Hungaroring: V sobotním závodu v Maďarsku vítězí di Resta s Mercedesem

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 2. června 2018 17:52
Sdílej:

Paul di Resta dokázal přetavit svoje pole-position ve vítězství v sobotním závodu na maďarském Hungaroringu. Pouhou půl vteřinu na něj v cíli ztrácel jeho značkový kolega, Lucas Auer.

Paul di Resta do závodu odstartoval z druhého místa a vedení si pohlídal. Na druhou příčku po 2. zatáčce povyskočil Lucas Auer, který se dostal před Nico Müllera. Jezdec Audi ale svoji pozici vybojoval zpět o zatáčku později. Di Resta si společně s Müllerem vybojovali v následujících pěti kolech asi vteřinový náskok na Auera. Ten ale v 5. kole zastavil u mechaniků. Jeho kolega na Mercedesu, Paul di Resta, na trati vydržel jen o tři kola déle. Ačkoliv vyjel na dráhu před Lucasem Auerem, tak ale díky pomalé zastávce dost ztratil a Auer jej v zatáčce číslo 2 lehce předjel. 

To Nico Müller se svoji RS5 DTM zastavil okruh po di Restovi, ale i jej zvládl ihned po výjezdu z boxů Auer předjet. Zanedlouho jej překonal také di Resta. Jejich souboj ale dovolil Auerovi, aby trochu poodskočil a vytvořil si tak náskok asi 2 vteřin. Skot di Resta se ale brzy dokázal přitáhnout na Auera a pak jej v 2. zatáčce předjel, čímž se vrátil zpět do čela. V posledních 15 minutách závodu Paula už nikdo neohrozil, a tak dokázal po loňském triumfu v Maďarsku získat vítězství na Hungaroringu i letos. Mercedes tak může slavit čtvrté vítězství z letošních pěti závodů. 

Za zády Auera se odehrál ještě souboj o poslední místo na stupních vítězů. Svedli jej Nico Müller a René Rast. Úspěšnější byl ale Müller. Rast byl druhý za Edoardo Mortarou v době, kdy čelní piloti zajeli do boxů, pak zajeli oba jezdci také k výměně gum. Němec ve službách Audi pak ale dokázal Itala ve službách Mercedesu předjet. 

Šesté místo v cíli bral Gary Paffett, který se na něj dokázal posunout z deváté pozice na startu. Tím se dostal do čela průběžného pořadí sezony DTM, kde vystřídal dosud vedoucího Tima Glocka na BMW, který dnes dojel až 14. Sedmé a osmé místo obsadila dvojice pilotů Audi, Robin Frijns a Loïc Duval, kteří zajeli ke svým zastávkám v boxech podstatně později než zbytek pole. Ke konci závodu pak měli nejlepší tempo ze všech, což je vyneslo až na sedmé a osmé místo. 

Dva body za deváté místo bral Jamie Green na Audi a poslední bod si připsal Daniel Juncadella na Mercedesu. A kde jsou jezdci na BMW? Vězte, že nejlepším pilotem mnichovské značky byl Bruno Spengler na 12 (!) místě.

Výsledky sobotního závodu: zde

Výsledky sobotní kvalifikace:  zde

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.