Jamie Green za Mercedes v DTM jezdil osm let. Když se dozvěděl, že jeho někdejší zaměstnavatel s DTM končí, tak byl hodně překvapen.
Jak víme, tak Mercedes bohužel DTM po sezoně 2018 opouští a to po takřka 30 letech v Deutschen Tourenwagen Masters. V budoucnu se budou stuttgartští prezentovat nadále ve Formuli 1 a nově také ve Formuli E. Spoustu lidí z odborné veřejnosti tato zpráva zaskočila, stejně tak i Jamieho Greena, který patřil do jezdeckého kádru značky osm let a mezi lety 2005 a 2012 vyhrál pro Mercedes celkem osm závodů. Od roku 2013 jezdí Brit za Audi, se kterým během pěti let vyhrál dalších osm závodů a v uplynulých třech letech sezonu zakončil vždy mezi TOP3 jezdci (2015 - 2. místo; 2016 - 3. místo a 2017 - 3. místo).
Oznámení Mercedesu o konci svého angažmá v DTM den po skončení závodního víkendu v Moskvě Jamieho Greena dost překvapilo. "Byl jsem totálně překvapen, když jsem slyšel, že končí. Myslel jsem si, že jako první vystoupí BMW. Když jsem slyšel, že je to Mercedes, tak jsem si řekl: 'Wow! OK, to jsem nečekal!' Ukazuje to, že by člověk neměl nic vylučovat a neustále musí počítat s nečekaným."
Dle jezdce Audi je to velká škoda, že Mercedes s koncem sezony 2018 končí v německé závodní sérii. "Je to velká škoda, že končí. Mercedes byl od samotného začátku nosným sloupem tohoto mistrovství a sérii hodně podporovali. Když nastupovali pouze s Audi, tak sérii drželi při životě a myslím, že si za to oba výrobci zaslouží velké uznání," pokračuje Green v rozhovoru pro německý 'Motorsport-Total.com'. Dle svého vyjádření Brit "z toho profitoval, protože jsem měl i nadále práci, ačkoliv na startu byli jen dva výrobci. Toho jsem si hodně cenil."
Jamie doufá, že odchod Mercedesu DTM dokáže využít jako šanci ke svému dalšímu rozvoji. "Doufám, že to bude budíček pro sérii, protože by neměli [promotéři] spoléhat na to, že zde lidé stále budou a budou pomáhat. Musí sérii posílit, aby mohla nadále obstát. Doufám, že toho dosáhneme. Musíme být mezinárodnější. Podle mého názoru musíme mít více závodu v evropském zahraničí, ve více zemích. Musí přijít také více výrobců. I kdyby Mercedes zůstával, tak bychom potřebovali více výrobců, kteří nebudou němečtí, abychom byli mezinárodnější," pokračuje britský pilot.
"Čím více výrobců bude zapojeno, tím menší kontrolu budou mít ve strategických a politických tématech. Bylo by to zdravější pro všechny." A jak vidí Green možnou spolupráci s japonskými GT? "Spojení k Japonsku je velmi pozitivní. Musí na tom být ale dále zapracováno. Pokud budeme mít stejná technická pravidla, tak z toho může být celosvětový šampionát. Co se týče rychlosti aut, technologie a profesionality, tak by to mohla být královská třída. Tamější úroveň je velmi vysoká. Všichni výrobci, nejen ti němečtí, by se toho tam měli zúčastnit a měli bychom jezdit na nejlepších tratích světa."
"V Německu jsou skvělé tratě, ale na celém světě jich je ještě mnohem víc. Pak bychom mohli všichni ukázat, že naše auta jsou mega, to by bylo moje přání," zakončil Green. Jen dodejme, že speciály DTM se prezentovaly v rámci závodního víkendu japonských Super GT na okruhu v Montegi. Za jejich volanty seděli Loïc Duval (Audi), Augusto Farfus (BMW) a Maro Engel (Mercedes). Na říjnovém finálovém závodě DTM na Hockenheimu jsme mohli vidět demonstrační jízdy japonských Super GT od Lexusu a Nissanu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.