Jamie Green se vítězstvím v sobotním závodu vrátil do boje o jezdecký titul. Green po startu v úvodní fázi závodu předjel Maxima Martina a Tima Glocka, poté už o jeho vítězství nebylo pochyb. Vedoucí muž průběžné klasifikace, Mattias Ekström, nedokázal vyjet ani bod, když dojel až jako 11.
René Rast zaznamenal v sobotu šesté místo, Mike Rockenfeller byl druhý. Tudíž si to v neděli o titul rozdají hned čtyři jezdci Audi - za vedoucím Ekströmem je se ztrátou 9 bodů Green, Rast ztrácí 13 bodů a Rockenfeller pak 20. Jen připomeňme, že v neděli se rozdává 28 bodů (25 za vítězství a 3 za vítězství v kvalifikaci).
Mercedes už o šance na titul přišel, i když Lucas Auer dokázal předvést stíhací jízdu z hloubi pole až na 8. místo v cíli. Marco Wittmann, který ještě mohl vyjet titul pro BMW, byl klasifikován až za body.
Start závodu vyšel Glockovi, který byl na pole position. Green předjel hned na startu Maxima Martina, který startoval z druhé příčky. Timo Glock sice po prvním kole vedl o 1,6s, ale už v 6. kole (z 36) na něj Green zaútočil. Green předvedl poměrně složitý manévr, když se ve vlásence dostal na vnějšek, na něm vydržel i v následující rychlé zatáčce a následně před Mercedes tribunou už měl vnitřní stopu.
Jenže Brit byl trošku širší, proto souboj pokračoval i dál. V další zatáčce došlo ke kontaktu a Glock byl velmi široký, avšak dokázal se vrátit zpět na první místo. Komisaři incident začali okamžitě vyšetřovat, takže Green mohl čekat na jejich rozhodnutí. Jenže hned v dalším kole Jamie zaútočil na protilehlé rovince na vedoucí BMW. Při pokusu z jeho Audi odpadly některé karbonové části, ale útok vyšel.
Glock zajížděl k mechanikům dřív než Green se ztrátou 3,7s. Jamie zastavil o 3 kola později a na trať vyjel na čele. Následně ještě musel zdolat 9 kol před koncem Tima Blomqvista (ten svoji zastávku hodně odložil).
Po všech zastávkách měl Glock solidní náskok na Martina, Edoardo Mortaru, René Rasta, Roberta Wickense a Mike Rockenfellera. Jenže Rockenfeller stavěl o 9 kol později než Green, takže měl mnohem čerstvější gumy než všichni před ním, a také měl v zásobě DRS. Bývalý šampion DTM se dokázal protlačit polem až na druhé místo, když Glocka předjel až v posledním kole.
V cíli mu na kolegu od Audi chybělo 3,9s. Martin byl čtvrtý před Mortarou, Rast v závěru dokázal odrazit útok Wickense. Osmé místo Auera jistil zezadu ještě Paffett. O poslední bod svedli souboj Spegler a Ekström, nakonec se z něj radoval jezdec BMW.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?