Šéf DTM, Gerhard Berger, přiznal, že by šampionát mohl expandovat do dalších zemí tak, aby více vyhovoval požadavkům možných nových výrobců.
Poslední dobou je vyrojilo hodně negativních zpráv ohledně budoucnosti DTM a to hlavně kvůli ohlášenému odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. V sezoně 2019 by tak v sérii potenciálně zůstalo jen Audi a BMW. Berger věří, že rozšíření kalendáře DTM do dalších zemí (aktuálně se jede 5 podniků v Německu a pak po jednom podniku v Holandsku, Maďarsku, Rakousku a v Rusku) by mohlo přilákat další výrobce.
Od svého novodobého restartu v roce 2000 DTM navštívilo ještě Anglii (Donington Park a Brands Hatch), Itálii (Adria a Mugello), Španělsko (Barcelona a Valencie), Belgii (Spa a Zolder), Francii (Le Mans a Dijon), Portugalsko (Estoril), ČR (Brno) a Turecko (Istanbul). Navíc se jel do šampionátu nezapočítávaný podnik v Šanghaji (2004) a pak se na samém místě jel jeden závod v roce 2010, což bylo naposled, kdy se šampionát dostal mimo Evropu.
"Jsme také Němci, ale ve stejný čas je třeba vidět, že Německo má velkou duši cestovních vozidel a DTM má speciální fan club. Nejúspěšnější závody, které máme, jsou v Německu, ale udělali jsme Moskvu - zde jsme měli 25 000 lidí. Máme Moskvu, Holandsko, Německo, Maďarsko a Rakousko a v budoucnu možná další jeden nebo dva závody. Pomůže to s dalšími výrobci," řekl v rámci závodního víkendu na Zandvoortu Gerhard Berger.
Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, však upozornil na to, že jakákoliv změna v kalendáři DTM by měla být udělána obezřetně a upozornil na to, že jakékoliv nové teritorium by mělo pro DTM dává smysl po finanční stránce. "Myslím, že mluvíme o prémiovém evropském šampionátu s bází v Německu. Toto je základna DTM a na tom bychom měli pracovat prioritně. Záleží na tom, kdo je zainteresován. Z devíti závodů máme čtyři mimo Německo, tedy skoro půl na půl. Musí to dávat finanční smysl, ale také z pohledu zájmu. Měli bychom jezdit tam, kde to lidé chtějí. Jezdit před prázdnými tribunami nedává smysl," řekl Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport.
A jaký má názor na větší počet závodů mimo Německo šéf Audi Motorsport, Dieter Gass? "Je trochu brzy na to něco hodnotit. Ale teoreticky, proč ne?"
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.