Timo Glock na holandském okruhu Zandvoort získal svoje letošní první vítězství v DTM poté, co za svými zády dokázal udržet týmového kolegu na BMW, Marco Wittmanna. Triple bavorské značky dokončil ziskem třetího místa Maxime Martin. Cíl závodu naopak nespatřil Mattias Ekström, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž průběžného pořadí.
Poté, co BMW v kvalifikaci obsadilo první dvě řady a Glock do závodu startoval z pole position, se Němci podařil start. V závodě se tak ujal vedení před Wittmannem na další BMW M4 DTM. Dále pak následovali Maxime Martin a Augusto Farfus. Brazilec sice předvedl dobrý start, pak ale zřejmě přišla týmová režie, a tak před sebe pustil jak Wittmanna tak i Martina. První trojka začala brzy zbytku pole ujíždět, když Farfus držel zbytek pole, hlavně René Rasta na Audi RS5 DTM, který z toho byl řádně frustrován.
Situace na čele pak zůstala beze změny až do doby, kdy lídři závodu zajeli do boxů. Wittmann a Martin k mechanikům zamířili v 7. kole ze 37. Glock a Farfus následovali o dvě kola později. V čele se tak ocitl Rast před svým značkovým kolegou, Loicem Duvalem. Oba dva zvolili strategii pozdní zastávky, když zastavili v kolech 18 (Rast) a 27 (Duval). Bruno Spengler na BMW na trati vydržel ještě o dvě kola déle než Duval, a tak tyto dvě kola vedl. Pak vedení znovu převzal Wittmann těsně následován Martinem a Mike Rockenfellerem na Audi, který zastavil už v prvním kole.
Rockenfeller chtěl samozřejmě blok BMW narušit, což se mu ale nepovedlo, když strávil spoustu kol za Martinem. Mezitím jej dojel kolega od Audi, Jamie Green, a Rockymu došlo DRS, a tak nechal Jamieho předjet, aby se pokusil na jezdce BMW zatlačit on. Avšak ani Green nebyl ve svém pokusu úspěšnější, a tak pustil Rockenfellera zpět před sebe v poslední zatáčce posledního kola.
Z vítězství se tak radoval Glock, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen o 0,1 vteřiny dříve než Wittmann. Martin byl o dalších 0,8 vteřiny pozadu. Pak byli dva zmiňovaní jezdci Audi. Body za šesté místo v cíli bral Augusto Farfus, za ním byl nejlepší Mercedes v rukou Paula di Resty, který několik kol blokoval po jeho zastávce v boxech René Rasta. Rast z boxů vyjel ještě za Garym Paffettem, toho ale dokázal překonat, ke konci závodu ale chyboval a Brit jej dokázal předjet zpět a připsal si tak body za osmé místo. Rast byl nakonec devátý. Poslední bod si připsal Nico Müller na Audi.
Duval, který jednu dobu před svoji zastávkou vedl závod, byl penalizování 5 vteřinami za předčasný start a nakonec skončil 13. Za zmínku ještě stál incident z prvního kola, kdy bojoval Maro Engel s Nicem Müllerem. Výsledkem bylo, že Engel spektakulárně vyjel do štěrku a málem skončil až ve svodidlech, nakonec se z kačírku ale dostal. Nepovedený závod zažil vedoucí muž průběžné tabulky, Mattias Ekström. Ten zastavil brzy, po výjezdu ale udělal chybu, vyjel na studených gumách do kačírku a o zatáčku dál se ještě roztočil, závod nakonec kvůli technickým problémům nedojel. Do čela průběžného pořadí se tak dostal o pouhý bod Rast.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?