Timo Glock na holandském okruhu Zandvoort získal svoje letošní první vítězství v DTM poté, co za svými zády dokázal udržet týmového kolegu na BMW, Marco Wittmanna. Triple bavorské značky dokončil ziskem třetího místa Maxime Martin. Cíl závodu naopak nespatřil Mattias Ekström, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž průběžného pořadí.
Poté, co BMW v kvalifikaci obsadilo první dvě řady a Glock do závodu startoval z pole position, se Němci podařil start. V závodě se tak ujal vedení před Wittmannem na další BMW M4 DTM. Dále pak následovali Maxime Martin a Augusto Farfus. Brazilec sice předvedl dobrý start, pak ale zřejmě přišla týmová režie, a tak před sebe pustil jak Wittmanna tak i Martina. První trojka začala brzy zbytku pole ujíždět, když Farfus držel zbytek pole, hlavně René Rasta na Audi RS5 DTM, který z toho byl řádně frustrován.
Situace na čele pak zůstala beze změny až do doby, kdy lídři závodu zajeli do boxů. Wittmann a Martin k mechanikům zamířili v 7. kole ze 37. Glock a Farfus následovali o dvě kola později. V čele se tak ocitl Rast před svým značkovým kolegou, Loicem Duvalem. Oba dva zvolili strategii pozdní zastávky, když zastavili v kolech 18 (Rast) a 27 (Duval). Bruno Spengler na BMW na trati vydržel ještě o dvě kola déle než Duval, a tak tyto dvě kola vedl. Pak vedení znovu převzal Wittmann těsně následován Martinem a Mike Rockenfellerem na Audi, který zastavil už v prvním kole.
Rockenfeller chtěl samozřejmě blok BMW narušit, což se mu ale nepovedlo, když strávil spoustu kol za Martinem. Mezitím jej dojel kolega od Audi, Jamie Green, a Rockymu došlo DRS, a tak nechal Jamieho předjet, aby se pokusil na jezdce BMW zatlačit on. Avšak ani Green nebyl ve svém pokusu úspěšnější, a tak pustil Rockenfellera zpět před sebe v poslední zatáčce posledního kola.
Z vítězství se tak radoval Glock, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen o 0,1 vteřiny dříve než Wittmann. Martin byl o dalších 0,8 vteřiny pozadu. Pak byli dva zmiňovaní jezdci Audi. Body za šesté místo v cíli bral Augusto Farfus, za ním byl nejlepší Mercedes v rukou Paula di Resty, který několik kol blokoval po jeho zastávce v boxech René Rasta. Rast z boxů vyjel ještě za Garym Paffettem, toho ale dokázal překonat, ke konci závodu ale chyboval a Brit jej dokázal předjet zpět a připsal si tak body za osmé místo. Rast byl nakonec devátý. Poslední bod si připsal Nico Müller na Audi.
Duval, který jednu dobu před svoji zastávkou vedl závod, byl penalizování 5 vteřinami za předčasný start a nakonec skončil 13. Za zmínku ještě stál incident z prvního kola, kdy bojoval Maro Engel s Nicem Müllerem. Výsledkem bylo, že Engel spektakulárně vyjel do štěrku a málem skončil až ve svodidlech, nakonec se z kačírku ale dostal. Nepovedený závod zažil vedoucí muž průběžné tabulky, Mattias Ekström. Ten zastavil brzy, po výjezdu ale udělal chybu, vyjel na studených gumách do kačírku a o zatáčku dál se ještě roztočil, závod nakonec kvůli technickým problémům nedojel. Do čela průběžného pořadí se tak dostal o pouhý bod Rast.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.