Během finálového závodního víkendu na německém Hockenheimu se můžeme těšit na speciály Lexusu a Nissanu. Dle Gerharda Bergera se jedná o silný signál do budoucna.
Japonské automobilky Lexus a Nissan zintenzivňují svoje kontakty směrem k DTM a na finálový závodní víkend německé série, který se jede od 13. do 15. října na německém Hockenheimringu. Všechny tři dny se můžeme těšit na přibližně 620 koňové speciály Lexus LC500 a Nissan GT-R, které zde budou testovat. Na pátek je naplánován 30 minutový test, na sobotu i neděli 15 minutové demo jízdy. Zatím není jasné, kdo bude sedět za volantem.
"Je to pro DTM obrovská čest. Už se těším na to, až auta GT poprvé vyjedou v rámci víkendu DTM. Není to jenom lahůdka pro fanoušky, ale také silný signál ohledně budoucnosti. Ukazuje to, jak daleko se dostala spolupráce s japonskou sérii Super GT a třemi zúčastněnými značkami," říká šéf DTM, Gerhard Berger.
V pozadí stále probíhají práce na společných pravidlech DTM a japonských Super GT vozů. Tato pravidla by pak umožňovala značkám, které se účastní jednoho z šampionátů, aby nasadily své vozy i do druhé série. Test na Hockenheimringu může ukázat první náznak poměru výkonností.
Japonské závodní vozy doprovodí šéf celé tamní série, Masaaki Bandoh. "Už se těšíme, až se naše auta ukáží na Hockenheimringu. Je to ukázka pevných vztahů mezi DTM a Super GT. V obou sériích je na startu k vidění hned několik výrobců," řekl Japonec.
Bez zajímavosti není ani skutečnosti, že "výlet" do Japonska si udělají také vozy DTM. Ty se představí v rámci závěrečného víkendu Super GT - ten se koná v Motegi (11. a 12. listopadu).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?