Během finálového závodního víkendu na německém Hockenheimu se můžeme těšit na speciály Lexusu a Nissanu. Dle Gerharda Bergera se jedná o silný signál do budoucna.
Japonské automobilky Lexus a Nissan zintenzivňují svoje kontakty směrem k DTM a na finálový závodní víkend německé série, který se jede od 13. do 15. října na německém Hockenheimringu. Všechny tři dny se můžeme těšit na přibližně 620 koňové speciály Lexus LC500 a Nissan GT-R, které zde budou testovat. Na pátek je naplánován 30 minutový test, na sobotu i neděli 15 minutové demo jízdy. Zatím není jasné, kdo bude sedět za volantem.
"Je to pro DTM obrovská čest. Už se těším na to, až auta GT poprvé vyjedou v rámci víkendu DTM. Není to jenom lahůdka pro fanoušky, ale také silný signál ohledně budoucnosti. Ukazuje to, jak daleko se dostala spolupráce s japonskou sérii Super GT a třemi zúčastněnými značkami," říká šéf DTM, Gerhard Berger.
V pozadí stále probíhají práce na společných pravidlech DTM a japonských Super GT vozů. Tato pravidla by pak umožňovala značkám, které se účastní jednoho z šampionátů, aby nasadily své vozy i do druhé série. Test na Hockenheimringu může ukázat první náznak poměru výkonností.
Japonské závodní vozy doprovodí šéf celé tamní série, Masaaki Bandoh. "Už se těšíme, až se naše auta ukáží na Hockenheimringu. Je to ukázka pevných vztahů mezi DTM a Super GT. V obou sériích je na startu k vidění hned několik výrobců," řekl Japonec.
Bez zajímavosti není ani skutečnosti, že "výlet" do Japonska si udělají také vozy DTM. Ty se představí v rámci závěrečného víkendu Super GT - ten se koná v Motegi (11. a 12. listopadu).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.