Jamie Green se vítězstvím v sobotním závodu vrátil do boje o jezdecký titul. Green po startu v úvodní fázi závodu předjel Maxima Martina a Tima Glocka, poté už o jeho vítězství nebylo pochyb. Vedoucí muž průběžné klasifikace, Mattias Ekström, nedokázal vyjet ani bod, když dojel až jako 11.
René Rast zaznamenal v sobotu šesté místo, Mike Rockenfeller byl druhý. Tudíž si to v neděli o titul rozdají hned čtyři jezdci Audi - za vedoucím Ekströmem je se ztrátou 9 bodů Green, Rast ztrácí 13 bodů a Rockenfeller pak 20. Jen připomeňme, že v neděli se rozdává 28 bodů (25 za vítězství a 3 za vítězství v kvalifikaci).
Mercedes už o šance na titul přišel, i když Lucas Auer dokázal předvést stíhací jízdu z hloubi pole až na 8. místo v cíli. Marco Wittmann, který ještě mohl vyjet titul pro BMW, byl klasifikován až za body.
Start závodu vyšel Glockovi, který byl na pole position. Green předjel hned na startu Maxima Martina, který startoval z druhé příčky. Timo Glock sice po prvním kole vedl o 1,6s, ale už v 6. kole (z 36) na něj Green zaútočil. Green předvedl poměrně složitý manévr, když se ve vlásence dostal na vnějšek, na něm vydržel i v následující rychlé zatáčce a následně před Mercedes tribunou už měl vnitřní stopu.
Jenže Brit byl trošku širší, proto souboj pokračoval i dál. V další zatáčce došlo ke kontaktu a Glock byl velmi široký, avšak dokázal se vrátit zpět na první místo. Komisaři incident začali okamžitě vyšetřovat, takže Green mohl čekat na jejich rozhodnutí. Jenže hned v dalším kole Jamie zaútočil na protilehlé rovince na vedoucí BMW. Při pokusu z jeho Audi odpadly některé karbonové části, ale útok vyšel.
Glock zajížděl k mechanikům dřív než Green se ztrátou 3,7s. Jamie zastavil o 3 kola později a na trať vyjel na čele. Následně ještě musel zdolat 9 kol před koncem Tima Blomqvista (ten svoji zastávku hodně odložil).
Po všech zastávkách měl Glock solidní náskok na Martina, Edoardo Mortaru, René Rasta, Roberta Wickense a Mike Rockenfellera. Jenže Rockenfeller stavěl o 9 kol později než Green, takže měl mnohem čerstvější gumy než všichni před ním, a také měl v zásobě DRS. Bývalý šampion DTM se dokázal protlačit polem až na druhé místo, když Glocka předjel až v posledním kole.
V cíli mu na kolegu od Audi chybělo 3,9s. Martin byl čtvrtý před Mortarou, Rast v závěru dokázal odrazit útok Wickense. Osmé místo Auera jistil zezadu ještě Paffett. O poslední bod svedli souboj Spegler a Ekström, nakonec se z něj radoval jezdec BMW.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?