Jamie Green za Mercedes v DTM jezdil osm let. Když se dozvěděl, že jeho někdejší zaměstnavatel s DTM končí, tak byl hodně překvapen.
Jak víme, tak Mercedes bohužel DTM po sezoně 2018 opouští a to po takřka 30 letech v Deutschen Tourenwagen Masters. V budoucnu se budou stuttgartští prezentovat nadále ve Formuli 1 a nově také ve Formuli E. Spoustu lidí z odborné veřejnosti tato zpráva zaskočila, stejně tak i Jamieho Greena, který patřil do jezdeckého kádru značky osm let a mezi lety 2005 a 2012 vyhrál pro Mercedes celkem osm závodů. Od roku 2013 jezdí Brit za Audi, se kterým během pěti let vyhrál dalších osm závodů a v uplynulých třech letech sezonu zakončil vždy mezi TOP3 jezdci (2015 - 2. místo; 2016 - 3. místo a 2017 - 3. místo).
Oznámení Mercedesu o konci svého angažmá v DTM den po skončení závodního víkendu v Moskvě Jamieho Greena dost překvapilo. "Byl jsem totálně překvapen, když jsem slyšel, že končí. Myslel jsem si, že jako první vystoupí BMW. Když jsem slyšel, že je to Mercedes, tak jsem si řekl: 'Wow! OK, to jsem nečekal!' Ukazuje to, že by člověk neměl nic vylučovat a neustále musí počítat s nečekaným."
Dle jezdce Audi je to velká škoda, že Mercedes s koncem sezony 2018 končí v německé závodní sérii. "Je to velká škoda, že končí. Mercedes byl od samotného začátku nosným sloupem tohoto mistrovství a sérii hodně podporovali. Když nastupovali pouze s Audi, tak sérii drželi při životě a myslím, že si za to oba výrobci zaslouží velké uznání," pokračuje Green v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'. Dle svého vyjádření Brit "z toho profitoval, protože jsem měl i nadále práci, ačkoliv na startu byli jen dva výrobci. Toho jsem si hodně cenil."
Jamie doufá, že odchod Mercedesu DTM dokáže využít jako šanci ke svému dalšímu rozvoji. "Doufám, že to bude budíček pro sérii, protože by neměli [promotéři] spoléhat na to, že zde lidé stále budou a budou pomáhat. Musí sérii posílit, aby mohla nadále obstát. Doufám, že toho dosáhneme. Musíme být mezinárodnější. Podle mého názoru musíme mít více závodu v evropském zahraničí, ve více zemích. Musí přijít také více výrobců. I kdyby Mercedes zůstával, tak bychom potřebovali více výrobců, kteří nebudou němečtí, abychom byli mezinárodnější," pokračuje britský pilot.
"Čím více výrobců bude zapojeno, tím menší kontrolu budou mít ve strategických a politických tématech. Bylo by to zdravější pro všechny." A jak vidí Green možnou spolupráci s japonskými GT? "Spojení k Japonsku je velmi pozitivní. Musí na tom být ale dále zapracováno. Pokud budeme mít stejná technická pravidla, tak z toho může být celosvětový šampionát. Co se týče rychlosti aut, technologie a profesionality, tak by to mohla být královská třída. Tamější úroveň je velmi vysoká. Všichni výrobci, nejen ti němečtí, by se toho tam měli zúčastnit a měli bychom jezdit na nejlepších tratích světa."
"V Německu jsou skvělé tratě, ale na celém světě jich je ještě mnohem víc. Pak bychom mohli všichni ukázat, že naše auta jsou mega, to by bylo moje přání," zakončil Green. Jen dodejme, že speciály DTM se prezentovaly v rámci závodního víkendu japonských Super GT na okruhu v Montegi. Za jejich volanty seděli Loïc Duval (Audi), Augusto Farfus (BMW) a Maro Engel (Mercedes). Na říjnovém finálovém závodě DTM na Hockenheimu jsme mohli vidět demonstrační jízdy japonských Super GT od Lexusu a Nissanu.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.