Jezdecký kádr BMW pro rok 2018 - Martin pryč a co s Blomqvistem?

Maxime Martina v DTM v sezoně 2018 už neuvidíme
Maxime Martina v DTM v sezoně 2018 už neuvidíme, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 17. prosince 2017 21:27
Sdílej:

V jezdeckém kádru BMW v DTM nás čekají velké změny. Maxime Martin a Tom Blomqvist pravděpodobně mnichovskou značku již reprezentovat nebudou, nahradit by je měli Joel Eriksson a Philipp Eng.

Vítěz letošního Norisringu, Maxime Martin, odchází od BMW. 31letý Belgičan se po 4 letech s BMW v DTM vrací do vytrvalostních závodů, kde bude jezdit s Aston Martinem. Tím se uvolní jedno místo v sestavě BMW pro DTM. V pátek 15. prosince pořádalo BMW v Mnichově rozlučkovou party s letošní sezonou, na které se také mluvilo o jezdeckém kádru značky pro DTM.

Martin mezi jezdci pro rok 2018 nebyl. Může se dost dobře stát, že nebude jediným, který v sestavě nezůstane. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' by mohl skončit také Tom Blomqvist, který v tabulce sezony 2017 skončil jako předposlední a byl tak nejhorším pilotem BMW. Brit od letošní sezony jezdí s týmem Andretti také Formuli E. Letošní finálový závod na Hockenheimu mohl být dost pravděpodobně také jeho posledním v Deutschen Tourenwagen Masters. BMW ale spolupracuje s týmem Andretti, a tak Tom zřejmě v rodině BMW zůstane. 

Dle informací 'Motorsport-Total.com' by se v jezdecké sestavě německé automobilky mohli objevit Joel Eriksson a  Philipp Eng. Oba si BMW vyzkoušeli na říjnovém testu mladíků na Lausitzringu. Eriksson, který je od roku 2016 součástí juniorského programu BMW, letos sbíral úspěchy ve FIA Evropské sérii Formule 3 a sedmi vítězstvími skončil na celkovém druhém místě za Lando Norrisem, který příští rok bude startovat ve Formuli 2 a stal se rovněž testovacím pilotem McLarenu v F1. 

Eng se podílel na testovacím programu speciálu BMW M8 GTE pro vytrvalostní závody šampionátu WEC. Účastnil se také testů nového aerodynamického paketu pro BMW M6 GT3 na Nordschleife. Silnými výkony se prezentoval také v GT-Masters, kde s týmem Schnitzer skončil čtyřikrát na pódiu. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.