René Rast získal v sobotním závodě v Moskvě svoje druhé vítězství v DTM ve své nováčkovské sezoně. Druhý dojel těsně Mike Rockenfeller, Audi tak slaví double.
Rast vedl závod od zhasnutí startovacího semaforu až po odmávnutí cílovou vlajkou. Určitě se ale nejednalo o jednoduché vítězství, když Mike Rockenfeller na svého značkového kolegu zvláště v posledních kolech závodu hodně dotíral. Ale pěkně od startu - Rast do závodu dobře odstartoval, Rockefeller, který ještě stále doléčuje svoji zlomeninu nohy z minulého závodu na Norisringu, se v první zatáčce zkusil dostat na vnitřek pod Rasta. To mu ale nevyšlo a ze souboje se stáhl.
René Rast si pak dokázal poměrně rychle vytvořit menší náskok a Mike Rockenfeller se musel začít soustředit spíše na Augusto Farfuse, který na něj dotíral. Ve druhém kole Brazilec zkusil na Němce zaútočit, což vyústilo v kontakt. V nájezdu do druhé zatáčky byl Farfus Rockenfellerem zablokován a pak při pokusu o předjetí vytlačen až na trávu.
Během tohoto manévru se pilot BMW krátce dostal před jezdce Audi, neobešlo se to ale bez kontaktu, který následně vedl k defektu pravé přední gumy na BMW M4 DTM Farfuse, což ho samozřejmě vyřadilo z boje. Rockenfeller dostal za tento manévr varování. Nicméně výsledkem bylo, že ve vedení se jasně osamostatnilo duo Audi. Rozestup mezi nimi se během prvního stintu stabilizoval na asi 1,5 vteřině.
Brzké zastávky v boxech se ukázaly jako velmi populární strategie, ale Rast a Rockenfeller jeli do boxů až mezi posledními (ve 15. a 14. kole). I když René dokázal docela rychle zahřát pneumatiky, tak ve druhé fázi se na něj dotahoval Mike. Do cíle dojela dvojice Audi RS5 DTM v odstupu 0,7s, avšak na útok na trati nedošlo.
Boj o třetí místo se zprvu zdál plně v režii BMW. Na třetí místo se po defektu Augusto Farfuse dostal Marco Wittmann. Toho pak předjel Timo Glock přímo na trati, avšak dvojnásobný mistr DTM zamířil do boxů dříve než bývalý pilot F1 a po zastávce převzal třetí příčku zpět. To však hrálo do karet Mercedesu, konkrétně Robertu Wickensovi.
Kanaďan dokázal poskočit z 12. startovní pozice na pátou v úvodní části závodu. Wickens byl po startu širší, do boxů zajel mezi posledními a vyjel před dvojicí BMW Wittmanna a Glocka. Robert dokázal udržet Glocka za zády, avšak s Wittmannem svedl pěkný souboj. Marco Wittmann nakonec udolal jezdce Mercedesu díky dobrému výjezdu z poslední zatáčky v době, kdy do konce zbývalo 6 minut.
Glock dojel pátý před dvojicí Mercedesů Lucasem Auerem a Gary Paffettem. Mattias Ekström do závodu nastupoval jako vedoucí jezdec průběžného hodnocení, avšak Timo Glock jej v prvním kole vytlačil z trati a Švéd se propadl mimo TOP10. Brzká zastávka jej ale dostala zpět do boje o body a nakonec vyjel sedmé místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.