O úvodní dvě vítězství sezony se podělil Mercedes a BMW, když nová pravidla evidentně přibrzdila hlavně Audi, které dominovalo vloni. O víkendu jsme pokles formy Audi mohli jasně sledovat na Hockenheimringu.
Jestliže se Audi obávalo, že především její formu může srazit zjednodušený společný aerokit a konvenční zavěšení, tak toto tvrzení se o víkendu potvrdilo, když Audi bylo zasaženo evidentně nejvíc. Celé startovní pole DTM se musí popasovat s 30% snížením přítlaku a omezenými možnostmi v nastavení. Tato nová pravidla vlastně ukončila dlouholeté označení DTM jako "Formule 1 se střechou", když teď už na autech nevidíme všemožná aerodynamická křidélka.
Z toho evidentně benefituje Mercedes, který se nikdy nehrnul do vývoje těchto věcí, ve kterém excelovalo Audi, který také ale stál spoustu peněz a který Audi vloni jednoznačně pomohl v zisku titulu. Například Jamie Green pro britský Autosport vysvětlil, kde se Audi musí ve srovnání se svými rivaly zlepšit. "Všechny ty detaily okolo předního nárazníku - všechna ta křidélka, která jsme měli na předku - teď máme jedno a je poloviční, než jaké bývalo. Mívali jsme dvě na každé straně a byla velká. Je zde spousta dalších detailů kolem a pod splitterem. Všechny boční kanálky mezi předním kolem a zadním kolem jsou teď odlišné."
"Měli jsme potrubí vedoucí vzduch do podběhů zadních kol, které je teď pryč. Je to tedy masivní rozdíl. Měli jsme také některé detaily na podbězích předních kol, které směřovaly vzduch kolem auta, které jsou teď pryč. Když se teď podíváte na auto, tak je o hodně jednodušší a čistší s méně detaily a křidélky, která nám dávala grip. Je to hlavně karosérie a něco málo pod podlahou, ale je to velký procentuální úbytek v přítlaku," pokračuje jezdec Audi.
Dle Greena přístup Audi změnilo také zjednodušené zavěšení. "Zavěšení bývalo komplikovanější. Takže se dalo přirozeně mnohem více přemýšlet o nastavení, zatímco teď máte čtyři pružiny a anti-roll bar na každé nápravě, takže auto je jednodušší. Je tu méně věcí, na kterých se dá pracovat, takže nastavit auto je o něco přímočařejší a váš optimální set-up je odlišný od toho loňského."
To všechno způsobilo, že Audi muselo během víkendu dost zápasit s přetáčivostí a opotřebením gum. V nedělním závodu už výkon Audi nebyl tak slabý (Mike Rockenfeller dojel druhý). Takový Gary Paffett má ale na věc jiný názor. "Abych byl upřímný, tak my všichni [tři výrobci] jsme si museli poradit s aero balíčkem a dali jsme jej na auta. Nemyslím si, že to bylo tak komplikované, myslím jen, že Audi mělo v otázce přítlaku více co ztratit než my. Všichni jsme dostali stejný aero balíček a všichni jsme se snažili maximalizovat to, co jsme dostali. Aktuálně to vypadá, že Mercedes odvedl lepší práci," prohlásil Brit.
Svůj názor přidal také šéf motorsportu u BMW, Jens Marquardt: "Můžeme říci, že každý měl jeden pořádný test, protože Vallelunga se nedá počítat [kvůli počasí]. Pomohlo, že [ITR] test byl zde na Hockenheimu a podmínky [v závodech] byly podobné. Během roku se budeme učit a v kalendáři máme dvě nové trati [Brands Hatch a Misano], které budou výzvou pro každého. Nakonec, chcete mít věci trochu promíchané a nechcete na začátku sezony vědět, jak to dopadne."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.