Jamie Green za Mercedes v DTM jezdil osm let. Když se dozvěděl, že jeho někdejší zaměstnavatel s DTM končí, tak byl hodně překvapen.
Jak víme, tak Mercedes bohužel DTM po sezoně 2018 opouští a to po takřka 30 letech v Deutschen Tourenwagen Masters. V budoucnu se budou stuttgartští prezentovat nadále ve Formuli 1 a nově také ve Formuli E. Spoustu lidí z odborné veřejnosti tato zpráva zaskočila, stejně tak i Jamieho Greena, který patřil do jezdeckého kádru značky osm let a mezi lety 2005 a 2012 vyhrál pro Mercedes celkem osm závodů. Od roku 2013 jezdí Brit za Audi, se kterým během pěti let vyhrál dalších osm závodů a v uplynulých třech letech sezonu zakončil vždy mezi TOP3 jezdci (2015 - 2. místo; 2016 - 3. místo a 2017 - 3. místo).
Oznámení Mercedesu o konci svého angažmá v DTM den po skončení závodního víkendu v Moskvě Jamieho Greena dost překvapilo. "Byl jsem totálně překvapen, když jsem slyšel, že končí. Myslel jsem si, že jako první vystoupí BMW. Když jsem slyšel, že je to Mercedes, tak jsem si řekl: 'Wow! OK, to jsem nečekal!' Ukazuje to, že by člověk neměl nic vylučovat a neustále musí počítat s nečekaným."
Dle jezdce Audi je to velká škoda, že Mercedes s koncem sezony 2018 končí v německé závodní sérii. "Je to velká škoda, že končí. Mercedes byl od samotného začátku nosným sloupem tohoto mistrovství a sérii hodně podporovali. Když nastupovali pouze s Audi, tak sérii drželi při životě a myslím, že si za to oba výrobci zaslouží velké uznání," pokračuje Green v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'. Dle svého vyjádření Brit "z toho profitoval, protože jsem měl i nadále práci, ačkoliv na startu byli jen dva výrobci. Toho jsem si hodně cenil."
Jamie doufá, že odchod Mercedesu DTM dokáže využít jako šanci ke svému dalšímu rozvoji. "Doufám, že to bude budíček pro sérii, protože by neměli [promotéři] spoléhat na to, že zde lidé stále budou a budou pomáhat. Musí sérii posílit, aby mohla nadále obstát. Doufám, že toho dosáhneme. Musíme být mezinárodnější. Podle mého názoru musíme mít více závodu v evropském zahraničí, ve více zemích. Musí přijít také více výrobců. I kdyby Mercedes zůstával, tak bychom potřebovali více výrobců, kteří nebudou němečtí, abychom byli mezinárodnější," pokračuje britský pilot.
"Čím více výrobců bude zapojeno, tím menší kontrolu budou mít ve strategických a politických tématech. Bylo by to zdravější pro všechny." A jak vidí Green možnou spolupráci s japonskými GT? "Spojení k Japonsku je velmi pozitivní. Musí na tom být ale dále zapracováno. Pokud budeme mít stejná technická pravidla, tak z toho může být celosvětový šampionát. Co se týče rychlosti aut, technologie a profesionality, tak by to mohla být královská třída. Tamější úroveň je velmi vysoká. Všichni výrobci, nejen ti němečtí, by se toho tam měli zúčastnit a měli bychom jezdit na nejlepších tratích světa."
"V Německu jsou skvělé tratě, ale na celém světě jich je ještě mnohem víc. Pak bychom mohli všichni ukázat, že naše auta jsou mega, to by bylo moje přání," zakončil Green. Jen dodejme, že speciály DTM se prezentovaly v rámci závodního víkendu japonských Super GT na okruhu v Montegi. Za jejich volanty seděli Loïc Duval (Audi), Augusto Farfus (BMW) a Maro Engel (Mercedes). Na říjnovém finálovém závodě DTM na Hockenheimu jsme mohli vidět demonstrační jízdy japonských Super GT od Lexusu a Nissanu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?