O úvodní dvě vítězství sezony se podělil Mercedes a BMW, když nová pravidla evidentně přibrzdila hlavně Audi, které dominovalo vloni. O víkendu jsme pokles formy Audi mohli jasně sledovat na Hockenheimringu.
Jestliže se Audi obávalo, že především její formu může srazit zjednodušený společný aerokit a konvenční zavěšení, tak toto tvrzení se o víkendu potvrdilo, když Audi bylo zasaženo evidentně nejvíc. Celé startovní pole DTM se musí popasovat s 30% snížením přítlaku a omezenými možnostmi v nastavení. Tato nová pravidla vlastně ukončila dlouholeté označení DTM jako "Formule 1 se střechou", když teď už na autech nevidíme všemožná aerodynamická křidélka.
Z toho evidentně benefituje Mercedes, který se nikdy nehrnul do vývoje těchto věcí, ve kterém excelovalo Audi, který také ale stál spoustu peněz a který Audi vloni jednoznačně pomohl v zisku titulu. Například Jamie Green pro britský Autosport vysvětlil, kde se Audi musí ve srovnání se svými rivaly zlepšit. "Všechny ty detaily okolo předního nárazníku - všechna ta křidélka, která jsme měli na předku - teď máme jedno a je poloviční, než jaké bývalo. Mívali jsme dvě na každé straně a byla velká. Je zde spousta dalších detailů kolem a pod splitterem. Všechny boční kanálky mezi předním kolem a zadním kolem jsou teď odlišné."
"Měli jsme potrubí vedoucí vzduch do podběhů zadních kol, které je teď pryč. Je to tedy masivní rozdíl. Měli jsme také některé detaily na podbězích předních kol, které směřovaly vzduch kolem auta, které jsou teď pryč. Když se teď podíváte na auto, tak je o hodně jednodušší a čistší s méně detaily a křidélky, která nám dávala grip. Je to hlavně karosérie a něco málo pod podlahou, ale je to velký procentuální úbytek v přítlaku," pokračuje jezdec Audi.
Dle Greena přístup Audi změnilo také zjednodušené zavěšení. "Zavěšení bývalo komplikovanější. Takže se dalo přirozeně mnohem více přemýšlet o nastavení, zatímco teď máte čtyři pružiny a anti-roll bar na každé nápravě, takže auto je jednodušší. Je tu méně věcí, na kterých se dá pracovat, takže nastavit auto je o něco přímočařejší a váš optimální set-up je odlišný od toho loňského."
To všechno způsobilo, že Audi muselo během víkendu dost zápasit s přetáčivostí a opotřebením gum. V nedělním závodu už výkon Audi nebyl tak slabý (Mike Rockenfeller dojel druhý). Takový Gary Paffett má ale na věc jiný názor. "Abych byl upřímný, tak my všichni [tři výrobci] jsme si museli poradit s aero balíčkem a dali jsme jej na auta. Nemyslím si, že to bylo tak komplikované, myslím jen, že Audi mělo v otázce přítlaku více co ztratit než my. Všichni jsme dostali stejný aero balíček a všichni jsme se snažili maximalizovat to, co jsme dostali. Aktuálně to vypadá, že Mercedes odvedl lepší práci," prohlásil Brit.
Svůj názor přidal také šéf motorsportu u BMW, Jens Marquardt: "Můžeme říci, že každý měl jeden pořádný test, protože Vallelunga se nedá počítat [kvůli počasí]. Pomohlo, že [ITR] test byl zde na Hockenheimu a podmínky [v závodech] byly podobné. Během roku se budeme učit a v kalendáři máme dvě nové trati [Brands Hatch a Misano], které budou výzvou pro každého. Nakonec, chcete mít věci trochu promíchané a nechcete na začátku sezony vědět, jak to dopadne."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?