DTM musí přijít se stimuly, aby nalákalo nové výrobce poté, co Mercedes oznámil, že po sezoně 2018 v sérii končí. Takový názor má alespoň Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport.
Minulý měsíc Mercedes oznámil, že opustí DTM a bude se místo něj v budoucnu zaměřovat na Formuli E. Budoucnost celé série DTM je tak nejistá, když pouze Audi a BMW se zavázali účastnit se série v sezoně 2019 a dále. Zatímco šéf série, Gerhard Berger, vyjádřil svoji důvěru v to, že série bude moci pokračovat i po odchodu Mercedesu, tak šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že představa šampionátu s pouze dvěma značkami je "těžko představitelná".
"Cílem teď musí být pokusit se s maximální silou ještě více přilákat potenciální nové. Musí zde být nějaké stimuly, musíme na tom zapracovat. V Super GT už máme tři výrobce, které jezdí za podobných regulí, které jsou hodně podobné těm, které máme my. [Plánem A] je přiblížit se jim blíže a pak se podívat, co by mohlo být plánem B," říká Jens Marquardt.
Když byl dotázán na to, jestli odchod Mercedesu povede k větší snaze o harmonizaci pravidel DTM a Super GT, tak Marquardt dodal: "To je to, co teď musíme v diskuzích s každým zainteresovaným vymyslet. Jsme zapojeni do těchto diskuzí od roku 2010 dále a připojili jsme se v roce 2012. Teď musíme natáhnout ruku každému potenciálnímu návrhu a podívat se, co by bylo atraktivní. V tomto ohledu se musí DTM pravděpodobně přizpůsobit. Teď se situace změnila a my se musíme podívat, co je zapotřebí - které dobré věci mají být v DTM zachovány a co musí být možná modifikováno."
"Musíme být otevřeni všemu. Musíme si rozšířit náš záběr, abychom viděli, co může být diskutováno. Čím více výrobců zahrnete, tím vyšší stabilitu dostanete." Dále Marquardt dodal, že opravdu věří tom, že bez toho, aniž by DTM podniklo nějakou akci, nebudou mít noví potenciální zájemci o sérii zájem. "Když jste mimo, tak ty překážky jsou až moc velké. Musí zde být změny, jinak nevím, jak bychom chtěli někoho nalákat.
Musíte vidět celkový obrázek, možná připustit ostatní koncepty a podívat se na to, jak mohou být propojeny dohromady. Japonci už jezdí se čtyřválci s turbem, my jezdíme s osmiválci. Ale můžeme se vynasnažit a nechat tato auta po určitou dobu jezdit spolu, jako v minulosti. Opravdu to dlužíme fanouškům a podporovatelům série. Musíme dát ego naší značky trochu stranou a zatlačit na to, co je nejlepší pro budoucnost série," zakončil Jens.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?