Jezdec BMW, Maxime Martin, dokázal vyhrát těsný souboj o vítězství ve druhém závodu DTM na Norisringu s Lucasem Auerem. Závod byl přerušen červenými vlajkami poté, co spolu tvrdě kolidovali Paffett a Rockenfeller.
Martin a Auer se objevili na prvním a druhém místě po překvapivě brzkých zastávkách v boxech. Oba jezdci dokázali zahřát svoje pneumatiky nejrychleji ze všech. Auer jezdil druhý, za ním byl Martin, když poprvé vyjel safety car. To došlo k nehodě mezi v začátku závodu vedoucím Robertem Wickensem a René Rastem na výjezdu ze zatáčky číslo 1.
V čele byl v té době Loic Duval, který však jako jediný ještě nestačil tou dobou zajet ke svým mechanikům. Duvalovi se restart povedl, když uhájil svoji vedoucí příčku. Pak se ale zaměřoval na obranu před Auerem, což umožnilo Martinovi zaútočit. Předjetí po vnitřní straně zatáčky Belgičanovi vyšlo.
Maxim Martin byl poté předjet také Bruno Spenglerem, jenže ten pak dostal defekt a propadl se. Závod byl záhy poté zastaven červenou vlajkou, když došlo k velké nehodě mezi jezdcem Mercedesu, Gary Paffettem, a jezdcem Audi, Mikem Rockenfellerem. Paffett se pokoušel předjet v nájezdu do první zatáčky Jamieho Greena, jenže při útoku nezvládl záď svého Mercedesu.
Gary narazil do bariéry na vnitřku zatáčky, ta jej roztočila a neovladatelný vůz sestřelil také Audi Rockenfellera. Oba jezdci dokázali z havarovaných vozů vystoupit, ale byli převezení do nemocnice na preventivní vyšetření. Spousta trosek na trati a poškozené bariéry si vyžádaly zastavení závodu na 35 minut.
Další restart vyšel lépe Auerovi na Mercedesu, který se dostal před Martina na BMW. Jenže M4 DTM se neustále držela v odstupu umožnující využít DRS. O několik kol později dokázal Maxim Martin vedení opět převzít - opět v zatáčce číslo 1. Lucas Auer se pak sice pokoušel znovu zaútočit, avšak jeho pokusy již byly marné.
V závěru závodu už se navíc Rakušan musel spíše bránit před dotírajícím Edoardo Mortarou a Mattiasem Ekströmem. O poslední místo na podium si to za Auerovými zády rozdala trojice Mortara, Ekström a Wittmann. Nakonec z tohoto pěkného souboje vyšel vítězně Edoardo Mortara, který se tak poprvé s Mercedesem dostal na podium. Ekström byl čtvrtý a Wittmann pátý.
Za tímto napínavým soubojem si dojel po klidném závodu pro body za šesté místo Paul di Resta. Sedmý byl Augusto Farfus, který si tak připsal první body v sezoně, a osmý Jamie Green. Tom Blomqvist, který startoval do závodu z pole position a který se po startu polem hodně popadl, se nakonec dokázal probojovat zpět na deváté místo. Poslední bod si připsal Timo Glock na BMW.
Výsledky nedělního závodu si můžete prohlédnout zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.