Gary Paffett získal i druhé vítězství víkendu na Lausitzu pro značku Mercedes. Stal se tak prvním pilotem v sezoně, který má na svém kontě více než jeden vyhraný závod. Průběžné vedení v šampionátu ale i po tomto víkendu zůstává na straně Tima Glocka.
Do závodu Brit odstartoval ze třetího místa, profitoval ale hodně ze souboje v první zatáčce mezi jeho kolegou, Pascalem Wehrleinem, a vítězem kvalifikace, Philippem Engem. Jezdec na BMW pilota na Mercedesu vytlačil a tak se Paffetovi uvolnila cesta. Enga pak dokázal předjet ve čtvrtém kole, když nováček DTM dokázal přeměnit svoji skvělou formu z kvalifikace do závodní rychlosti.
Enga pak předjel letošní navrátilec do DTM, Wehrlein, a následně také Marco Wittmann na BMW M4 DTM. Paffett se tak mohl starat o svoje vedení a rozhodující otázkou pro něj bylo, jako pneumatikovou strategii zvolit. Brit se rozhodl zastavit brzy, což se v průběhu času s přibývajícím počtem soupeřů, kteří už zastavovali, ukazovalo jako správné rozhodnutí. V průběhu zastávek se podařilo Wittmannovi díky strategii posunout před Wehrleina.
Tři minuty před koncem závodu to vypadalo, že je vedení Paffetta relativně neotřesitelné, když druhý Wittmann ztrácel asi 1,5 vteřiny. Gary zajel rychlé kolo, čímž Marcovi trochu poodjel. Jezdec BMW ale zareagoval hned v dalším kole. Na Paffetta to ale nakonec nestačilo a Brit si tak připsal druhé vítězství sezony. Ale ani Wittmann nemusel být zklamaný - druhé místo je jeho nejlepším výsledkem v sezoně.
Třetí místo bral Wehrlein, kterému se po změně vzájemného pořadí Wittmann po zastávkách v boxech relativně snadno vzdálil. Velmi pěkný závod předvedl Paul di Resta, který do něj startoval až z 15. místa. Nakonec ale skončil čtvrtý! Na Lausitzu di Resta slavil v roce 2008 svoje vůbec první vítězství v DTM. Dnes se rozhodl pro strategii brzké zastávky a to se vyplatilo.
Na páté místo se nakonec prodral Timo Glock, který narozdíl od Paffetta zvolil pozdní zastávku. Během své cesty skrz TOP10 vzhůru překonal Philippa Enga, Jamieho Greena, Mike Rockenfellera a Joela Erikssona. Timo se může těšit z toho, že i z Lausitzringu odjíždí v pozici průběžného lídra pořadí letošní sezony DTM. Podobně silný závod jako Paul di Resta předvedl Jamie Green s Audi. Jak víme, Audi má letos problémy s rychlostí svých vozů, ale Brit v jejich službách zastavil už v prvním kole. Dokázal šetřit svoje gumy a dokonce předjel nováčka Philippa Enga na BMW, když jeho pneumatiky měly odjeto už 33 kol. Pro Audi byl jeho výkon malým vítězstvím.
To Eng z Lausitzu odjíždí s pocitem svého zatím nejlepšího víkendu v DTM, ale sedmé místo po startu z pole position jej určitě nepotěší.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?