Mercedes dnes oficiálně potvrdil, že po skončení příští sezony opustí DTM a od sezony 2019/2020 se bude účastnit seriálu Formule E.
Stuttgartská značka byla klíčovou součástí DTM od jeho znovuzrození v roce 2000. Její odchod na konci sezony 2018 tak v DTM zanechá pouze dva výrobce, což jsme naposledy viděli v sezoně 2011, kdy proti sobě soupeřily pouze Audi a Mercedes. Od roku 2012 se pak do série poprvé v novodobé historii zapojilo BMW.
"Naše roky v DTM budou vždy vysoce ceněny jako hlavní kapitola motorsportovní historii Mercedesu. Chtěl bych poděkovat každému členovi týmu, jeho fantastická práce pomohla udělat z Mercedes-Benzu nejúspěšnějšího výrobce v průběhu tohoto času.
I když je odchod těžký pro každého z nás, tak budeme dělat maximum letos i příští rok, abychom se pokusili vyhrát největší možný počet titulů předtím, než odejdeme. Dlužíme to našim fanouškům a také nám samotným," řekl Toto Wolff.
Mercedes poprvé vstoupil do Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (předchůdce DTM) v roce 1988. Titul oslavila prémiová značka poprvé v roce 1992 s Klausem Ludwigem. Letos nasazuje všech šest vozů tovární tým HWA a značku reprezentují Gary Paffett, Paul di Resta, Lucas Auer, Edoardo Mortara, Maro Engel a Robert Wickens. Na účasti Mercedesu v F1 se nic nemění, což dnes znovu potvrdil také Toto Wolff, toto jejich angažmá bylo navíc nedávno podpořeno podpisem nové dlouhodobé smlouvy s jejich partnerem, společností Petronas.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?