BMW ovládlo sobotní závod na Zaandvoortu, z vítězství se raduje Glock

Timo Glock si připsal první vítězství od Spielbergu 2016
Timo Glock si připsal první vítězství od Spielbergu 2016, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 20. srpna 2017 11:12
Sdílej:

Timo Glock na holandském okruhu Zandvoort získal svoje letošní první vítězství v DTM poté, co za svými zády dokázal udržet týmového kolegu na BMW, Marco Wittmanna. Triple bavorské značky dokončil ziskem třetího místa Maxime Martin. Cíl závodu naopak nespatřil Mattias Ekström, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž průběžného pořadí.

Poté, co BMW v kvalifikaci obsadilo první dvě řady a Glock do závodu startoval z pole position, se Němci podařil start. V závodě se tak ujal vedení před Wittmannem na další BMW M4 DTM. Dále pak následovali Maxime Martin a Augusto Farfus. Brazilec sice předvedl dobrý start, pak ale zřejmě přišla týmová režie, a tak před sebe pustil jak Wittmanna tak i Martina. První trojka začala brzy zbytku pole ujíždět, když Farfus držel zbytek pole, hlavně René Rasta na Audi RS5 DTM, který z toho byl řádně frustrován. 

Situace na čele pak zůstala beze změny až do doby, kdy lídři závodu zajeli do boxů. Wittmann a Martin k mechanikům zamířili v 7. kole ze 37. Glock a Farfus následovali o dvě kola později. V čele se tak ocitl Rast před svým značkovým kolegou, Loicem Duvalem. Oba dva zvolili strategii pozdní zastávky, když zastavili v kolech 18 (Rast) a 27 (Duval). Bruno Spengler na BMW na trati vydržel ještě o dvě kola déle než Duval, a tak tyto dvě kola vedl. Pak vedení znovu převzal Wittmann těsně následován Martinem a Mike Rockenfellerem na Audi, který zastavil už v prvním kole. 

Rockenfeller chtěl samozřejmě blok BMW narušit, což se mu ale nepovedlo, když strávil spoustu kol za Martinem. Mezitím jej dojel kolega od Audi, Jamie Green, a Rockymu došlo DRS, a tak nechal Jamieho předjet, aby se pokusil na jezdce BMW zatlačit on. Avšak ani Green nebyl ve svém pokusu úspěšnější, a tak pustil Rockenfellera zpět před sebe v poslední zatáčce posledního kola. 

Z vítězství se tak radoval Glock, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen o 0,1 vteřiny dříve než Wittmann. Martin byl o dalších 0,8 vteřiny pozadu. Pak byli dva zmiňovaní jezdci Audi. Body za šesté místo v cíli bral Augusto Farfus, za ním byl nejlepší Mercedes v rukou Paula di Resty, který několik kol blokoval po jeho zastávce v boxech René Rasta. Rast z boxů vyjel ještě za Garym Paffettem, toho ale dokázal překonat, ke konci závodu ale chyboval a Brit jej dokázal předjet zpět a připsal si tak body za osmé místo. Rast byl nakonec devátý. Poslední bod si připsal Nico Müller na Audi.

Duval, který jednu dobu před svoji zastávkou vedl závod, byl penalizování 5 vteřinami za předčasný start a nakonec skončil 13. Za zmínku ještě stál incident z prvního kola, kdy bojoval Maro Engel s Nicem Müllerem. Výsledkem bylo, že Engel spektakulárně vyjel do štěrku a málem skončil až ve svodidlech, nakonec se z kačírku ale dostal. Nepovedený závod zažil vedoucí muž průběžné tabulky, Mattias Ekström. Ten zastavil brzy, po výjezdu ale udělal chybu, vyjel na studených gumách do kačírku a o zatáčku dál se ještě roztočil, závod nakonec kvůli technickým problémům nedojel. Do čela průběžného pořadí se tak dostal o pouhý bod Rast.

Výsledky sobotního závodu naleznete zde.

Průběžné pořadí zde. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.