Paul di Resta dokázal přetavit svoje pole-position ve vítězství v sobotním závodu na maďarském Hungaroringu. Pouhou půl vteřinu na něj v cíli ztrácel jeho značkový kolega, Lucas Auer.
Paul di Resta do závodu odstartoval z druhého místa a vedení si pohlídal. Na druhou příčku po 2. zatáčce povyskočil Lucas Auer, který se dostal před Nico Müllera. Jezdec Audi ale svoji pozici vybojoval zpět o zatáčku později. Di Resta si společně s Müllerem vybojovali v následujících pěti kolech asi vteřinový náskok na Auera. Ten ale v 5. kole zastavil u mechaniků. Jeho kolega na Mercedesu, Paul di Resta, na trati vydržel jen o tři kola déle. Ačkoliv vyjel na dráhu před Lucasem Auerem, tak ale díky pomalé zastávce dost ztratil a Auer jej v zatáčce číslo 2 lehce předjel.
To Nico Müller se svoji RS5 DTM zastavil okruh po di Restovi, ale i jej zvládl ihned po výjezdu z boxů Auer předjet. Zanedlouho jej překonal také di Resta. Jejich souboj ale dovolil Auerovi, aby trochu poodskočil a vytvořil si tak náskok asi 2 vteřin. Skot di Resta se ale brzy dokázal přitáhnout na Auera a pak jej v 2. zatáčce předjel, čímž se vrátil zpět do čela. V posledních 15 minutách závodu Paula už nikdo neohrozil, a tak dokázal po loňském triumfu v Maďarsku získat vítězství na Hungaroringu i letos. Mercedes tak může slavit čtvrté vítězství z letošních pěti závodů.
Za zády Auera se odehrál ještě souboj o poslední místo na stupních vítězů. Svedli jej Nico Müller a René Rast. Úspěšnější byl ale Müller. Rast byl druhý za Edoardo Mortarou v době, kdy čelní piloti zajeli do boxů, pak zajeli oba jezdci také k výměně gum. Němec ve službách Audi pak ale dokázal Itala ve službách Mercedesu předjet.
Šesté místo v cíli bral Gary Paffett, který se na něj dokázal posunout z deváté pozice na startu. Tím se dostal do čela průběžného pořadí sezony DTM, kde vystřídal dosud vedoucího Tima Glocka na BMW, který dnes dojel až 14. Sedmé a osmé místo obsadila dvojice pilotů Audi, Robin Frijns a Loïc Duval, kteří zajeli ke svým zastávkám v boxech podstatně později než zbytek pole. Ke konci závodu pak měli nejlepší tempo ze všech, což je vyneslo až na sedmé a osmé místo.
Dva body za deváté místo bral Jamie Green na Audi a poslední bod si připsal Daniel Juncadella na Mercedesu. A kde jsou jezdci na BMW? Vězte, že nejlepším pilotem mnichovské značky byl Bruno Spengler na 12 (!) místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?