Tovární tým Mercedesu v DTM zkompletoval svoji jezdeckou sestavu poté, co si povolali zpět do DTM Daniela Juncadellu. Z F1 se do DTM vrací Pascal Wehrlein, který byl i v rámci svého působení v F1 pod smlouvou u Mercedesu.
Do jezdecké sestavy se tedy vrací mistr DTM z roku 2015, Pascal Wehrlein, poté, co se mu nepodařilo sehnat místo v F1 na příští sezonu. DTM přitom vyhrál ve své třetí sezoně v roce 2015, pak zamířil právě do F1. Tam strávil dva roky, avšak v týmech z chvostu pole, když závodil za Manor a Sauber. I tak ale dokázal zanechat dojem. U Sauberu jej ale nahradil chráněnec Ferrari a šampion Formule 2, Charles Leclerc, poté, co se se stala Alfa Romeo sponzorem týmu. Němec Wehrlein už jiné místo sehnat nestihl.
"Na DTM mám fantastické vzpomínky, nejen kvůli mému zisku titulu v roce 2015, ale také díky silnému týmovému duchu a mnoha zážitkům s těmi kluky. Během svého působení v F1 jsem DTM dlouho sledoval, byl jsem také na několika závodech, abych navštívil a podpořil tým. Věci se v DTM od mého posledního závodu, kterým byl Hockenheim 2015, hodně změnily. Mám ale rád výzvy a nemohu už se dočkat, až poprvé vyjedu na trať s novým autem," řekl Pascal Wehrlein.
Jak ale víme, tak nadcházející ročník DTM bude pro Mercedes posledním, když plánuje svoje aktivity zaměřit na Formuli E. Od doby odchodu Wehrleina Mercedes v DTM titul nevyhrál. K Wehrleinovi se v jezdecké sestavě Mercedesu připojí ještě další dva někdejší mistři DTM, Paul di Resta a Gary Paffett, dále potom Lucas Auer, Edoardo Mortara a Daniel Juncadella.
A právě Juncadella se stal posledním potvrzeným pilotem Mercedesu v DTM. Tento Španěl s Mercedesem v DTM už jezdil v letech 2013 až 2016, vloni byl ale pouze náhradníkem a pravidelně startoval v Blancpain GT.
"Přijíždím s nabitými baterkami, super motivovaný po velmi dobrém přechodném roce, abych si opět užil závodění. Hodně jsem se toho naučil a znovu jsem se našel, zvláště ke konci. Přicházím s touhou odjet velmi dobrou sezonu a získat výsledky, které mi v minulosti unikly. Bude to poslední rok Mercedesu v DTM a my jej chceme zakončit stylově a pak se se šampionátem rozloučit. Mým cílem je vyhrát alespoň jeden závod a pokud budu moci bojovat o šampionát, tak to bude skvělé. Bude to ale záležet na mnoha faktorech jako například na startu do sezony," řekl Daniel Juncadella.
Juncadella tak v jezdeckém kádru Mercedesu nahradí Maro Engela, který se bude věnovat novému projektu Formule E a GT závody.
Jezdecké sestavy jednotlivých značek pro DTM 2018:Audi: Rene Rast, Jamie Green, Mike Rockenfeller, Nico Muller, Loic Duval, Robin FrijnsMercedes: Lucas Auer, Gary Paffett, Paul di Resta, Edoardo Mortara, Pascal Wehrlein, Daniel Juncadella
BMW: Marco Wittmann, Timo Glock, Bruno Spengler, Augusto Farfus, Joel Eriksson, Philipp Eng
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?