Nejvyšší představitel společnosti Toyota Motor Corporation učinil formou otevřeného dopisu osobní prohlášení, ve kterém se vyjádřil k právě skončenému 85. ročníku legendárního závodu 24 hodin Le Mans. Jak hodnotí vystoupení svého týmu? Uvidíme Toyotu i nadále v nejvyšší kategorii vytrvalostního motorsportu?
„Promiňte, že jsme to nedokázali“
Vážení,
za normální situace by bylo správné, abych začal poděkováním našim fanouškům za podporu, kterou nám poskytují. Ale tentokrát si myslím, že se nejprve musím obrátit na naše jezdce.
Naši jezdci mi před Le Mans řekli „Chceme, abys s námi byl na pódiu, až vystoupáme na nejvyšší stupínek. Hodně nám na tom záleží. Buď s námi a podpoř nás.“
Já jsem jim odpověděl „Vydejte ze sebe vše, důvěřujte našim vozům, které vám připravili naši mechanici a jděte do toho naplno.“
Přes tato slova, přes svůj slib jsem jim neumožnil splnit tento úkol. Je mi to velmi líto. Ačkoli naši jezdci měli důvěru v naši techniku, mohu říci jen to, že je mi to velmi líto. Opravdu hodně líto.
Věřím, že všichni naši technici, inženýři, mechanici i všichni naši dodavatelé, kteří se podílejí na stavbě našich vozů, to cítí stejně.
Protože se všemi těmito lidmi neseme a sdílíme ten velký závazek, dovolte mi ještě jednou říci „Promiňte, omlouvám se.“
Se všemi těmito lidmi a samozřejmě s našimi jezdci bych se nyní chtěl podělit o dvě věci.
Za prvé se obracím k našim fanouškům.
Je mi líto všech našich fanoušků, kteří nás tak horečně podporovali a kteří věřili ve vítězství Toyoty. Je mi líto toho, že se nám nepodařilo naplnit Vaše očekávání.
„Věřili jste nám po celou tu dobu, věřili jste nám po celých 24 hodin, od začátku až do konce. Za to Vám všem patří mé osobní a zcela upřímné poděkování. Děkuji. Děkuji Vám všem. Děkuji Vám a zároveň Vám slibuji, že se Toyota ze všech svých sil bude snažit napravit toto selhání a že znovu nastane den, kdy se společně objeví úsměv na našich tvářích.“
Za druhé se obracím k týmu Porsche.
Po loňské bitvě jsem od mnoha lidí z Porsche obdržel velké množství uznání za náš výkon. Abych mohl být i nadále nazýván rivalem, byl jsem přesvědčený o tom, že se musíme znovu a ještě lépe připravit na nadcházející měření sil. Musíme udělat vše pro to, abychom našim fanouškům poskytli vzrušující podívanou na náš vzájemný boj. Proto jsem náš tým vedl k přijetí odvážných výzev, k využití nových možností, technologií a dovedností. I přes to však Toyota nedokázala fanouškům připravit podobný souboj, jako byl ten v loňském roce.
Blahopřeji týmu Porsche a zároveň mu děkuji.
Tentokrát jsme se ani my, ani Porsche nedokázali vyvarovat problémům, které postihly naše hybridní vozy během závodu trvajícího celých 24 hodin. Ani vítězný vůz #2, ani náš vůz #8, kterým se, jako jediným, podařilo dokončit tento náročný závod, se nevyhnuly potížím a byly nuceny podstoupit časově náročnou opravu, aby byly schopné dokončit celý závod a přetnout cílovou čáru.
Je možné, že technologie hybridního pohonu, kterou používáme v rámci vytrvalostních závodů FIA WEC, je schopná obstát v šestihodinovém závodě, avšak ještě není schopna vydržet zátěž, které je podrobena v tomto extrémním závodě na 24 hodin. Přes to je elektřina naprosto nezbytná pro to, aby současné automobily poskytovaly více emocí.
Le Mans je vzácnou laboratoří, ve které můžeme řešit problémy související s využitím těchto hybridních technologií v extrémních podmínkách. Tyto naše produkty díky tomu dále zdokonalujeme, abychom je mohli bez obav poskytnout našim spokojeným zákazníkům. Toyota bude i nadále pokračovat v tomto úsilí, abychom našim uživatelům mohli nabízet stále kvalitnější vozy.
Slibujeme Vám, že se budete moci těšit z pokroku, kterého jsme díky této naší snaze schopni dosáhnout.
Děkuji.
Aikido Toyoda
president
Toyota Motor Corporation
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?