Gary Paffett získal i druhé vítězství víkendu na Lausitzu pro značku Mercedes. Stal se tak prvním pilotem v sezoně, který má na svém kontě více než jeden vyhraný závod. Průběžné vedení v šampionátu ale i po tomto víkendu zůstává na straně Tima Glocka.
Do závodu Brit odstartoval ze třetího místa, profitoval ale hodně ze souboje v první zatáčce mezi jeho kolegou, Pascalem Wehrleinem, a vítězem kvalifikace, Philippem Engem. Jezdec na BMW pilota na Mercedesu vytlačil a tak se Paffetovi uvolnila cesta. Enga pak dokázal předjet ve čtvrtém kole, když nováček DTM dokázal přeměnit svoji skvělou formu z kvalifikace do závodní rychlosti.
Enga pak předjel letošní navrátilec do DTM, Wehrlein, a následně také Marco Wittmann na BMW M4 DTM. Paffett se tak mohl starat o svoje vedení a rozhodující otázkou pro něj bylo, jako pneumatikovou strategii zvolit. Brit se rozhodl zastavit brzy, což se v průběhu času s přibývajícím počtem soupeřů, kteří už zastavovali, ukazovalo jako správné rozhodnutí. V průběhu zastávek se podařilo Wittmannovi díky strategii posunout před Wehrleina.
Tři minuty před koncem závodu to vypadalo, že je vedení Paffetta relativně neotřesitelné, když druhý Wittmann ztrácel asi 1,5 vteřiny. Gary zajel rychlé kolo, čímž Marcovi trochu poodjel. Jezdec BMW ale zareagoval hned v dalším kole. Na Paffetta to ale nakonec nestačilo a Brit si tak připsal druhé vítězství sezony. Ale ani Wittmann nemusel být zklamaný - druhé místo je jeho nejlepším výsledkem v sezoně.
Třetí místo bral Wehrlein, kterému se po změně vzájemného pořadí Wittmann po zastávkách v boxech relativně snadno vzdálil. Velmi pěkný závod předvedl Paul di Resta, který do něj startoval až z 15. místa. Nakonec ale skončil čtvrtý! Na Lausitzu di Resta slavil v roce 2008 svoje vůbec první vítězství v DTM. Dnes se rozhodl pro strategii brzké zastávky a to se vyplatilo.
Na páté místo se nakonec prodral Timo Glock, který narozdíl od Paffetta zvolil pozdní zastávku. Během své cesty skrz TOP10 vzhůru překonal Philippa Enga, Jamieho Greena, Mike Rockenfellera a Joela Erikssona. Timo se může těšit z toho, že i z Lausitzringu odjíždí v pozici průběžného lídra pořadí letošní sezony DTM. Podobně silný závod jako Paul di Resta předvedl Jamie Green s Audi. Jak víme, Audi má letos problémy s rychlostí svých vozů, ale Brit v jejich službách zastavil už v prvním kole. Dokázal šetřit svoje gumy a dokonce předjel nováčka Philippa Enga na BMW, když jeho pneumatiky měly odjeto už 33 kol. Pro Audi byl jeho výkon malým vítězstvím.
To Eng z Lausitzu odjíždí s pocitem svého zatím nejlepšího víkendu v DTM, ale sedmé místo po startu z pole position jej určitě nepotěší.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.