Lausitzring: Paffett vítězí dominantním způsobem v nedělním závodu

Gary Paffett získal svoje už druhé vítězství sezony
Gary Paffett získal svoje už druhé vítězství sezony, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 20. května 2018 18:06
Sdílej:

Gary Paffett získal i druhé vítězství víkendu na Lausitzu pro značku Mercedes. Stal se tak prvním pilotem v sezoně, který má na svém kontě více než jeden vyhraný závod. Průběžné vedení v šampionátu ale i po tomto víkendu zůstává na straně Tima Glocka.

Do závodu Brit odstartoval ze třetího místa, profitoval ale hodně ze souboje v první zatáčce mezi jeho kolegou, Pascalem Wehrleinem, a vítězem kvalifikace, Philippem Engem. Jezdec na BMW pilota na Mercedesu vytlačil a tak se Paffetovi uvolnila cesta. Enga pak dokázal předjet ve čtvrtém kole, když nováček DTM dokázal přeměnit svoji skvělou formu z kvalifikace do závodní rychlosti. 

Enga pak předjel letošní navrátilec do DTM, Wehrlein, a následně také Marco Wittmann na BMW M4 DTM. Paffett se tak mohl starat o svoje vedení a rozhodující otázkou pro něj bylo, jako pneumatikovou strategii zvolit. Brit se rozhodl zastavit brzy, což se v průběhu času s přibývajícím počtem soupeřů, kteří už zastavovali, ukazovalo jako správné rozhodnutí. V průběhu zastávek se podařilo Wittmannovi díky strategii posunout před Wehrleina. 

Tři minuty před koncem závodu to vypadalo, že je vedení Paffetta relativně neotřesitelné, když druhý Wittmann ztrácel asi 1,5 vteřiny. Gary zajel rychlé kolo, čímž Marcovi trochu poodjel. Jezdec BMW ale zareagoval hned v dalším kole. Na Paffetta to ale nakonec nestačilo a Brit si tak připsal druhé vítězství sezony. Ale ani Wittmann nemusel být zklamaný - druhé místo je jeho nejlepším výsledkem v sezoně. 

Třetí místo bral Wehrlein, kterému se po změně vzájemného pořadí Wittmann po zastávkách v boxech relativně snadno vzdálil. Velmi pěkný závod předvedl Paul di Resta, který do něj startoval až z 15. místa. Nakonec ale skončil čtvrtý! Na Lausitzu di Resta slavil v roce 2008 svoje vůbec první vítězství v DTM. Dnes se rozhodl pro strategii brzké zastávky a to se vyplatilo.

Na páté místo se nakonec prodral Timo Glock, který narozdíl od Paffetta zvolil pozdní zastávku. Během své cesty skrz TOP10 vzhůru překonal Philippa Enga, Jamieho Greena, Mike Rockenfellera a Joela Erikssona. Timo se může těšit z toho, že i z Lausitzringu odjíždí v pozici průběžného lídra pořadí letošní sezony DTM. Podobně silný závod jako Paul di Resta předvedl Jamie Green s Audi. Jak víme, Audi má letos problémy s rychlostí svých vozů, ale Brit v jejich službách zastavil už v prvním kole. Dokázal šetřit svoje gumy a dokonce předjel nováčka Philippa Enga na BMW, když jeho pneumatiky měly odjeto už 33 kol. Pro Audi byl jeho výkon malým vítězstvím.

To Eng z Lausitzu odjíždí s pocitem svého zatím nejlepšího víkendu v DTM, ale sedmé místo po startu z pole position jej určitě nepotěší. 

Výsledky závodu: zde

Výsledky kvalifikace: zde

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.