René Rast dokázal v DTM zvítězit ve své nováčkovské sezoně. Tento skromný jezdec si díky svému vystupování získal sympatie také u svých kolegů.
René Rast přepsal historii, když dokázal ve své nováčkovské sezoně zvítězit v DTM. 30 pilot byl letos samozřejmě nováčkem v sérii, ale mezi mladíky už jej řadit nemůžeme. Respekt mezi kolegy mu v sezoně 2017 přinesla jeho skromnost a konstantně dobré kvalifikační výsledky. I jeho konkurenti se kloní před jeho profesionalitou.
"V první řadě musí člověk smeknout klobouk a pogratulovat mu," říká dvojnásobný mistr DTM, Marco Wittmann. "Je plně zaslouženým mistrem. Vždy dobře zvládal kvalifikace a to je v DTM důležitým bodem. Pro mě není žádným nováčkem, protože už není nejmladší. Ale na to, že se jednalo o jeho první rok v DTM, předvedl velmi dobrou práci. Zasloužil si vyhrát - bez nějaké velké podpory, kterou jsme možná mohli vidět u ostatních značkových kolegů."
"Vidím to podobně jako Marco. Je mladíkem, ale už velmi starým mladíkem. Je ale také starým lišákem. Vyhrál už všechno, kde jel a už vloni při svém debutu udělal dojem. Všichni víme, jak těžké je obhájit titul. René je teď měřítkem a my všichni se jej budeme snažit porazit," říká Mike Rockenfeller, který se v interním duelu mezi jezdci Audi musel před Rastem sklonit.
René Rast přitom na svém seznamu cílů pro tento rok neměl porazit mistra, což připomíná sportovní šéf Audi, Dieter Gass: "Nakonec je to docela překvapivé. Před sezonou na něj mnoho lidí nevsázelo, že by byl na špici. Jezdci jsou přeci dotazování, kdo se podle jejich názoru stane mistrem. Byl jediným, kdo sám sebe nenapsal. Také to trochu ukazuje potisk [na tričkách], který jsme měli: Měla to pro něj vlastně být učednická sezona. Ale brzy vše ukázal a už na startu sezony stál v první řadě."
A co si o výkonu Reného Rasta myslí šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt? "Přijít jako nováček do nějaké závodní série, kde už vlastně jezdí opravdu dobří jezdci, a vyhrát už v prvním roce, to je opravdu dobrým výsledkem. Opravdu si to zasloužil. Mluví pro něj také to, že se na začátku neviděl jako šampióna. Myslím, že do DTM přišel s dobrým přístupem - zvláště s trochou pokory. Tak se rodí šampioni. Upřímně jsem za něj rád." Zajímavostí jistě je, že Rast má na svém kontě už tituly například z Porsche Supercupu, Porsche Carrera Cupu anebo ADAC GT Masters.
A co řekl po zisku titulu samotný René Rast? "Pocit ani nedokážu dost dobře popsat. Bude to trvat určitě ještě několik dní nebo týdnů, než to opravdu přijde. Je to pravděpodobně jeden z nejhezčích dní v mém životě a každopádně největší výsledek mé kariéry." Svůj lístek, na který před sezonou napsal, kdo je podle něj největším favoritem, by rád ještě jednou viděl. "Neuvedl jsem se, protože to také nebylo předvídáno. Po prvním vítězství v Budapešti už jsem si myslel, že to není vůbec špatné. Ale titul by ještě mimo dosah. Myslel jsem si, že to byla jepičí záležitost, že jsme měli dobrý víkend. Pak jsme vyhráli také v Moskvě a ve Spielbergu. A v kvalifikacích jsme bývali stále vepředu."
To má Rast pravdu, protože s průměrným 5. místem na startu je také jezdcem s nejlepšími kvalifikacemi na roštu. "Vlastně jsem nebyl moc nervózní. Byly už šampionáty, u kterých jsem byl nervóznější. V podobné situaci už jsem byl víckrát, a tak jsem k tomu přistupoval s jasnější hlavou. Už když jsem v pátek přijel, tak jsem byl extrémně napjatý, ale nevytavoval jsem se pod tlak. Myslím, že je to také klíčem k úspěchu, který jsme teď měli. Člověk musí mít všechny smysly pohromadě a nesmí se nechat vytočit."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.