Jezdec BMW, Maxime Martin, dokázal vyhrát těsný souboj o vítězství ve druhém závodu DTM na Norisringu s Lucasem Auerem. Závod byl přerušen červenými vlajkami poté, co spolu tvrdě kolidovali Paffett a Rockenfeller.
Martin a Auer se objevili na prvním a druhém místě po překvapivě brzkých zastávkách v boxech. Oba jezdci dokázali zahřát svoje pneumatiky nejrychleji ze všech. Auer jezdil druhý, za ním byl Martin, když poprvé vyjel safety car. To došlo k nehodě mezi v začátku závodu vedoucím Robertem Wickensem a René Rastem na výjezdu ze zatáčky číslo 1.
V čele byl v té době Loic Duval, který však jako jediný ještě nestačil tou dobou zajet ke svým mechanikům. Duvalovi se restart povedl, když uhájil svoji vedoucí příčku. Pak se ale zaměřoval na obranu před Auerem, což umožnilo Martinovi zaútočit. Předjetí po vnitřní straně zatáčky Belgičanovi vyšlo.
Maxim Martin byl poté předjet také Bruno Spenglerem, jenže ten pak dostal defekt a propadl se. Závod byl záhy poté zastaven červenou vlajkou, když došlo k velké nehodě mezi jezdcem Mercedesu, Gary Paffettem, a jezdcem Audi, Mikem Rockenfellerem. Paffett se pokoušel předjet v nájezdu do první zatáčky Jamieho Greena, jenže při útoku nezvládl záď svého Mercedesu.
Gary narazil do bariéry na vnitřku zatáčky, ta jej roztočila a neovladatelný vůz sestřelil také Audi Rockenfellera. Oba jezdci dokázali z havarovaných vozů vystoupit, ale byli převezení do nemocnice na preventivní vyšetření. Spousta trosek na trati a poškozené bariéry si vyžádaly zastavení závodu na 35 minut.
Další restart vyšel lépe Auerovi na Mercedesu, který se dostal před Martina na BMW. Jenže M4 DTM se neustále držela v odstupu umožnující využít DRS. O několik kol později dokázal Maxim Martin vedení opět převzít - opět v zatáčce číslo 1. Lucas Auer se pak sice pokoušel znovu zaútočit, avšak jeho pokusy již byly marné.
V závěru závodu už se navíc Rakušan musel spíše bránit před dotírajícím Edoardo Mortarou a Mattiasem Ekströmem. O poslední místo na podium si to za Auerovými zády rozdala trojice Mortara, Ekström a Wittmann. Nakonec z tohoto pěkného souboje vyšel vítězně Edoardo Mortara, který se tak poprvé s Mercedesem dostal na podium. Ekström byl čtvrtý a Wittmann pátý.
Za tímto napínavým soubojem si dojel po klidném závodu pro body za šesté místo Paul di Resta. Sedmý byl Augusto Farfus, který si tak připsal první body v sezoně, a osmý Jamie Green. Tom Blomqvist, který startoval do závodu z pole position a který se po startu polem hodně popadl, se nakonec dokázal probojovat zpět na deváté místo. Poslední bod si připsal Timo Glock na BMW.
Výsledky nedělního závodu si můžete prohlédnout zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?