Gary Paffett získal i druhé vítězství víkendu na Lausitzu pro značku Mercedes. Stal se tak prvním pilotem v sezoně, který má na svém kontě více než jeden vyhraný závod. Průběžné vedení v šampionátu ale i po tomto víkendu zůstává na straně Tima Glocka.
Do závodu Brit odstartoval ze třetího místa, profitoval ale hodně ze souboje v první zatáčce mezi jeho kolegou, Pascalem Wehrleinem, a vítězem kvalifikace, Philippem Engem. Jezdec na BMW pilota na Mercedesu vytlačil a tak se Paffetovi uvolnila cesta. Enga pak dokázal předjet ve čtvrtém kole, když nováček DTM dokázal přeměnit svoji skvělou formu z kvalifikace do závodní rychlosti.
Enga pak předjel letošní navrátilec do DTM, Wehrlein, a následně také Marco Wittmann na BMW M4 DTM. Paffett se tak mohl starat o svoje vedení a rozhodující otázkou pro něj bylo, jako pneumatikovou strategii zvolit. Brit se rozhodl zastavit brzy, což se v průběhu času s přibývajícím počtem soupeřů, kteří už zastavovali, ukazovalo jako správné rozhodnutí. V průběhu zastávek se podařilo Wittmannovi díky strategii posunout před Wehrleina.
Tři minuty před koncem závodu to vypadalo, že je vedení Paffetta relativně neotřesitelné, když druhý Wittmann ztrácel asi 1,5 vteřiny. Gary zajel rychlé kolo, čímž Marcovi trochu poodjel. Jezdec BMW ale zareagoval hned v dalším kole. Na Paffetta to ale nakonec nestačilo a Brit si tak připsal druhé vítězství sezony. Ale ani Wittmann nemusel být zklamaný - druhé místo je jeho nejlepším výsledkem v sezoně.
Třetí místo bral Wehrlein, kterému se po změně vzájemného pořadí Wittmann po zastávkách v boxech relativně snadno vzdálil. Velmi pěkný závod předvedl Paul di Resta, který do něj startoval až z 15. místa. Nakonec ale skončil čtvrtý! Na Lausitzu di Resta slavil v roce 2008 svoje vůbec první vítězství v DTM. Dnes se rozhodl pro strategii brzké zastávky a to se vyplatilo.
Na páté místo se nakonec prodral Timo Glock, který narozdíl od Paffetta zvolil pozdní zastávku. Během své cesty skrz TOP10 vzhůru překonal Philippa Enga, Jamieho Greena, Mike Rockenfellera a Joela Erikssona. Timo se může těšit z toho, že i z Lausitzringu odjíždí v pozici průběžného lídra pořadí letošní sezony DTM. Podobně silný závod jako Paul di Resta předvedl Jamie Green s Audi. Jak víme, Audi má letos problémy s rychlostí svých vozů, ale Brit v jejich službách zastavil už v prvním kole. Dokázal šetřit svoje gumy a dokonce předjel nováčka Philippa Enga na BMW, když jeho pneumatiky měly odjeto už 33 kol. Pro Audi byl jeho výkon malým vítězstvím.
To Eng z Lausitzu odjíždí s pocitem svého zatím nejlepšího víkendu v DTM, ale sedmé místo po startu z pole position jej určitě nepotěší.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.