DTM musí přijít se stimuly, aby nalákalo nové výrobce poté, co Mercedes oznámil, že po sezoně 2018 v sérii končí. Takový názor má alespoň Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport.
Minulý měsíc Mercedes oznámil, že opustí DTM a bude se místo něj v budoucnu zaměřovat na Formuli E. Budoucnost celé série DTM je tak nejistá, když pouze Audi a BMW se zavázali účastnit se série v sezoně 2019 a dále. Zatímco šéf série, Gerhard Berger, vyjádřil svoji důvěru v to, že série bude moci pokračovat i po odchodu Mercedesu, tak šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že představa šampionátu s pouze dvěma značkami je "těžko představitelná".
"Cílem teď musí být pokusit se s maximální silou ještě více přilákat potenciální nové. Musí zde být nějaké stimuly, musíme na tom zapracovat. V Super GT už máme tři výrobce, které jezdí za podobných regulí, které jsou hodně podobné těm, které máme my. [Plánem A] je přiblížit se jim blíže a pak se podívat, co by mohlo být plánem B," říká Jens Marquardt.
Když byl dotázán na to, jestli odchod Mercedesu povede k větší snaze o harmonizaci pravidel DTM a Super GT, tak Marquardt dodal: "To je to, co teď musíme v diskuzích s každým zainteresovaným vymyslet. Jsme zapojeni do těchto diskuzí od roku 2010 dále a připojili jsme se v roce 2012. Teď musíme natáhnout ruku každému potenciálnímu návrhu a podívat se, co by bylo atraktivní. V tomto ohledu se musí DTM pravděpodobně přizpůsobit. Teď se situace změnila a my se musíme podívat, co je zapotřebí - které dobré věci mají být v DTM zachovány a co musí být možná modifikováno."
"Musíme být otevřeni všemu. Musíme si rozšířit náš záběr, abychom viděli, co může být diskutováno. Čím více výrobců zahrnete, tím vyšší stabilitu dostanete." Dále Marquardt dodal, že opravdu věří tom, že bez toho, aniž by DTM podniklo nějakou akci, nebudou mít noví potenciální zájemci o sérii zájem. "Když jste mimo, tak ty překážky jsou až moc velké. Musí zde být změny, jinak nevím, jak bychom chtěli někoho nalákat.
Musíte vidět celkový obrázek, možná připustit ostatní koncepty a podívat se na to, jak mohou být propojeny dohromady. Japonci už jezdí se čtyřválci s turbem, my jezdíme s osmiválci. Ale můžeme se vynasnažit a nechat tato auta po určitou dobu jezdit spolu, jako v minulosti. Opravdu to dlužíme fanouškům a podporovatelům série. Musíme dát ego naší značky trochu stranou a zatlačit na to, co je nejlepší pro budoucnost série," zakončil Jens.
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.