Pilot Mercedesu, Gary Paffett, dokázal proměnit svoje pole position v úvodní vítězství sezony DTM 2018 na tradičním zahajovacím okruhu sezony, německém Hockenheimu.
Brit Paffett do závodu startoval z pole position a v úvodní části závodu vedl, pak jej ale předjel týmový kolega, Lucas Auer, který do závodu startoval ze 4. místa. Po startu ale dokázal v úvodních dvou kolech předjet jak Marco Wittmanna tak i Tima Glocka. Auer zůstal ve vedení až do povinných zastávek v boxes. Gary Paffet pak zastavil v reakci na brzké zastávky ostatních jezdců ze špičky už v 15. kole z 36. Lucas Auer zajel k mechanikům jen o kolo později, ale to Paffettovi stačilo k tomu, aby využil nezahřátých gum Auera a na dlouhé rovince před vlásenkou Rakušana předjel.
Oba jezdci ale jeli těsně za sebou až do cíle závodu - v něm měl Paffett náskok jen 1,4 vteřiny. Na Auera se ale během konečné fáze závodu zezadu dotáhl někdejší pilot Formule 1, Timo Glock. Pilot BMW se jednou ve vlásence pokusil i zaútočit, ale neúspěšně, a tak se stáhl a do cíle dojel na osamoceném třetím místě. Ještě zpět k Auerovi - ten dostal pokutu ve výši 1000 EUR za porušení pokvalifikačního pravidla parc fermé.
Čtvrtý byl v cíli klasifikován Edoardo Mortara, který strávil většinu závodu ve vláčku čtyř vozů na nižších příčkách v rámci TOP10. Ke čtvrtému místu mu napomohli i ostatní jezdci, když například Mike Rockenfeller byl široký v zatáčce Sachs, a tak jej mohl nejen Mortara předjet. Rockenfeller pak nakonec skončil až 14. Podobný propad si zažil také Marco Wittmann, který se pohyboval většinu závodu někde kolem 5. místa, ale nakonec skončil až 11. O čtvrté místo se tak poprali Mortara, navrátilec do DTM, Pascal Wehrlein, a Bruno Spengler. Nejúspěšnější byl nakonec Ital na Mercedesu.
Wehrlein nakonec bral páté místo před šestým Spenglerem. Body za sedmé místo bral Paul Di Resta jedoucí rovněž s Mercedesem. O osmé místo spolu zabojovali René Rast a Daniel Juncadella. Úspěšnější byl Španěl na Mercedesu. Úřadující šampion DTM, René Rast, zažil zajímavý závod, když zajel do boxů hodně pozdě. Po startu závodu navíc předjel vyjetím mimo trať Rockenfellera a pozici mu musel v průběhu závodu vrátit zpět. Během závodu také najel mezi zatáčkami 14 a 15 na obrubník, což jej vymrštilo do vzduchu. Juncadella jel podobnou strategii a do boxů zajel ve stejném kole jako Rast. Z boxů však piloti Audi a Mercedesu vyjížděli bok po boku.
Poslední víkend v rámci DTM zažívá Mattias Ekström, který startuje na divokou kartu bez možnosti získat body. Švédovi se ale nedařilo a dojel až 17. před nováčkem Robinem Frijnsem jedoucím na Audi RS5 DTM a Jamiem Greenem.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.