Společnost ITR, která je promotérem šampionátu DTM, se nechala slyšet, že brzké oznámení odchodu Mercedesu ze šampionátu jim dá dostatek prostoru k přípravě "udržitelného konceptu" pro budoucnost.
Mercedes všechny svým oznámením o odchodu z DTM překvapil. Německá značka se rozhodla dát přednost elektrickým formulím. Z DTM se však stáhne až na konci sezony 2018. Od roku 2019 se tedy může stát, že v šampionátu zůstanou jenom dva výrobci - Audi a BMW.
"ITR jako promotér a organizátor tohoto šampionátu lituje kroku, který Mercedes udělal. Musíme ho sportovně a fairové akceptovat. DTM je jednou z nejdůležitějších světových sérií cestovních vozů. Mercedes oznámil svůj odchod s velkým předstihem. To dává ITR čas na to, aby situaci zanalyzovalo a připravilo udržitelný koncept pro budoucnost," praví se v oficiálním prohlášení ITR.
Jenže už se také vyrojilo nemálo spekulací, že by tento krok mohl vést k zániku DTM. Šéfové Audi a BMW se nechali slyšet, že se pokusí najít řešení, které by zajistilo budoucnost DTM. "Velice litujeme rozhodnutí Mercedesu ukončit po sezoně 2018 svoje angažmá v DTM. Je to těžkou ránou pro DTM," říká Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport.
"Teď je čas na vyhodnocení situace a diskutování budoucích scénářů s ITR. Je třeba zvážit, jestli budeme pokračovat se stávajícími pravidly a nebo je upravíme například dle GT [to je jasný odkaz na možný vznik série Class One od roku 2019]. Zatím je ale moc brzy na to, aby se mohlo spekulovat o dlouhodobém vlivu na DTM. Fanoušci si zcela jistě zaslouží, aby se za budoucnost DTM bojovalo. To je to, co budeme dělat," dodal Marquardt.
Audi Sport se k situaci vyjádřilo přes sociální media, když na Twitter napsalo: "Hej Mercedes AMG! Litujeme vašeho rozhodnutí opustit DTM na konci roku 2018. Sváděli jsme (a svádíme) skvělé souboje! TOP mezinárodní závody cestovních aut jsou velmi důležitým komponentem naší tovární strategií pro motorsport."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.