Norisring: Druhý závod přerušila velká nehoda, vítězí Martin

Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu
Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 3. července 2017 22:19
Sdílej:

Jezdec BMW, Maxime Martin, dokázal vyhrát těsný souboj o vítězství ve druhém závodu DTM na Norisringu s Lucasem Auerem. Závod byl přerušen červenými vlajkami poté, co spolu tvrdě kolidovali Paffett a Rockenfeller.

Martin a Auer se objevili na prvním a druhém místě po překvapivě brzkých zastávkách v boxech. Oba jezdci dokázali zahřát svoje pneumatiky nejrychleji ze všech. Auer jezdil druhý, za ním byl Martin, když poprvé vyjel safety car. To došlo k nehodě mezi v začátku závodu vedoucím Robertem Wickensem a René Rastem na výjezdu ze zatáčky číslo 1.

V čele byl v té době Loic Duval, který však jako jediný ještě nestačil tou dobou zajet ke svým mechanikům. Duvalovi se restart povedl, když uhájil svoji vedoucí příčku. Pak se ale zaměřoval na obranu před Auerem, což umožnilo Martinovi zaútočit. Předjetí po vnitřní straně zatáčky Belgičanovi vyšlo. 

Maxim Martin byl poté předjet také Bruno Spenglerem, jenže ten pak dostal defekt a propadl se. Závod byl záhy poté zastaven červenou vlajkou, když došlo k velké nehodě mezi jezdcem Mercedesu, Gary Paffettem, a jezdcem Audi, Mikem Rockenfellerem. Paffett se pokoušel předjet v nájezdu do první zatáčky Jamieho Greena, jenže při útoku nezvládl záď svého Mercedesu.

Gary narazil do bariéry na vnitřku zatáčky, ta jej roztočila a neovladatelný vůz sestřelil také Audi Rockenfellera. Oba jezdci dokázali z havarovaných vozů vystoupit, ale byli převezení do nemocnice na preventivní vyšetření. Spousta trosek na trati a poškozené bariéry si vyžádaly zastavení závodu na 35 minut. 

Další restart vyšel lépe Auerovi na Mercedesu, který se dostal před Martina na BMW. Jenže M4 DTM se neustále držela v odstupu umožnující využít DRS. O několik kol později dokázal Maxim Martin vedení opět převzít - opět v zatáčce číslo 1. Lucas Auer se pak sice pokoušel znovu zaútočit, avšak jeho pokusy již byly marné. 

V závěru závodu už se navíc Rakušan musel spíše bránit před dotírajícím Edoardo Mortarou a Mattiasem Ekströmem. O poslední místo na podium si to za Auerovými zády rozdala trojice Mortara, Ekström a Wittmann. Nakonec z tohoto pěkného souboje vyšel vítězně Edoardo Mortara, který se tak poprvé s Mercedesem dostal na podium. Ekström byl čtvrtý a Wittmann pátý. 

Za tímto napínavým soubojem si dojel po klidném závodu pro body za šesté místo Paul di Resta. Sedmý byl Augusto Farfus, který si tak připsal první body v sezoně, a osmý Jamie Green. Tom Blomqvist, který startoval do závodu z pole position a který se po startu polem hodně popadl, se nakonec dokázal probojovat zpět na deváté místo. Poslední bod si připsal Timo Glock na BMW. 

Výsledky nedělního závodu si můžete prohlédnout zde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.