Pilot Mercedesu, Gary Paffett, dokázal proměnit svoje pole position v úvodní vítězství sezony DTM 2018 na tradičním zahajovacím okruhu sezony, německém Hockenheimu.
Brit Paffett do závodu startoval z pole position a v úvodní části závodu vedl, pak jej ale předjel týmový kolega, Lucas Auer, který do závodu startoval ze 4. místa. Po startu ale dokázal v úvodních dvou kolech předjet jak Marco Wittmanna tak i Tima Glocka. Auer zůstal ve vedení až do povinných zastávek v boxes. Gary Paffet pak zastavil v reakci na brzké zastávky ostatních jezdců ze špičky už v 15. kole z 36. Lucas Auer zajel k mechanikům jen o kolo později, ale to Paffettovi stačilo k tomu, aby využil nezahřátých gum Auera a na dlouhé rovince před vlásenkou Rakušana předjel.
Oba jezdci ale jeli těsně za sebou až do cíle závodu - v něm měl Paffett náskok jen 1,4 vteřiny. Na Auera se ale během konečné fáze závodu zezadu dotáhl někdejší pilot Formule 1, Timo Glock. Pilot BMW se jednou ve vlásence pokusil i zaútočit, ale neúspěšně, a tak se stáhl a do cíle dojel na osamoceném třetím místě. Ještě zpět k Auerovi - ten dostal pokutu ve výši 1000 EUR za porušení pokvalifikačního pravidla parc fermé.
Čtvrtý byl v cíli klasifikován Edoardo Mortara, který strávil většinu závodu ve vláčku čtyř vozů na nižších příčkách v rámci TOP10. Ke čtvrtému místu mu napomohli i ostatní jezdci, když například Mike Rockenfeller byl široký v zatáčce Sachs, a tak jej mohl nejen Mortara předjet. Rockenfeller pak nakonec skončil až 14. Podobný propad si zažil také Marco Wittmann, který se pohyboval většinu závodu někde kolem 5. místa, ale nakonec skončil až 11. O čtvrté místo se tak poprali Mortara, navrátilec do DTM, Pascal Wehrlein, a Bruno Spengler. Nejúspěšnější byl nakonec Ital na Mercedesu.
Wehrlein nakonec bral páté místo před šestým Spenglerem. Body za sedmé místo bral Paul Di Resta jedoucí rovněž s Mercedesem. O osmé místo spolu zabojovali René Rast a Daniel Juncadella. Úspěšnější byl Španěl na Mercedesu. Úřadující šampion DTM, René Rast, zažil zajímavý závod, když zajel do boxů hodně pozdě. Po startu závodu navíc předjel vyjetím mimo trať Rockenfellera a pozici mu musel v průběhu závodu vrátit zpět. Během závodu také najel mezi zatáčkami 14 a 15 na obrubník, což jej vymrštilo do vzduchu. Juncadella jel podobnou strategii a do boxů zajel ve stejném kole jako Rast. Z boxů však piloti Audi a Mercedesu vyjížděli bok po boku.
Poslední víkend v rámci DTM zažívá Mattias Ekström, který startuje na divokou kartu bez možnosti získat body. Švédovi se ale nedařilo a dojel až 17. před nováčkem Robinem Frijnsem jedoucím na Audi RS5 DTM a Jamiem Greenem.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?