Tovární tým Mercedesu v DTM zkompletoval svoji jezdeckou sestavu poté, co si povolali zpět do DTM Daniela Juncadellu. Z F1 se do DTM vrací Pascal Wehrlein, který byl i v rámci svého působení v F1 pod smlouvou u Mercedesu.
Do jezdecké sestavy se tedy vrací mistr DTM z roku 2015, Pascal Wehrlein, poté, co se mu nepodařilo sehnat místo v F1 na příští sezonu. DTM přitom vyhrál ve své třetí sezoně v roce 2015, pak zamířil právě do F1. Tam strávil dva roky, avšak v týmech z chvostu pole, když závodil za Manor a Sauber. I tak ale dokázal zanechat dojem. U Sauberu jej ale nahradil chráněnec Ferrari a šampion Formule 2, Charles Leclerc, poté, co se se stala Alfa Romeo sponzorem týmu. Němec Wehrlein už jiné místo sehnat nestihl.
"Na DTM mám fantastické vzpomínky, nejen kvůli mému zisku titulu v roce 2015, ale také díky silnému týmovému duchu a mnoha zážitkům s těmi kluky. Během svého působení v F1 jsem DTM dlouho sledoval, byl jsem také na několika závodech, abych navštívil a podpořil tým. Věci se v DTM od mého posledního závodu, kterým byl Hockenheim 2015, hodně změnily. Mám ale rád výzvy a nemohu už se dočkat, až poprvé vyjedu na trať s novým autem," řekl Pascal Wehrlein.
Jak ale víme, tak nadcházející ročník DTM bude pro Mercedes posledním, když plánuje svoje aktivity zaměřit na Formuli E. Od doby odchodu Wehrleina Mercedes v DTM titul nevyhrál. K Wehrleinovi se v jezdecké sestavě Mercedesu připojí ještě další dva někdejší mistři DTM, Paul di Resta a Gary Paffett, dále potom Lucas Auer, Edoardo Mortara a Daniel Juncadella.
A právě Juncadella se stal posledním potvrzeným pilotem Mercedesu v DTM. Tento Španěl s Mercedesem v DTM už jezdil v letech 2013 až 2016, vloni byl ale pouze náhradníkem a pravidelně startoval v Blancpain GT.
"Přijíždím s nabitými baterkami, super motivovaný po velmi dobrém přechodném roce, abych si opět užil závodění. Hodně jsem se toho naučil a znovu jsem se našel, zvláště ke konci. Přicházím s touhou odjet velmi dobrou sezonu a získat výsledky, které mi v minulosti unikly. Bude to poslední rok Mercedesu v DTM a my jej chceme zakončit stylově a pak se se šampionátem rozloučit. Mým cílem je vyhrát alespoň jeden závod a pokud budu moci bojovat o šampionát, tak to bude skvělé. Bude to ale záležet na mnoha faktorech jako například na startu do sezony," řekl Daniel Juncadella.
Juncadella tak v jezdeckém kádru Mercedesu nahradí Maro Engela, který se bude věnovat novému projektu Formule E a GT závody.
Jezdecké sestavy jednotlivých značek pro DTM 2018:Audi: Rene Rast, Jamie Green, Mike Rockenfeller, Nico Muller, Loic Duval, Robin FrijnsMercedes: Lucas Auer, Gary Paffett, Paul di Resta, Edoardo Mortara, Pascal Wehrlein, Daniel Juncadella
BMW: Marco Wittmann, Timo Glock, Bruno Spengler, Augusto Farfus, Joel Eriksson, Philipp Eng
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?