René Rast dokázal v DTM zvítězit ve své nováčkovské sezoně. Tento skromný jezdec si díky svému vystupování získal sympatie také u svých kolegů.
René Rast přepsal historii, když dokázal ve své nováčkovské sezoně zvítězit v DTM. 30 pilot byl letos samozřejmě nováčkem v sérii, ale mezi mladíky už jej řadit nemůžeme. Respekt mezi kolegy mu v sezoně 2017 přinesla jeho skromnost a konstantně dobré kvalifikační výsledky. I jeho konkurenti se kloní před jeho profesionalitou.
"V první řadě musí člověk smeknout klobouk a pogratulovat mu," říká dvojnásobný mistr DTM, Marco Wittmann. "Je plně zaslouženým mistrem. Vždy dobře zvládal kvalifikace a to je v DTM důležitým bodem. Pro mě není žádným nováčkem, protože už není nejmladší. Ale na to, že se jednalo o jeho první rok v DTM, předvedl velmi dobrou práci. Zasloužil si vyhrát - bez nějaké velké podpory, kterou jsme možná mohli vidět u ostatních značkových kolegů."
"Vidím to podobně jako Marco. Je mladíkem, ale už velmi starým mladíkem. Je ale také starým lišákem. Vyhrál už všechno, kde jel a už vloni při svém debutu udělal dojem. Všichni víme, jak těžké je obhájit titul. René je teď měřítkem a my všichni se jej budeme snažit porazit," říká Mike Rockenfeller, který se v interním duelu mezi jezdci Audi musel před Rastem sklonit.
René Rast přitom na svém seznamu cílů pro tento rok neměl porazit mistra, což připomíná sportovní šéf Audi, Dieter Gass: "Nakonec je to docela překvapivé. Před sezonou na něj mnoho lidí nevsázelo, že by byl na špici. Jezdci jsou přeci dotazování, kdo se podle jejich názoru stane mistrem. Byl jediným, kdo sám sebe nenapsal. Také to trochu ukazuje potisk [na tričkách], který jsme měli: Měla to pro něj vlastně být učednická sezona. Ale brzy vše ukázal a už na startu sezony stál v první řadě."
A co si o výkonu Reného Rasta myslí šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt? "Přijít jako nováček do nějaké závodní série, kde už vlastně jezdí opravdu dobří jezdci, a vyhrát už v prvním roce, to je opravdu dobrým výsledkem. Opravdu si to zasloužil. Mluví pro něj také to, že se na začátku neviděl jako šampióna. Myslím, že do DTM přišel s dobrým přístupem - zvláště s trochou pokory. Tak se rodí šampioni. Upřímně jsem za něj rád." Zajímavostí jistě je, že Rast má na svém kontě už tituly například z Porsche Supercupu, Porsche Carrera Cupu anebo ADAC GT Masters.
A co řekl po zisku titulu samotný René Rast? "Pocit ani nedokážu dost dobře popsat. Bude to trvat určitě ještě několik dní nebo týdnů, než to opravdu přijde. Je to pravděpodobně jeden z nejhezčích dní v mém životě a každopádně největší výsledek mé kariéry." Svůj lístek, na který před sezonou napsal, kdo je podle něj největším favoritem, by rád ještě jednou viděl. "Neuvedl jsem se, protože to také nebylo předvídáno. Po prvním vítězství v Budapešti už jsem si myslel, že to není vůbec špatné. Ale titul by ještě mimo dosah. Myslel jsem si, že to byla jepičí záležitost, že jsme měli dobrý víkend. Pak jsme vyhráli také v Moskvě a ve Spielbergu. A v kvalifikacích jsme bývali stále vepředu."
To má Rast pravdu, protože s průměrným 5. místem na startu je také jezdcem s nejlepšími kvalifikacemi na roštu. "Vlastně jsem nebyl moc nervózní. Byly už šampionáty, u kterých jsem byl nervóznější. V podobné situaci už jsem byl víckrát, a tak jsem k tomu přistupoval s jasnější hlavou. Už když jsem v pátek přijel, tak jsem byl extrémně napjatý, ale nevytavoval jsem se pod tlak. Myslím, že je to také klíčem k úspěchu, který jsme teď měli. Člověk musí mít všechny smysly pohromadě a nesmí se nechat vytočit."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.