Mercedes po sezoně 2018 opustí DTM a bude se věnovat F1 a Formuli E!

Ze Stuttgartu dnes přišla velmi smutná zpráva...
Ze Stuttgartu dnes přišla velmi smutná zpráva..., foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 24. července 2017 22:22
Sdílej:

Mercedes dnes oficiálně potvrdil, že po skončení příští sezony opustí DTM a od sezony 2019/2020 se bude účastnit seriálu Formule E.

Stuttgartská značka byla klíčovou součástí DTM od jeho znovuzrození v roce 2000. Její odchod na konci sezony 2018 tak v DTM zanechá pouze dva výrobce, což jsme naposledy viděli v sezoně 2011, kdy proti sobě soupeřily pouze Audi a Mercedes. Od roku 2012 se pak do série poprvé v novodobé historii zapojilo BMW. 

"Naše roky v DTM budou vždy vysoce ceněny jako hlavní kapitola motorsportovní historii Mercedesu. Chtěl bych poděkovat každému členovi týmu, jeho fantastická práce pomohla udělat z Mercedes-Benzu nejúspěšnějšího výrobce v průběhu tohoto času. 

I když je odchod těžký pro každého z nás, tak budeme dělat maximum letos i příští rok, abychom se pokusili vyhrát největší možný počet titulů předtím, než odejdeme. Dlužíme to našim fanouškům a také nám samotným," řekl Toto Wolff. 

Mercedes poprvé vstoupil do Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (předchůdce DTM) v roce 1988. Titul oslavila prémiová značka poprvé v roce 1992 s Klausem Ludwigem. Letos nasazuje všech šest vozů tovární tým HWA a značku reprezentují Gary Paffett, Paul di Resta, Lucas Auer, Edoardo Mortara, Maro Engel a Robert Wickens. Na účasti Mercedesu v F1 se nic nemění, což dnes znovu potvrdil také Toto Wolff, toto jejich angažmá bylo navíc nedávno podpořeno podpisem nové dlouhodobé smlouvy s jejich partnerem, společností Petronas.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.