Pilot Mercedesu, Gary Paffett, dokázal proměnit svoje pole position v úvodní vítězství sezony DTM 2018 na tradičním zahajovacím okruhu sezony, německém Hockenheimu.
Brit Paffett do závodu startoval z pole position a v úvodní části závodu vedl, pak jej ale předjel týmový kolega, Lucas Auer, který do závodu startoval ze 4. místa. Po startu ale dokázal v úvodních dvou kolech předjet jak Marco Wittmanna tak i Tima Glocka. Auer zůstal ve vedení až do povinných zastávek v boxes. Gary Paffet pak zastavil v reakci na brzké zastávky ostatních jezdců ze špičky už v 15. kole z 36. Lucas Auer zajel k mechanikům jen o kolo později, ale to Paffettovi stačilo k tomu, aby využil nezahřátých gum Auera a na dlouhé rovince před vlásenkou Rakušana předjel.
Oba jezdci ale jeli těsně za sebou až do cíle závodu - v něm měl Paffett náskok jen 1,4 vteřiny. Na Auera se ale během konečné fáze závodu zezadu dotáhl někdejší pilot Formule 1, Timo Glock. Pilot BMW se jednou ve vlásence pokusil i zaútočit, ale neúspěšně, a tak se stáhl a do cíle dojel na osamoceném třetím místě. Ještě zpět k Auerovi - ten dostal pokutu ve výši 1000 EUR za porušení pokvalifikačního pravidla parc fermé.
Čtvrtý byl v cíli klasifikován Edoardo Mortara, který strávil většinu závodu ve vláčku čtyř vozů na nižších příčkách v rámci TOP10. Ke čtvrtému místu mu napomohli i ostatní jezdci, když například Mike Rockenfeller byl široký v zatáčce Sachs, a tak jej mohl nejen Mortara předjet. Rockenfeller pak nakonec skončil až 14. Podobný propad si zažil také Marco Wittmann, který se pohyboval většinu závodu někde kolem 5. místa, ale nakonec skončil až 11. O čtvrté místo se tak poprali Mortara, navrátilec do DTM, Pascal Wehrlein, a Bruno Spengler. Nejúspěšnější byl nakonec Ital na Mercedesu.
Wehrlein nakonec bral páté místo před šestým Spenglerem. Body za sedmé místo bral Paul Di Resta jedoucí rovněž s Mercedesem. O osmé místo spolu zabojovali René Rast a Daniel Juncadella. Úspěšnější byl Španěl na Mercedesu. Úřadující šampion DTM, René Rast, zažil zajímavý závod, když zajel do boxů hodně pozdě. Po startu závodu navíc předjel vyjetím mimo trať Rockenfellera a pozici mu musel v průběhu závodu vrátit zpět. Během závodu také najel mezi zatáčkami 14 a 15 na obrubník, což jej vymrštilo do vzduchu. Juncadella jel podobnou strategii a do boxů zajel ve stejném kole jako Rast. Z boxů však piloti Audi a Mercedesu vyjížděli bok po boku.
Poslední víkend v rámci DTM zažívá Mattias Ekström, který startuje na divokou kartu bez možnosti získat body. Švédovi se ale nedařilo a dojel až 17. před nováčkem Robinem Frijnsem jedoucím na Audi RS5 DTM a Jamiem Greenem.
Výsledky závodu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?