Šéf DTM, Gerhard Berger, přiznal, že by šampionát mohl expandovat do dalších zemí tak, aby více vyhovoval požadavkům možných nových výrobců.
Poslední dobou je vyrojilo hodně negativních zpráv ohledně budoucnosti DTM a to hlavně kvůli ohlášenému odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. V sezoně 2019 by tak v sérii potenciálně zůstalo jen Audi a BMW. Berger věří, že rozšíření kalendáře DTM do dalších zemí (aktuálně se jede 5 podniků v Německu a pak po jednom podniku v Holandsku, Maďarsku, Rakousku a v Rusku) by mohlo přilákat další výrobce.
Od svého novodobého restartu v roce 2000 DTM navštívilo ještě Anglii (Donington Park a Brands Hatch), Itálii (Adria a Mugello), Španělsko (Barcelona a Valencie), Belgii (Spa a Zolder), Francii (Le Mans a Dijon), Portugalsko (Estoril), ČR (Brno) a Turecko (Istanbul). Navíc se jel do šampionátu nezapočítávaný podnik v Šanghaji (2004) a pak se na samém místě jel jeden závod v roce 2010, což bylo naposled, kdy se šampionát dostal mimo Evropu.
"Jsme také Němci, ale ve stejný čas je třeba vidět, že Německo má velkou duši cestovních vozidel a DTM má speciální fan club. Nejúspěšnější závody, které máme, jsou v Německu, ale udělali jsme Moskvu - zde jsme měli 25 000 lidí. Máme Moskvu, Holandsko, Německo, Maďarsko a Rakousko a v budoucnu možná další jeden nebo dva závody. Pomůže to s dalšími výrobci," řekl v rámci závodního víkendu na Zandvoortu Gerhard Berger.
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, však upozornil na to, že jakákoliv změna v kalendáři DTM by měla být udělána obezřetně a upozornil na to, že jakékoliv nové teritorium by mělo pro DTM dává smysl po finanční stránce. "Myslím, že mluvíme o prémiovém evropském šampionátu s bází v Německu. Toto je základna DTM a na tom bychom měli pracovat prioritně. Záleží na tom, kdo je zainteresován. Z devíti závodů máme čtyři mimo Německo, tedy skoro půl na půl. Musí to dávat finanční smysl, ale také z pohledu zájmu. Měli bychom jezdit tam, kde to lidé chtějí. Jezdit před prázdnými tribunami nedává smysl," řekl Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport.
A jaký má názor na větší počet závodů mimo Německo šéf Audi Motorsport, Dieter Gass? "Je trochu brzy na to něco hodnotit. Ale teoreticky, proč ne?"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.