Jamie Green se vítězstvím v sobotním závodu vrátil do boje o jezdecký titul. Green po startu v úvodní fázi závodu předjel Maxima Martina a Tima Glocka, poté už o jeho vítězství nebylo pochyb. Vedoucí muž průběžné klasifikace, Mattias Ekström, nedokázal vyjet ani bod, když dojel až jako 11.
René Rast zaznamenal v sobotu šesté místo, Mike Rockenfeller byl druhý. Tudíž si to v neděli o titul rozdají hned čtyři jezdci Audi - za vedoucím Ekströmem je se ztrátou 9 bodů Green, Rast ztrácí 13 bodů a Rockenfeller pak 20. Jen připomeňme, že v neděli se rozdává 28 bodů (25 za vítězství a 3 za vítězství v kvalifikaci).
Mercedes už o šance na titul přišel, i když Lucas Auer dokázal předvést stíhací jízdu z hloubi pole až na 8. místo v cíli. Marco Wittmann, který ještě mohl vyjet titul pro BMW, byl klasifikován až za body.
Start závodu vyšel Glockovi, který byl na pole position. Green předjel hned na startu Maxima Martina, který startoval z druhé příčky. Timo Glock sice po prvním kole vedl o 1,6s, ale už v 6. kole (z 36) na něj Green zaútočil. Green předvedl poměrně složitý manévr, když se ve vlásence dostal na vnějšek, na něm vydržel i v následující rychlé zatáčce a následně před Mercedes tribunou už měl vnitřní stopu.
Jenže Brit byl trošku širší, proto souboj pokračoval i dál. V další zatáčce došlo ke kontaktu a Glock byl velmi široký, avšak dokázal se vrátit zpět na první místo. Komisaři incident začali okamžitě vyšetřovat, takže Green mohl čekat na jejich rozhodnutí. Jenže hned v dalším kole Jamie zaútočil na protilehlé rovince na vedoucí BMW. Při pokusu z jeho Audi odpadly některé karbonové části, ale útok vyšel.
Glock zajížděl k mechanikům dřív než Green se ztrátou 3,7s. Jamie zastavil o 3 kola později a na trať vyjel na čele. Následně ještě musel zdolat 9 kol před koncem Tima Blomqvista (ten svoji zastávku hodně odložil).
Po všech zastávkách měl Glock solidní náskok na Martina, Edoardo Mortaru, René Rasta, Roberta Wickense a Mike Rockenfellera. Jenže Rockenfeller stavěl o 9 kol později než Green, takže měl mnohem čerstvější gumy než všichni před ním, a také měl v zásobě DRS. Bývalý šampion DTM se dokázal protlačit polem až na druhé místo, když Glocka předjel až v posledním kole.
V cíli mu na kolegu od Audi chybělo 3,9s. Martin byl čtvrtý před Mortarou, Rast v závěru dokázal odrazit útok Wickense. Osmé místo Auera jistil zezadu ještě Paffett. O poslední bod svedli souboj Spegler a Ekström, nakonec se z něj radoval jezdec BMW.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.