nepodařilo. Body za páté místo bral Paul di Resta na Mercedesu. Za ním ale byla další tři BMW - Erikssona, Spenglera a Augusto Farfuse.

Výsledky nedělního závodu naleznete: zde

Výsledky nedělní kvalifikace naleznete: zde

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?