René Rast dokázal v DTM zvítězit ve své nováčkovské sezoně. Tento skromný jezdec si díky svému vystupování získal sympatie také u svých kolegů.
René Rast přepsal historii, když dokázal ve své nováčkovské sezoně zvítězit v DTM. 30 pilot byl letos samozřejmě nováčkem v sérii, ale mezi mladíky už jej řadit nemůžeme. Respekt mezi kolegy mu v sezoně 2017 přinesla jeho skromnost a konstantně dobré kvalifikační výsledky. I jeho konkurenti se kloní před jeho profesionalitou.
"V první řadě musí člověk smeknout klobouk a pogratulovat mu," říká dvojnásobný mistr DTM, Marco Wittmann. "Je plně zaslouženým mistrem. Vždy dobře zvládal kvalifikace a to je v DTM důležitým bodem. Pro mě není žádným nováčkem, protože už není nejmladší. Ale na to, že se jednalo o jeho první rok v DTM, předvedl velmi dobrou práci. Zasloužil si vyhrát - bez nějaké velké podpory, kterou jsme možná mohli vidět u ostatních značkových kolegů."
"Vidím to podobně jako Marco. Je mladíkem, ale už velmi starým mladíkem. Je ale také starým lišákem. Vyhrál už všechno, kde jel a už vloni při svém debutu udělal dojem. Všichni víme, jak těžké je obhájit titul. René je teď měřítkem a my všichni se jej budeme snažit porazit," říká Mike Rockenfeller, který se v interním duelu mezi jezdci Audi musel před Rastem sklonit.
René Rast přitom na svém seznamu cílů pro tento rok neměl porazit mistra, což připomíná sportovní šéf Audi, Dieter Gass: "Nakonec je to docela překvapivé. Před sezonou na něj mnoho lidí nevsázelo, že by byl na špici. Jezdci jsou přeci dotazování, kdo se podle jejich názoru stane mistrem. Byl jediným, kdo sám sebe nenapsal. Také to trochu ukazuje potisk [na tričkách], který jsme měli: Měla to pro něj vlastně být učednická sezona. Ale brzy vše ukázal a už na startu sezony stál v první řadě."
A co si o výkonu Reného Rasta myslí šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt? "Přijít jako nováček do nějaké závodní série, kde už vlastně jezdí opravdu dobří jezdci, a vyhrát už v prvním roce, to je opravdu dobrým výsledkem. Opravdu si to zasloužil. Mluví pro něj také to, že se na začátku neviděl jako šampióna. Myslím, že do DTM přišel s dobrým přístupem - zvláště s trochou pokory. Tak se rodí šampioni. Upřímně jsem za něj rád." Zajímavostí jistě je, že Rast má na svém kontě už tituly například z Porsche Supercupu, Porsche Carrera Cupu anebo ADAC GT Masters.
A co řekl po zisku titulu samotný René Rast? "Pocit ani nedokážu dost dobře popsat. Bude to trvat určitě ještě několik dní nebo týdnů, než to opravdu přijde. Je to pravděpodobně jeden z nejhezčích dní v mém životě a každopádně největší výsledek mé kariéry." Svůj lístek, na který před sezonou napsal, kdo je podle něj největším favoritem, by rád ještě jednou viděl. "Neuvedl jsem se, protože to také nebylo předvídáno. Po prvním vítězství v Budapešti už jsem si myslel, že to není vůbec špatné. Ale titul by ještě mimo dosah. Myslel jsem si, že to byla jepičí záležitost, že jsme měli dobrý víkend. Pak jsme vyhráli také v Moskvě a ve Spielbergu. A v kvalifikacích jsme bývali stále vepředu."
To má Rast pravdu, protože s průměrným 5. místem na startu je také jezdcem s nejlepšími kvalifikacemi na roštu. "Vlastně jsem nebyl moc nervózní. Byly už šampionáty, u kterých jsem byl nervóznější. V podobné situaci už jsem byl víckrát, a tak jsem k tomu přistupoval s jasnější hlavou. Už když jsem v pátek přijel, tak jsem byl extrémně napjatý, ale nevytavoval jsem se pod tlak. Myslím, že je to také klíčem k úspěchu, který jsme teď měli. Člověk musí mít všechny smysly pohromadě a nesmí se nechat vytočit."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.