Paul di Resta dokázal přetavit svoje pole-position ve vítězství v sobotním závodu na maďarském Hungaroringu. Pouhou půl vteřinu na něj v cíli ztrácel jeho značkový kolega, Lucas Auer.
Paul di Resta do závodu odstartoval z druhého místa a vedení si pohlídal. Na druhou příčku po 2. zatáčce povyskočil Lucas Auer, který se dostal před Nico Müllera. Jezdec Audi ale svoji pozici vybojoval zpět o zatáčku později. Di Resta si společně s Müllerem vybojovali v následujících pěti kolech asi vteřinový náskok na Auera. Ten ale v 5. kole zastavil u mechaniků. Jeho kolega na Mercedesu, Paul di Resta, na trati vydržel jen o tři kola déle. Ačkoliv vyjel na dráhu před Lucasem Auerem, tak ale díky pomalé zastávce dost ztratil a Auer jej v zatáčce číslo 2 lehce předjel.
To Nico Müller se svoji RS5 DTM zastavil okruh po di Restovi, ale i jej zvládl ihned po výjezdu z boxů Auer předjet. Zanedlouho jej překonal také di Resta. Jejich souboj ale dovolil Auerovi, aby trochu poodskočil a vytvořil si tak náskok asi 2 vteřin. Skot di Resta se ale brzy dokázal přitáhnout na Auera a pak jej v 2. zatáčce předjel, čímž se vrátil zpět do čela. V posledních 15 minutách závodu Paula už nikdo neohrozil, a tak dokázal po loňském triumfu v Maďarsku získat vítězství na Hungaroringu i letos. Mercedes tak může slavit čtvrté vítězství z letošních pěti závodů.
Za zády Auera se odehrál ještě souboj o poslední místo na stupních vítězů. Svedli jej Nico Müller a René Rast. Úspěšnější byl ale Müller. Rast byl druhý za Edoardo Mortarou v době, kdy čelní piloti zajeli do boxů, pak zajeli oba jezdci také k výměně gum. Němec ve službách Audi pak ale dokázal Itala ve službách Mercedesu předjet.
Šesté místo v cíli bral Gary Paffett, který se na něj dokázal posunout z deváté pozice na startu. Tím se dostal do čela průběžného pořadí sezony DTM, kde vystřídal dosud vedoucího Tima Glocka na BMW, který dnes dojel až 14. Sedmé a osmé místo obsadila dvojice pilotů Audi, Robin Frijns a Loïc Duval, kteří zajeli ke svým zastávkám v boxech podstatně později než zbytek pole. Ke konci závodu pak měli nejlepší tempo ze všech, což je vyneslo až na sedmé a osmé místo.
Dva body za deváté místo bral Jamie Green na Audi a poslední bod si připsal Daniel Juncadella na Mercedesu. A kde jsou jezdci na BMW? Vězte, že nejlepším pilotem mnichovské značky byl Bruno Spengler na 12 (!) místě.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.