Jens Marquardt: DTM musí poskytnout stimuly pro nové výrobce

Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM
Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 7. září 2017 3:25
Sdílej:

DTM musí přijít se stimuly, aby nalákalo nové výrobce poté, co Mercedes oznámil, že po sezoně 2018 v sérii končí. Takový názor má alespoň Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport.

Minulý měsíc Mercedes oznámil, že opustí DTM a bude se místo něj v budoucnu zaměřovat na Formuli E. Budoucnost celé série DTM je tak nejistá, když pouze Audi a BMW se zavázali účastnit se série v sezoně 2019 a dále. Zatímco šéf série, Gerhard Berger, vyjádřil svoji důvěru v to, že série bude moci pokračovat i po odchodu Mercedesu, tak šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že představa šampionátu s pouze dvěma značkami je "těžko představitelná". 

"Cílem teď musí být pokusit se s maximální silou ještě více přilákat potenciální nové. Musí zde být nějaké stimuly, musíme na tom zapracovat. V Super GT už máme tři výrobce, které jezdí za podobných regulí, které jsou hodně podobné těm, které máme my. [Plánem A] je přiblížit se jim blíže a pak se podívat, co by mohlo být plánem B," říká Jens Marquardt. 

Když byl dotázán na to, jestli odchod Mercedesu povede k větší snaze o harmonizaci pravidel DTM a Super GT, tak Marquardt dodal: "To je to, co teď musíme v diskuzích s každým zainteresovaným vymyslet. Jsme zapojeni do těchto diskuzí od roku 2010 dále a připojili jsme se v roce 2012. Teď musíme natáhnout ruku každému potenciálnímu návrhu a podívat se, co by bylo atraktivní. V tomto ohledu se musí DTM pravděpodobně přizpůsobit. Teď se situace změnila a my se musíme podívat, co je zapotřebí - které dobré věci mají být v DTM zachovány a co musí být možná modifikováno." 

"Musíme být otevřeni všemu. Musíme si rozšířit náš záběr, abychom viděli, co může být diskutováno. Čím více výrobců zahrnete, tím vyšší stabilitu dostanete." Dále Marquardt dodal, že opravdu věří tom, že bez toho, aniž by DTM podniklo nějakou akci, nebudou mít noví potenciální zájemci o sérii zájem. "Když jste mimo, tak ty překážky jsou až moc velké. Musí zde být změny, jinak nevím, jak bychom chtěli někoho nalákat. 

Musíte vidět celkový obrázek, možná připustit ostatní koncepty a podívat se na to, jak mohou být propojeny dohromady. Japonci už jezdí se čtyřválci s turbem, my jezdíme s osmiválci. Ale můžeme se vynasnažit a nechat tato auta po určitou dobu jezdit spolu, jako v minulosti. Opravdu to dlužíme fanouškům a podporovatelům série. Musíme dát ego naší značky trochu stranou a zatlačit na to, co je nejlepší pro budoucnost série," zakončil Jens. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.