Během finálového závodního víkendu na německém Hockenheimu se můžeme těšit na speciály Lexusu a Nissanu. Dle Gerharda Bergera se jedná o silný signál do budoucna.
Japonské automobilky Lexus a Nissan zintenzivňují svoje kontakty směrem k DTM a na finálový závodní víkend německé série, který se jede od 13. do 15. října na německém Hockenheimringu. Všechny tři dny se můžeme těšit na přibližně 620 koňové speciály Lexus LC500 a Nissan GT-R, které zde budou testovat. Na pátek je naplánován 30 minutový test, na sobotu i neděli 15 minutové demo jízdy. Zatím není jasné, kdo bude sedět za volantem.
"Je to pro DTM obrovská čest. Už se těším na to, až auta GT poprvé vyjedou v rámci víkendu DTM. Není to jenom lahůdka pro fanoušky, ale také silný signál ohledně budoucnosti. Ukazuje to, jak daleko se dostala spolupráce s japonskou sérii Super GT a třemi zúčastněnými značkami," říká šéf DTM, Gerhard Berger.
V pozadí stále probíhají práce na společných pravidlech DTM a japonských Super GT vozů. Tato pravidla by pak umožňovala značkám, které se účastní jednoho z šampionátů, aby nasadily své vozy i do druhé série. Test na Hockenheimringu může ukázat první náznak poměru výkonností.
Japonské závodní vozy doprovodí šéf celé tamní série, Masaaki Bandoh. "Už se těšíme, až se naše auta ukáží na Hockenheimringu. Je to ukázka pevných vztahů mezi DTM a Super GT. V obou sériích je na startu k vidění hned několik výrobců," řekl Japonec.
Bez zajímavosti není ani skutečnosti, že "výlet" do Japonska si udělají také vozy DTM. Ty se představí v rámci závěrečného víkendu Super GT - ten se koná v Motegi (11. a 12. listopadu).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?