O úvodní dvě vítězství sezony se podělil Mercedes a BMW, když nová pravidla evidentně přibrzdila hlavně Audi, které dominovalo vloni. O víkendu jsme pokles formy Audi mohli jasně sledovat na Hockenheimringu.
Jestliže se Audi obávalo, že především její formu může srazit zjednodušený společný aerokit a konvenční zavěšení, tak toto tvrzení se o víkendu potvrdilo, když Audi bylo zasaženo evidentně nejvíc. Celé startovní pole DTM se musí popasovat s 30% snížením přítlaku a omezenými možnostmi v nastavení. Tato nová pravidla vlastně ukončila dlouholeté označení DTM jako "Formule 1 se střechou", když teď už na autech nevidíme všemožná aerodynamická křidélka.
Z toho evidentně benefituje Mercedes, který se nikdy nehrnul do vývoje těchto věcí, ve kterém excelovalo Audi, který také ale stál spoustu peněz a který Audi vloni jednoznačně pomohl v zisku titulu. Například Jamie Green pro britský Autosport vysvětlil, kde se Audi musí ve srovnání se svými rivaly zlepšit. "Všechny ty detaily okolo předního nárazníku - všechna ta křidélka, která jsme měli na předku - teď máme jedno a je poloviční, než jaké bývalo. Mívali jsme dvě na každé straně a byla velká. Je zde spousta dalších detailů kolem a pod splitterem. Všechny boční kanálky mezi předním kolem a zadním kolem jsou teď odlišné."
"Měli jsme potrubí vedoucí vzduch do podběhů zadních kol, které je teď pryč. Je to tedy masivní rozdíl. Měli jsme také některé detaily na podbězích předních kol, které směřovaly vzduch kolem auta, které jsou teď pryč. Když se teď podíváte na auto, tak je o hodně jednodušší a čistší s méně detaily a křidélky, která nám dávala grip. Je to hlavně karosérie a něco málo pod podlahou, ale je to velký procentuální úbytek v přítlaku," pokračuje jezdec Audi.
Dle Greena přístup Audi změnilo také zjednodušené zavěšení. "Zavěšení bývalo komplikovanější. Takže se dalo přirozeně mnohem více přemýšlet o nastavení, zatímco teď máte čtyři pružiny a anti-roll bar na každé nápravě, takže auto je jednodušší. Je tu méně věcí, na kterých se dá pracovat, takže nastavit auto je o něco přímočařejší a váš optimální set-up je odlišný od toho loňského."
To všechno způsobilo, že Audi muselo během víkendu dost zápasit s přetáčivostí a opotřebením gum. V nedělním závodu už výkon Audi nebyl tak slabý (Mike Rockenfeller dojel druhý). Takový Gary Paffett má ale na věc jiný názor. "Abych byl upřímný, tak my všichni [tři výrobci] jsme si museli poradit s aero balíčkem a dali jsme jej na auta. Nemyslím si, že to bylo tak komplikované, myslím jen, že Audi mělo v otázce přítlaku více co ztratit než my. Všichni jsme dostali stejný aero balíček a všichni jsme se snažili maximalizovat to, co jsme dostali. Aktuálně to vypadá, že Mercedes odvedl lepší práci," prohlásil Brit.
Svůj názor přidal také šéf motorsportu u BMW, Jens Marquardt: "Můžeme říci, že každý měl jeden pořádný test, protože Vallelunga se nedá počítat [kvůli počasí]. Pomohlo, že [ITR] test byl zde na Hockenheimu a podmínky [v závodech] byly podobné. Během roku se budeme učit a v kalendáři máme dvě nové trati [Brands Hatch a Misano], které budou výzvou pro každého. Nakonec, chcete mít věci trochu promíchané a nechcete na začátku sezony vědět, jak to dopadne."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.