Timo Glock na holandském okruhu Zandvoort získal svoje letošní první vítězství v DTM poté, co za svými zády dokázal udržet týmového kolegu na BMW, Marco Wittmanna. Triple bavorské značky dokončil ziskem třetího místa Maxime Martin. Cíl závodu naopak nespatřil Mattias Ekström, který do víkendu vstupoval jako vedoucí muž průběžného pořadí.
Poté, co BMW v kvalifikaci obsadilo první dvě řady a Glock do závodu startoval z pole position, se Němci podařil start. V závodě se tak ujal vedení před Wittmannem na další BMW M4 DTM. Dále pak následovali Maxime Martin a Augusto Farfus. Brazilec sice předvedl dobrý start, pak ale zřejmě přišla týmová režie, a tak před sebe pustil jak Wittmanna tak i Martina. První trojka začala brzy zbytku pole ujíždět, když Farfus držel zbytek pole, hlavně René Rasta na Audi RS5 DTM, který z toho byl řádně frustrován.
Situace na čele pak zůstala beze změny až do doby, kdy lídři závodu zajeli do boxů. Wittmann a Martin k mechanikům zamířili v 7. kole ze 37. Glock a Farfus následovali o dvě kola později. V čele se tak ocitl Rast před svým značkovým kolegou, Loicem Duvalem. Oba dva zvolili strategii pozdní zastávky, když zastavili v kolech 18 (Rast) a 27 (Duval). Bruno Spengler na BMW na trati vydržel ještě o dvě kola déle než Duval, a tak tyto dvě kola vedl. Pak vedení znovu převzal Wittmann těsně následován Martinem a Mike Rockenfellerem na Audi, který zastavil už v prvním kole.
Rockenfeller chtěl samozřejmě blok BMW narušit, což se mu ale nepovedlo, když strávil spoustu kol za Martinem. Mezitím jej dojel kolega od Audi, Jamie Green, a Rockymu došlo DRS, a tak nechal Jamieho předjet, aby se pokusil na jezdce BMW zatlačit on. Avšak ani Green nebyl ve svém pokusu úspěšnější, a tak pustil Rockenfellera zpět před sebe v poslední zatáčce posledního kola.
Z vítězství se tak radoval Glock, který pod šachovnicovou vlajkou projel jen o 0,1 vteřiny dříve než Wittmann. Martin byl o dalších 0,8 vteřiny pozadu. Pak byli dva zmiňovaní jezdci Audi. Body za šesté místo v cíli bral Augusto Farfus, za ním byl nejlepší Mercedes v rukou Paula di Resty, který několik kol blokoval po jeho zastávce v boxech René Rasta. Rast z boxů vyjel ještě za Garym Paffettem, toho ale dokázal překonat, ke konci závodu ale chyboval a Brit jej dokázal předjet zpět a připsal si tak body za osmé místo. Rast byl nakonec devátý. Poslední bod si připsal Nico Müller na Audi.
Duval, který jednu dobu před svoji zastávkou vedl závod, byl penalizování 5 vteřinami za předčasný start a nakonec skončil 13. Za zmínku ještě stál incident z prvního kola, kdy bojoval Maro Engel s Nicem Müllerem. Výsledkem bylo, že Engel spektakulárně vyjel do štěrku a málem skončil až ve svodidlech, nakonec se z kačírku ale dostal. Nepovedený závod zažil vedoucí muž průběžné tabulky, Mattias Ekström. Ten zastavil brzy, po výjezdu ale udělal chybu, vyjel na studených gumách do kačírku a o zatáčku dál se ještě roztočil, závod nakonec kvůli technickým problémům nedojel. Do čela průběžného pořadí se tak dostal o pouhý bod Rast.
Výsledky sobotního závodu naleznete zde.
Průběžné pořadí zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?