Green: Byl jsem překvapen, když jsem se dozvěděl, že Mercedes končí v DTM

Jamie Green lituje rozhodnutí Mercedesu opustit DTM
Jamie Green lituje rozhodnutí Mercedesu opustit DTM, foto: www.dtm.de
-haj , iMotorSport.cz 28. prosince 2017 21:25
Sdílej:

Jamie Green za Mercedes v DTM jezdil osm let. Když se dozvěděl, že jeho někdejší zaměstnavatel s DTM končí, tak byl hodně překvapen.

Jak víme, tak Mercedes bohužel DTM po sezoně 2018 opouští a to po takřka 30 letech v Deutschen Tourenwagen Masters. V budoucnu se budou stuttgartští prezentovat nadále ve Formuli 1 a nově také ve Formuli E. Spoustu lidí z odborné veřejnosti tato zpráva zaskočila, stejně tak i Jamieho Greena, který patřil do jezdeckého kádru značky osm let a mezi lety 2005 a 2012 vyhrál pro Mercedes celkem osm závodů. Od roku 2013 jezdí Brit za Audi, se kterým během pěti let vyhrál dalších osm závodů a v uplynulých třech letech sezonu zakončil vždy mezi TOP3 jezdci (2015 - 2. místo; 2016 - 3. místo a 2017 - 3. místo). 

Oznámení Mercedesu o konci svého angažmá v DTM den po skončení závodního víkendu v Moskvě Jamieho Greena dost překvapilo. "Byl jsem totálně překvapen, když jsem slyšel, že končí. Myslel jsem si, že jako první vystoupí BMW. Když jsem slyšel, že je to Mercedes, tak jsem si řekl:  'Wow! OK, to jsem nečekal!' Ukazuje to, že by člověk neměl nic vylučovat a neustále musí počítat s nečekaným."

Dle jezdce Audi je to velká škoda, že Mercedes s koncem sezony 2018 končí v německé závodní sérii. "Je to velká škoda, že končí. Mercedes byl od samotného začátku nosným sloupem tohoto mistrovství a sérii hodně podporovali. Když nastupovali pouze s Audi, tak sérii drželi při životě a myslím, že si za to oba výrobci zaslouží velké uznání," pokračuje Green v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'. Dle svého vyjádření Brit "z toho profitoval, protože jsem měl i nadále práci, ačkoliv na startu byli jen dva výrobci. Toho jsem si hodně cenil."

Jamie doufá, že odchod Mercedesu DTM dokáže využít jako šanci ke svému dalšímu rozvoji. "Doufám, že to bude budíček pro sérii, protože by neměli [promotéři] spoléhat na to, že zde lidé stále budou a budou pomáhat. Musí sérii posílit, aby mohla nadále obstát. Doufám, že toho dosáhneme. Musíme být mezinárodnější. Podle mého názoru musíme mít více závodu v evropském zahraničí, ve více zemích. Musí přijít také více výrobců. I kdyby Mercedes zůstával, tak bychom potřebovali více výrobců, kteří nebudou němečtí, abychom byli mezinárodnější," pokračuje britský pilot. 

"Čím více výrobců bude zapojeno, tím menší kontrolu budou mít ve strategických a politických tématech. Bylo by to zdravější pro všechny." A jak vidí Green možnou spolupráci s japonskými GT? "Spojení k Japonsku je velmi pozitivní. Musí na tom být ale dále zapracováno. Pokud budeme mít stejná technická pravidla, tak z toho může být celosvětový šampionát. Co se týče rychlosti aut, technologie a profesionality, tak by to mohla být královská třída. Tamější úroveň je velmi vysoká. Všichni výrobci, nejen ti němečtí, by se toho tam měli zúčastnit a měli bychom jezdit na nejlepších tratích světa."

"V Německu jsou skvělé tratě, ale na celém světě jich je ještě mnohem víc. Pak bychom mohli všichni ukázat, že naše auta jsou mega, to by bylo moje přání," zakončil Green. Jen dodejme, že speciály DTM se prezentovaly v rámci závodního víkendu japonských Super GT na okruhu v Montegi. Za jejich volanty seděli Loïc Duval (Audi), Augusto Farfus (BMW) a Maro Engel (Mercedes). Na říjnovém finálovém závodě DTM na Hockenheimu jsme mohli vidět demonstrační jízdy japonských Super GT od Lexusu a Nissanu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.