Timo Glock na holandském okruhu Zandvoort získal svoje letošní první vítězství v DTM poté, co za svými zády dokázal udržet týmového kolegu na BMW, Marco Wittmanna. Triple bavorské značky dokončil ziskem třetího místa Maxime Martin. Cíl závodu naopak nespatřil Mattias Ekström, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž průběžného pořadí.
Poté, co BMW v kvalifikaci obsadilo první dvě řady a Glock do závodu startoval z pole position, se Němci podařil start. V závodě se tak ujal vedení před Wittmannem na další BMW M4 DTM. Dále pak následovali Maxime Martin a Augusto Farfus. Brazilec sice předvedl dobrý start, pak ale zřejmě přišla týmová režie, a tak před sebe pustil jak Wittmanna tak i Martina. První trojka začala brzy zbytku pole ujíždět, když Farfus držel zbytek pole, hlavně René Rasta na Audi RS5 DTM, který z toho byl řádně frustrován.
Situace na čele pak zůstala beze změny až do doby, kdy lídři závodu zajeli do boxů. Wittmann a Martin k mechanikům zamířili v 7. kole ze 37. Glock a Farfus následovali o dvě kola později. V čele se tak ocitl Rast před svým značkovým kolegou, Loicem Duvalem. Oba dva zvolili strategii pozdní zastávky, když zastavili v kolech 18 (Rast) a 27 (Duval). Bruno Spengler na BMW na trati vydržel ještě o dvě kola déle než Duval, a tak tyto dvě kola vedl. Pak vedení znovu převzal Wittmann těsně následován Martinem a Mike Rockenfellerem na Audi, který zastavil už v prvním kole.
Rockenfeller chtěl samozřejmě blok BMW narušit, což se mu ale nepovedlo, když strávil spoustu kol za Martinem. Mezitím jej dojel kolega od Audi, Jamie Green, a Rockymu došlo DRS, a tak nechal Jamieho předjet, aby se pokusil na jezdce BMW zatlačit on. Avšak ani Green nebyl ve svém pokusu úspěšnější, a tak pustil Rockenfellera zpět před sebe v poslední zatáčce posledního kola.
Z vítězství se tak radoval Glock, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen o 0,1 vteřiny dříve než Wittmann. Martin byl o dalších 0,8 vteřiny pozadu. Pak byli dva zmiňovaní jezdci Audi. Body za šesté místo v cíli bral Augusto Farfus, za ním byl nejlepší Mercedes v rukou Paula di Resty, který několik kol blokoval po jeho zastávce v boxech René Rasta. Rast z boxů vyjel ještě za Garym Paffettem, toho ale dokázal překonat, ke konci závodu ale chyboval a Brit jej dokázal předjet zpět a připsal si tak body za osmé místo. Rast byl nakonec devátý. Poslední bod si připsal Nico Müller na Audi.
Duval, který jednu dobu před svoji zastávkou vedl závod, byl penalizování 5 vteřinami za předčasný start a nakonec skončil 13. Za zmínku ještě stál incident z prvního kola, kdy bojoval Maro Engel s Nicem Müllerem. Výsledkem bylo, že Engel spektakulárně vyjel do štěrku a málem skončil až ve svodidlech, nakonec se z kačírku ale dostal. Nepovedený závod zažil vedoucí muž průběžné tabulky, Mattias Ekström. Ten zastavil brzy, po výjezdu ale udělal chybu, vyjel na studených gumách do kačírku a o zatáčku dál se ještě roztočil, závod nakonec kvůli technickým problémům nedojel. Do čela průběžného pořadí se tak dostal o pouhý bod Rast.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.