Tovární tým Mercedesu v DTM zkompletoval svoji jezdeckou sestavu poté, co si povolali zpět do DTM Daniela Juncadellu. Z F1 se do DTM vrací Pascal Wehrlein, který byl i v rámci svého působení v F1 pod smlouvou u Mercedesu.
Do jezdecké sestavy se tedy vrací mistr DTM z roku 2015, Pascal Wehrlein, poté, co se mu nepodařilo sehnat místo v F1 na příští sezonu. DTM přitom vyhrál ve své třetí sezoně v roce 2015, pak zamířil právě do F1. Tam strávil dva roky, avšak v týmech z chvostu pole, když závodil za Manor a Sauber. I tak ale dokázal zanechat dojem. U Sauberu jej ale nahradil chráněnec Ferrari a šampion Formule 2, Charles Leclerc, poté, co se se stala Alfa Romeo sponzorem týmu. Němec Wehrlein už jiné místo sehnat nestihl.
"Na DTM mám fantastické vzpomínky, nejen kvůli mému zisku titulu v roce 2015, ale také díky silnému týmovému duchu a mnoha zážitkům s těmi kluky. Během svého působení v F1 jsem DTM dlouho sledoval, byl jsem také na několika závodech, abych navštívil a podpořil tým. Věci se v DTM od mého posledního závodu, kterým byl Hockenheim 2015, hodně změnily. Mám ale rád výzvy a nemohu už se dočkat, až poprvé vyjedu na trať s novým autem," řekl Pascal Wehrlein.
Jak ale víme, tak nadcházející ročník DTM bude pro Mercedes posledním, když plánuje svoje aktivity zaměřit na Formuli E. Od doby odchodu Wehrleina Mercedes v DTM titul nevyhrál. K Wehrleinovi se v jezdecké sestavě Mercedesu připojí ještě další dva někdejší mistři DTM, Paul di Resta a Gary Paffett, dále potom Lucas Auer, Edoardo Mortara a Daniel Juncadella.
A právě Juncadella se stal posledním potvrzeným pilotem Mercedesu v DTM. Tento Španěl s Mercedesem v DTM už jezdil v letech 2013 až 2016, vloni byl ale pouze náhradníkem a pravidelně startoval v Blancpain GT.
"Přijíždím s nabitými baterkami, super motivovaný po velmi dobrém přechodném roce, abych si opět užil závodění. Hodně jsem se toho naučil a znovu jsem se našel, zvláště ke konci. Přicházím s touhou odjet velmi dobrou sezonu a získat výsledky, které mi v minulosti unikly. Bude to poslední rok Mercedesu v DTM a my jej chceme zakončit stylově a pak se se šampionátem rozloučit. Mým cílem je vyhrát alespoň jeden závod a pokud budu moci bojovat o šampionát, tak to bude skvělé. Bude to ale záležet na mnoha faktorech jako například na startu do sezony," řekl Daniel Juncadella.
Juncadella tak v jezdeckém kádru Mercedesu nahradí Maro Engela, který se bude věnovat novému projektu Formule E a GT závody.
Jezdecké sestavy jednotlivých značek pro DTM 2018:Audi: Rene Rast, Jamie Green, Mike Rockenfeller, Nico Muller, Loic Duval, Robin FrijnsMercedes: Lucas Auer, Gary Paffett, Paul di Resta, Edoardo Mortara, Pascal Wehrlein, Daniel Juncadella
BMW: Marco Wittmann, Timo Glock, Bruno Spengler, Augusto Farfus, Joel Eriksson, Philipp Eng
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?