Berger: DTM by možná potřebovalo více závodů mimo Německo

Gerhard Berger, šéf DTM
Gerhard Berger, šéf DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 6. září 2017 17:48
Sdílej:

Šéf DTM, Gerhard Berger, přiznal, že by šampionát mohl expandovat do dalších zemí tak, aby více vyhovoval požadavkům možných nových výrobců.

Poslední dobou je vyrojilo hodně negativních zpráv ohledně budoucnosti DTM a to hlavně kvůli ohlášenému odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. V sezoně 2019 by tak v sérii potenciálně zůstalo jen Audi a BMW. Berger věří, že rozšíření kalendáře DTM do dalších zemí (aktuálně se jede 5 podniků v Německu a pak po jednom podniku v Holandsku, Maďarsku, Rakousku a v Rusku) by mohlo přilákat další výrobce. 

Od svého novodobého restartu v roce 2000 DTM navštívilo ještě Anglii (Donington Park a Brands Hatch), Itálii (Adria a Mugello), Španělsko (Barcelona a Valencie), Belgii (Spa a Zolder), Francii (Le Mans a Dijon), Portugalsko (Estoril), ČR (Brno) a Turecko (Istanbul). Navíc se jel do šampionátu nezapočítávaný podnik v Šanghaji (2004) a pak se na samém místě jel jeden závod v roce 2010, což bylo naposled, kdy se šampionát dostal mimo Evropu. 

"Jsme také Němci, ale ve stejný čas je třeba vidět, že Německo má velkou duši cestovních vozidel a DTM má speciální fan club. Nejúspěšnější závody, které máme, jsou v Německu, ale udělali jsme Moskvu - zde jsme měli 25 000 lidí. Máme Moskvu, Holandsko, Německo, Maďarsko a Rakousko a v budoucnu možná další jeden nebo dva závody. Pomůže to s dalšími výrobci," řekl v rámci závodního víkendu na Zandvoortu Gerhard Berger.

Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, však upozornil na to, že jakákoliv změna v kalendáři DTM by měla být udělána obezřetně a upozornil na to, že jakékoliv nové teritorium by mělo pro DTM dává smysl po finanční stránce. "Myslím, že mluvíme o prémiovém evropském šampionátu s bází v Německu. Toto je základna DTM a na tom bychom měli pracovat prioritně. Záleží na tom, kdo je zainteresován. Z devíti závodů máme čtyři mimo Německo, tedy skoro půl na půl. Musí to dávat finanční smysl, ale také z pohledu zájmu. Měli bychom jezdit tam, kde to lidé chtějí. Jezdit před prázdnými tribunami nedává smysl," řekl Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport. 

A jaký má názor na větší počet závodů mimo Německo šéf Audi Motorsport, Dieter Gass? "Je trochu brzy na to něco hodnotit. Ale teoreticky, proč ne?"

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.