Mercedes dnes oficiálně potvrdil, že po skončení příští sezony opustí DTM a od sezony 2019/2020 se bude účastnit seriálu Formule E.
Stuttgartská značka byla klíčovou součástí DTM od jeho znovuzrození v roce 2000. Její odchod na konci sezony 2018 tak v DTM zanechá pouze dva výrobce, což jsme naposledy viděli v sezoně 2011, kdy proti sobě soupeřily pouze Audi a Mercedes. Od roku 2012 se pak do série poprvé v novodobé historii zapojilo BMW.
"Naše roky v DTM budou vždy vysoce ceněny jako hlavní kapitola motorsportovní historii Mercedesu. Chtěl bych poděkovat každému členovi týmu, jeho fantastická práce pomohla udělat z Mercedes-Benzu nejúspěšnějšího výrobce v průběhu tohoto času.
I když je odchod těžký pro každého z nás, tak budeme dělat maximum letos i příští rok, abychom se pokusili vyhrát největší možný počet titulů předtím, než odejdeme. Dlužíme to našim fanouškům a také nám samotným," řekl Toto Wolff.
Mercedes poprvé vstoupil do Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (předchůdce DTM) v roce 1988. Titul oslavila prémiová značka poprvé v roce 1992 s Klausem Ludwigem. Letos nasazuje všech šest vozů tovární tým HWA a značku reprezentují Gary Paffett, Paul di Resta, Lucas Auer, Edoardo Mortara, Maro Engel a Robert Wickens. Na účasti Mercedesu v F1 se nic nemění, což dnes znovu potvrdil také Toto Wolff, toto jejich angažmá bylo navíc nedávno podpořeno podpisem nové dlouhodobé smlouvy s jejich partnerem, společností Petronas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.