Norisring: Druhý závod přerušila velká nehoda, vítězí Martin

Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu
Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 3. července 2017 22:19
Sdílej:

Jezdec BMW, Maxime Martin, dokázal vyhrát těsný souboj o vítězství ve druhém závodu DTM na Norisringu s Lucasem Auerem. Závod byl přerušen červenými vlajkami poté, co spolu tvrdě kolidovali Paffett a Rockenfeller.

Martin a Auer se objevili na prvním a druhém místě po překvapivě brzkých zastávkách v boxech. Oba jezdci dokázali zahřát svoje pneumatiky nejrychleji ze všech. Auer jezdil druhý, za ním byl Martin, když poprvé vyjel safety car. To došlo k nehodě mezi v začátku závodu vedoucím Robertem Wickensem a René Rastem na výjezdu ze zatáčky číslo 1.

V čele byl v té době Loic Duval, který však jako jediný ještě nestačil tou dobou zajet ke svým mechanikům. Duvalovi se restart povedl, když uhájil svoji vedoucí příčku. Pak se ale zaměřoval na obranu před Auerem, což umožnilo Martinovi zaútočit. Předjetí po vnitřní straně zatáčky Belgičanovi vyšlo. 

Maxim Martin byl poté předjet také Bruno Spenglerem, jenže ten pak dostal defekt a propadl se. Závod byl záhy poté zastaven červenou vlajkou, když došlo k velké nehodě mezi jezdcem Mercedesu, Gary Paffettem, a jezdcem Audi, Mikem Rockenfellerem. Paffett se pokoušel předjet v nájezdu do první zatáčky Jamieho Greena, jenže při útoku nezvládl záď svého Mercedesu.

Gary narazil do bariéry na vnitřku zatáčky, ta jej roztočila a neovladatelný vůz sestřelil také Audi Rockenfellera. Oba jezdci dokázali z havarovaných vozů vystoupit, ale byli převezení do nemocnice na preventivní vyšetření. Spousta trosek na trati a poškozené bariéry si vyžádaly zastavení závodu na 35 minut. 

Další restart vyšel lépe Auerovi na Mercedesu, který se dostal před Martina na BMW. Jenže M4 DTM se neustále držela v odstupu umožnující využít DRS. O několik kol později dokázal Maxim Martin vedení opět převzít - opět v zatáčce číslo 1. Lucas Auer se pak sice pokoušel znovu zaútočit, avšak jeho pokusy již byly marné. 

V závěru závodu už se navíc Rakušan musel spíše bránit před dotírajícím Edoardo Mortarou a Mattiasem Ekströmem. O poslední místo na podium si to za Auerovými zády rozdala trojice Mortara, Ekström a Wittmann. Nakonec z tohoto pěkného souboje vyšel vítězně Edoardo Mortara, který se tak poprvé s Mercedesem dostal na podium. Ekström byl čtvrtý a Wittmann pátý. 

Za tímto napínavým soubojem si dojel po klidném závodu pro body za šesté místo Paul di Resta. Sedmý byl Augusto Farfus, který si tak připsal první body v sezoně, a osmý Jamie Green. Tom Blomqvist, který startoval do závodu z pole position a který se po startu polem hodně popadl, se nakonec dokázal probojovat zpět na deváté místo. Poslední bod si připsal Timo Glock na BMW. 

Výsledky nedělního závodu si můžete prohlédnout zde.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.