Hockenheimring: V sobotu vyhrál Green, Audi si zajistila všechny tři tituly

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 17. října 2017 18:02
Sdílej:

Jamie Green se vítězstvím v sobotním závodu vrátil do boje o jezdecký titul. Green po startu v úvodní fázi závodu předjel Maxima Martina a Tima Glocka, poté už o jeho vítězství nebylo pochyb. Vedoucí muž průběžné klasifikace, Mattias Ekström, nedokázal vyjet ani bod, když dojel až jako 11.

René Rast zaznamenal v sobotu šesté místo, Mike Rockenfeller byl druhý. Tudíž si to v neděli o titul rozdají hned čtyři jezdci Audi - za vedoucím Ekströmem je se ztrátou 9 bodů Green, Rast ztrácí 13 bodů a Rockenfeller pak 20. Jen připomeňme, že v neděli se rozdává 28 bodů (25 za vítězství a 3 za vítězství v kvalifikaci).

Mercedes už o šance na titul přišel, i když Lucas Auer dokázal předvést stíhací jízdu z hloubi pole až na 8. místo v cíli. Marco Wittmann, který ještě mohl vyjet titul pro BMW, byl klasifikován až za body. 

Start závodu vyšel Glockovi, který byl na pole position. Green předjel hned na startu Maxima Martina, který startoval z druhé příčky. Timo Glock sice po prvním kole vedl o 1,6s, ale už v 6. kole (z 36) na něj Green zaútočil. Green předvedl poměrně složitý manévr, když se ve vlásence dostal na vnějšek, na něm vydržel i v následující rychlé zatáčce a následně před Mercedes tribunou už měl vnitřní stopu. 

Jenže Brit byl trošku širší, proto souboj pokračoval i dál. V další zatáčce došlo ke kontaktu a Glock byl velmi široký, avšak dokázal se vrátit zpět na první místo. Komisaři incident začali okamžitě vyšetřovat, takže Green mohl čekat na jejich rozhodnutí. Jenže hned v dalším kole Jamie zaútočil na protilehlé rovince na vedoucí BMW. Při pokusu z jeho Audi odpadly některé karbonové části, ale útok vyšel.

Glock zajížděl k mechanikům dřív než Green se ztrátou 3,7s. Jamie zastavil o 3 kola později a na trať vyjel na čele. Následně ještě musel zdolat 9 kol před koncem Tima Blomqvista (ten svoji zastávku hodně odložil). 

Po všech zastávkách měl Glock solidní náskok na Martina, Edoardo Mortaru, René Rasta, Roberta Wickense a Mike Rockenfellera. Jenže Rockenfeller stavěl o 9 kol později než Green, takže měl mnohem čerstvější gumy než všichni před ním, a také měl v zásobě DRS. Bývalý šampion DTM se dokázal protlačit polem až na druhé místo, když Glocka předjel až v posledním kole. 

V cíli mu na kolegu od Audi chybělo 3,9s. Martin byl čtvrtý před Mortarou, Rast v závěru dokázal odrazit útok Wickense. Osmé místo Auera jistil zezadu ještě Paffett. O poslední bod svedli souboj Spegler a Ekström, nakonec se z něj radoval jezdec BMW.

VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.