V jezdeckém kádru BMW v DTM nás čekají velké změny. Maxime Martin a Tom Blomqvist pravděpodobně mnichovskou značku již reprezentovat nebudou, nahradit by je měli Joel Eriksson a Philipp Eng.
Vítěz letošního Norisringu, Maxime Martin, odchází od BMW. 31letý Belgičan se po 4 letech s BMW v DTM vrací do vytrvalostních závodů, kde bude jezdit s Aston Martinem. Tím se uvolní jedno místo v sestavě BMW pro DTM. V pátek 15. prosince pořádalo BMW v Mnichově rozlučkovou party s letošní sezonou, na které se také mluvilo o jezdeckém kádru značky pro DTM.
Martin mezi jezdci pro rok 2018 nebyl. Může se dost dobře stát, že nebude jediným, který v sestavě nezůstane. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' by mohl skončit také Tom Blomqvist, který v tabulce sezony 2017 skončil jako předposlední a byl tak nejhorším pilotem BMW. Brit od letošní sezony jezdí s týmem Andretti také Formuli E. Letošní finálový závod na Hockenheimu mohl být dost pravděpodobně také jeho posledním v Deutschen Tourenwagen Masters. BMW ale spolupracuje s týmem Andretti, a tak Tom zřejmě v rodině BMW zůstane.
Dle informací 'Motorsport-Total.com' by se v jezdecké sestavě německé automobilky mohli objevit Joel Eriksson a Philipp Eng. Oba si BMW vyzkoušeli na říjnovém testu mladíků na Lausitzringu. Eriksson, který je od roku 2016 součástí juniorského programu BMW, letos sbíral úspěchy ve FIA Evropské sérii Formule 3 a sedmi vítězstvími skončil na celkovém druhém místě za Lando Norrisem, který příští rok bude startovat ve Formuli 2 a stal se rovněž testovacím pilotem McLarenu v F1.
Eng se podílel na testovacím programu speciálu BMW M8 GTE pro vytrvalostní závody šampionátu WEC. Účastnil se také testů nového aerodynamického paketu pro BMW M6 GT3 na Nordschleife. Silnými výkony se prezentoval také v GT-Masters, kde s týmem Schnitzer skončil čtyřikrát na pódiu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.