René Rast získal v sobotním závodě v Moskvě svoje druhé vítězství v DTM ve své nováčkovské sezoně. Druhý dojel těsně Mike Rockenfeller, Audi tak slaví double.
Rast vedl závod od zhasnutí startovacího semaforu až po odmávnutí cílovou vlajkou. Určitě se ale nejednalo o jednoduché vítězství, když Mike Rockenfeller na svého značkového kolegu zvláště v posledních kolech závodu hodně dotíral. Ale pěkně od startu - Rast do závodu dobře odstartoval, Rockefeller, který ještě stále doléčuje svoji zlomeninu nohy z minulého závodu na Norisringu, se v první zatáčce zkusil dostat na vnitřek pod Rasta. To mu ale nevyšlo a ze souboje se stáhl.
René Rast si pak dokázal poměrně rychle vytvořit menší náskok a Mike Rockenfeller se musel začít soustředit spíše na Augusto Farfuse, který na něj dotíral. Ve druhém kole Brazilec zkusil na Němce zaútočit, což vyústilo v kontakt. V nájezdu do druhé zatáčky byl Farfus Rockenfellerem zablokován a pak při pokusu o předjetí vytlačen až na trávu.
Během tohoto manévru se pilot BMW krátce dostal před jezdce Audi, neobešlo se to ale bez kontaktu, který následně vedl k defektu pravé přední gumy na BMW M4 DTM Farfuse, což ho samozřejmě vyřadilo z boje. Rockenfeller dostal za tento manévr varování. Nicméně výsledkem bylo, že ve vedení se jasně osamostatnilo duo Audi. Rozestup mezi nimi se během prvního stintu stabilizoval na asi 1,5 vteřině.
Brzké zastávky v boxech se ukázaly jako velmi populární strategie, ale Rast a Rockenfeller jeli do boxů až mezi posledními (ve 15. a 14. kole). I když René dokázal docela rychle zahřát pneumatiky, tak ve druhé fázi se na něj dotahoval Mike. Do cíle dojela dvojice Audi RS5 DTM v odstupu 0,7s, avšak na útok na trati nedošlo.
Boj o třetí místo se zprvu zdál plně v režii BMW. Na třetí místo se po defektu Augusto Farfuse dostal Marco Wittmann. Toho pak předjel Timo Glock přímo na trati, avšak dvojnásobný mistr DTM zamířil do boxů dříve než bývalý pilot F1 a po zastávce převzal třetí příčku zpět. To však hrálo do karet Mercedesu, konkrétně Robertu Wickensovi.
Kanaďan dokázal poskočit z 12. startovní pozice na pátou v úvodní části závodu. Wickens byl po startu širší, do boxů zajel mezi posledními a vyjel před dvojicí BMW Wittmanna a Glocka. Robert dokázal udržet Glocka za zády, avšak s Wittmannem svedl pěkný souboj. Marco Wittmann nakonec udolal jezdce Mercedesu díky dobrému výjezdu z poslední zatáčky v době, kdy do konce zbývalo 6 minut.
Glock dojel pátý před dvojicí Mercedesů Lucasem Auerem a Gary Paffettem. Mattias Ekström do závodu nastupoval jako vedoucí jezdec průběžného hodnocení, avšak Timo Glock jej v prvním kole vytlačil z trati a Švéd se propadl mimo TOP10. Brzká zastávka jej ale dostala zpět do boje o body a nakonec vyjel sedmé místo.
VÝSLEDKY SOBOTNÍHO ZÁVODU: ZDE
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.