O úvodní dvě vítězství sezony se podělil Mercedes a BMW, když nová pravidla evidentně přibrzdila hlavně Audi, které dominovalo vloni. O víkendu jsme pokles formy Audi mohli jasně sledovat na Hockenheimringu.
Jestliže se Audi obávalo, že především její formu může srazit zjednodušený společný aerokit a konvenční zavěšení, tak toto tvrzení se o víkendu potvrdilo, když Audi bylo zasaženo evidentně nejvíc. Celé startovní pole DTM se musí popasovat s 30% snížením přítlaku a omezenými možnostmi v nastavení. Tato nová pravidla vlastně ukončila dlouholeté označení DTM jako "Formule 1 se střechou", když teď už na autech nevidíme všemožná aerodynamická křidélka.
Z toho evidentně benefituje Mercedes, který se nikdy nehrnul do vývoje těchto věcí, ve kterém excelovalo Audi, který také ale stál spoustu peněz a který Audi vloni jednoznačně pomohl v zisku titulu. Například Jamie Green pro britský Autosport vysvětlil, kde se Audi musí ve srovnání se svými rivaly zlepšit. "Všechny ty detaily okolo předního nárazníku - všechna ta křidélka, která jsme měli na předku - teď máme jedno a je poloviční, než jaké bývalo. Mívali jsme dvě na každé straně a byla velká. Je zde spousta dalších detailů kolem a pod splitterem. Všechny boční kanálky mezi předním kolem a zadním kolem jsou teď odlišné."
"Měli jsme potrubí vedoucí vzduch do podběhů zadních kol, které je teď pryč. Je to tedy masivní rozdíl. Měli jsme také některé detaily na podbězích předních kol, které směřovaly vzduch kolem auta, které jsou teď pryč. Když se teď podíváte na auto, tak je o hodně jednodušší a čistší s méně detaily a křidélky, která nám dávala grip. Je to hlavně karosérie a něco málo pod podlahou, ale je to velký procentuální úbytek v přítlaku," pokračuje jezdec Audi.
Dle Greena přístup Audi změnilo také zjednodušené zavěšení. "Zavěšení bývalo komplikovanější. Takže se dalo přirozeně mnohem více přemýšlet o nastavení, zatímco teď máte čtyři pružiny a anti-roll bar na každé nápravě, takže auto je jednodušší. Je tu méně věcí, na kterých se dá pracovat, takže nastavit auto je o něco přímočařejší a váš optimální set-up je odlišný od toho loňského."
To všechno způsobilo, že Audi muselo během víkendu dost zápasit s přetáčivostí a opotřebením gum. V nedělním závodu už výkon Audi nebyl tak slabý (Mike Rockenfeller dojel druhý). Takový Gary Paffett má ale na věc jiný názor. "Abych byl upřímný, tak my všichni [tři výrobci] jsme si museli poradit s aero balíčkem a dali jsme jej na auta. Nemyslím si, že to bylo tak komplikované, myslím jen, že Audi mělo v otázce přítlaku více co ztratit než my. Všichni jsme dostali stejný aero balíček a všichni jsme se snažili maximalizovat to, co jsme dostali. Aktuálně to vypadá, že Mercedes odvedl lepší práci," prohlásil Brit.
Svůj názor přidal také šéf motorsportu u BMW, Jens Marquardt: "Můžeme říci, že každý měl jeden pořádný test, protože Vallelunga se nedá počítat [kvůli počasí]. Pomohlo, že [ITR] test byl zde na Hockenheimu a podmínky [v závodech] byly podobné. Během roku se budeme učit a v kalendáři máme dvě nové trati [Brands Hatch a Misano], které budou výzvou pro každého. Nakonec, chcete mít věci trochu promíchané a nechcete na začátku sezony vědět, jak to dopadne."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.