Jamie Green se vítězstvím v sobotním závodu vrátil do boje o jezdecký titul. Green po startu v úvodní fázi závodu předjel Maxima Martina a Tima Glocka, poté už o jeho vítězství nebylo pochyb. Vedoucí muž průběžné klasifikace, Mattias Ekström, nedokázal vyjet ani bod, když dojel až jako 11.
René Rast zaznamenal v sobotu šesté místo, Mike Rockenfeller byl druhý. Tudíž si to v neděli o titul rozdají hned čtyři jezdci Audi - za vedoucím Ekströmem je se ztrátou 9 bodů Green, Rast ztrácí 13 bodů a Rockenfeller pak 20. Jen připomeňme, že v neděli se rozdává 28 bodů (25 za vítězství a 3 za vítězství v kvalifikaci).
Mercedes už o šance na titul přišel, i když Lucas Auer dokázal předvést stíhací jízdu z hloubi pole až na 8. místo v cíli. Marco Wittmann, který ještě mohl vyjet titul pro BMW, byl klasifikován až za body.
Start závodu vyšel Glockovi, který byl na pole position. Green předjel hned na startu Maxima Martina, který startoval z druhé příčky. Timo Glock sice po prvním kole vedl o 1,6s, ale už v 6. kole (z 36) na něj Green zaútočil. Green předvedl poměrně složitý manévr, když se ve vlásence dostal na vnějšek, na něm vydržel i v následující rychlé zatáčce a následně před Mercedes tribunou už měl vnitřní stopu.
Jenže Brit byl trošku širší, proto souboj pokračoval i dál. V další zatáčce došlo ke kontaktu a Glock byl velmi široký, avšak dokázal se vrátit zpět na první místo. Komisaři incident začali okamžitě vyšetřovat, takže Green mohl čekat na jejich rozhodnutí. Jenže hned v dalším kole Jamie zaútočil na protilehlé rovince na vedoucí BMW. Při pokusu z jeho Audi odpadly některé karbonové části, ale útok vyšel.
Glock zajížděl k mechanikům dřív než Green se ztrátou 3,7s. Jamie zastavil o 3 kola později a na trať vyjel na čele. Následně ještě musel zdolat 9 kol před koncem Tima Blomqvista (ten svoji zastávku hodně odložil).
Po všech zastávkách měl Glock solidní náskok na Martina, Edoardo Mortaru, René Rasta, Roberta Wickense a Mike Rockenfellera. Jenže Rockenfeller stavěl o 9 kol později než Green, takže měl mnohem čerstvější gumy než všichni před ním, a také měl v zásobě DRS. Bývalý šampion DTM se dokázal protlačit polem až na druhé místo, když Glocka předjel až v posledním kole.
V cíli mu na kolegu od Audi chybělo 3,9s. Martin byl čtvrtý před Mortarou, Rast v závěru dokázal odrazit útok Wickense. Osmé místo Auera jistil zezadu ještě Paffett. O poslední bod svedli souboj Spegler a Ekström, nakonec se z něj radoval jezdec BMW.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?