V jezdeckém kádru BMW v DTM nás čekají velké změny. Maxime Martin a Tom Blomqvist pravděpodobně mnichovskou značku již reprezentovat nebudou, nahradit by je měli Joel Eriksson a Philipp Eng.
Vítěz letošního Norisringu, Maxime Martin, odchází od BMW. 31letý Belgičan se po 4 letech s BMW v DTM vrací do vytrvalostních závodů, kde bude jezdit s Aston Martinem. Tím se uvolní jedno místo v sestavě BMW pro DTM. V pátek 15. prosince pořádalo BMW v Mnichově rozlučkovou party s letošní sezonou, na které se také mluvilo o jezdeckém kádru značky pro DTM.
Martin mezi jezdci pro rok 2018 nebyl. Může se dost dobře stát, že nebude jediným, který v sestavě nezůstane. Dle informací německého 'Motorsport-Total.com' by mohl skončit také Tom Blomqvist, který v tabulce sezony 2017 skončil jako předposlední a byl tak nejhorším pilotem BMW. Brit od letošní sezony jezdí s týmem Andretti také Formuli E. Letošní finálový závod na Hockenheimu mohl být dost pravděpodobně také jeho posledním v Deutschen Tourenwagen Masters. BMW ale spolupracuje s týmem Andretti, a tak Tom zřejmě v rodině BMW zůstane.
Dle informací 'Motorsport-Total.com' by se v jezdecké sestavě německé automobilky mohli objevit Joel Eriksson a Philipp Eng. Oba si BMW vyzkoušeli na říjnovém testu mladíků na Lausitzringu. Eriksson, který je od roku 2016 součástí juniorského programu BMW, letos sbíral úspěchy ve FIA Evropské sérii Formule 3 a sedmi vítězstvími skončil na celkovém druhém místě za Lando Norrisem, který příští rok bude startovat ve Formuli 2 a stal se rovněž testovacím pilotem McLarenu v F1.
Eng se podílel na testovacím programu speciálu BMW M8 GTE pro vytrvalostní závody šampionátu WEC. Účastnil se také testů nového aerodynamického paketu pro BMW M6 GT3 na Nordschleife. Silnými výkony se prezentoval také v GT-Masters, kde s týmem Schnitzer skončil čtyřikrát na pódiu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?