Gary Paffett získal i druhé vítězství víkendu na Lausitzu pro značku Mercedes. Stal se tak prvním pilotem v sezoně, který má na svém kontě více než jeden vyhraný závod. Průběžné vedení v šampionátu ale i po tomto víkendu zůstává na straně Tima Glocka.
Do závodu Brit odstartoval ze třetího místa, profitoval ale hodně ze souboje v první zatáčce mezi jeho kolegou, Pascalem Wehrleinem, a vítězem kvalifikace, Philippem Engem. Jezdec na BMW pilota na Mercedesu vytlačil a tak se Paffetovi uvolnila cesta. Enga pak dokázal předjet ve čtvrtém kole, když nováček DTM dokázal přeměnit svoji skvělou formu z kvalifikace do závodní rychlosti.
Enga pak předjel letošní navrátilec do DTM, Wehrlein, a následně také Marco Wittmann na BMW M4 DTM. Paffett se tak mohl starat o svoje vedení a rozhodující otázkou pro něj bylo, jako pneumatikovou strategii zvolit. Brit se rozhodl zastavit brzy, což se v průběhu času s přibývajícím počtem soupeřů, kteří už zastavovali, ukazovalo jako správné rozhodnutí. V průběhu zastávek se podařilo Wittmannovi díky strategii posunout před Wehrleina.
Tři minuty před koncem závodu to vypadalo, že je vedení Paffetta relativně neotřesitelné, když druhý Wittmann ztrácel asi 1,5 vteřiny. Gary zajel rychlé kolo, čímž Marcovi trochu poodjel. Jezdec BMW ale zareagoval hned v dalším kole. Na Paffetta to ale nakonec nestačilo a Brit si tak připsal druhé vítězství sezony. Ale ani Wittmann nemusel být zklamaný - druhé místo je jeho nejlepším výsledkem v sezoně.
Třetí místo bral Wehrlein, kterému se po změně vzájemného pořadí Wittmann po zastávkách v boxech relativně snadno vzdálil. Velmi pěkný závod předvedl Paul di Resta, který do něj startoval až z 15. místa. Nakonec ale skončil čtvrtý! Na Lausitzu di Resta slavil v roce 2008 svoje vůbec první vítězství v DTM. Dnes se rozhodl pro strategii brzké zastávky a to se vyplatilo.
Na páté místo se nakonec prodral Timo Glock, který narozdíl od Paffetta zvolil pozdní zastávku. Během své cesty skrz TOP10 vzhůru překonal Philippa Enga, Jamieho Greena, Mike Rockenfellera a Joela Erikssona. Timo se může těšit z toho, že i z Lausitzringu odjíždí v pozici průběžného lídra pořadí letošní sezony DTM. Podobně silný závod jako Paul di Resta předvedl Jamie Green s Audi. Jak víme, Audi má letos problémy s rychlostí svých vozů, ale Brit v jejich službách zastavil už v prvním kole. Dokázal šetřit svoje gumy a dokonce předjel nováčka Philippa Enga na BMW, když jeho pneumatiky měly odjeto už 33 kol. Pro Audi byl jeho výkon malým vítězstvím.
To Eng z Lausitzu odjíždí s pocitem svého zatím nejlepšího víkendu v DTM, ale sedmé místo po startu z pole position jej určitě nepotěší.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.